Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forbruk på Volvo 740/940


Anbefalte innlegg

Lurer på hva bensin forbruket til Volvo 740/940 ligger på.

Har selv en Volvo 760 GLE (v6-ern) som jeg helst vil bli kvit pga bensinforbruket! :/

 

Da lurer jeg på hvor mye disse bilene bruker, og om 940 turbo bruker noe mer enn den uten turbo.

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eller du kan kjøpe ny bil?

 

bestemor kjøpte seg en toyota corolla med automatgir. med ganske hard kjøring på lang kjøring bruker den KUNN 0.6 på mila. og det er lite. er snakk om en 97 modell.

 

men jeg vet ikke om alle toyota har det slik da.

 

har en golf akkurat nå(som er til salgs) bruker 0.7 på mila. manuell gir 75 hk.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Kjører selv 940 turbo stv. og synes forbruket er ganske pent.

Kjører med økt ladetrykk og chip som er gunstig for forbruket, og det tilsvarer vel 230-240 hester. Likevel ligger jeg på ca. 0,8 l/mil på normal landeveiskjøring og 1,3 på lite pen bykjøring. Regner med å kunne gå enda lavere ved å justere ned ladetrykket litt, men hva er vel morsomt med det? :p

Lenke til kommentar

Har en 740 turbo (B230ET), og den bruker godt over 1 liter mila.. Ligger til vanlig mellom 1,2 - 1,4 liter mila på blanda kjøring. Bilen er ikke chippet. Har også en 740 GLE med B230E motoren. Den målte jeg ned til 0,7 på langkjøring, og ca. 1 liter på blandakjøring :) Men vil nok tro slik som Sveinung sier at 940 bruker en del mindre.

Lenke til kommentar
aldri verden om du har 230-240hk med org. deler...

 

Jeg målte min b230fk til rundt 2liter mila på bane... Rundt 0,8 på langkjøring og ca 1,3-1,4 på bykjøring (småherjing/burning/sladding/lyskryssracing).

 

 

Vel, kan vel nevne at det er gjort litt mer enn det jeg nevnte. Men poenget er forbruk i forhold til ytelser...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor en 940 skulle bruke mindre drivstoff enn 740 når det stort sett er samme motor og drivverk (hvis vi snakker om motorene med elektronisk innsprøytning, sett bort ifra ET motoren som er notorisk for å bruke mer enn den bør).

 

Vel, kan vel nevne at det er gjort litt mer enn det jeg nevnte. Men poenget er forbruk i forhold til ytelser...

Hva da? Spennende å høre. Blir blant annet holset turbo og 630cc dyser på meg snart, regner med det skal sparke litt mer enn org

Endret av eab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...