Gå til innhold

Test: Fujifilm F200 EXR


Anbefalte innlegg

.

.

Ellers synes jeg Fujifilm F-serie er temmelig håpløs når det gjelder manuelle muligheter(har ikke satt meg inn i F200, men kjenner F30 og F100). Gi meg F810/E900-spesifikasjoner med EXR-brikken, da har vi muligens en konkurrent til Panasonic LX3.

Ja, "manuel" er virkelig en grov overdrivelse, næsten alt er tvungent automatisk.

Personligt så jeg gerne Ricoh og FujiFilm arbejde sammen. FujiFilm kan noget med sensorer, Ricoh laver dejligt hurtige kameraer, med masser af muligheder, dog heller ikke 100% manuelle valg.

 

Jeg FATTER simpelthen ikke hvorfor producenter PÅTVINGER automatik. Det er helt fint at de TILBYDER automatik, men giv dog folk muligheden for at selv vælge! Det kan da kun være et spørgsmål om en (per kamera) yderst beskeden ekstra udgift til firmware. Funktionerne og styringen af dem findes jo allerede.

Man kunne endda lave det som en 'advanced' setting man aktivt skulle slå til, og ellers skjule det fra menuer, hvis man er bange for at folk synes at det er for indviklet.

Helt tilsvarende forstår jeg heller ikke hvor LOSSLESS jpg ikke er en valgfri option.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Er dette en god party-kamera?..

Det vil jeg nok umiddelbart sige ja til.

 

Det har i hvert fald en automatik der gør at man kan betjene det med ganske godt resultat, selv i dårlig belysning, og betjent af person i ganske 'bedugget tilstand' :fun:

 

Men det har ikke nogle fancy muligheder med at selv tage billeder når der er smil i søgeren, og lignende sjove party-funktioner som andre fabrikanter har lavet.

(Det tror jeg da ikke i hvert fald)

 

Men vil gentage at dette kameras ENESTE reele force i forhold til konkurenter er billeder i dårligt lys uden blitz. Resten af funktionalitet finder man let hos stort set alle andre fabrikatter. Men i forlængelse af denne egenskab har det et rigtigt godt idiotsikkert auto-mode, der selv finder ud af om det skal prøve at bruge pixel på lysfølsomhed, kontrast, eller opløsning af billedet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...