Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota hilux god første bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe en toyota hilux som førstegangs bil... grunden til valget er fordi det er en arbeids bil, og siden jeg jobber på gård, så syntest jeg det var et godt valg... hva syntest dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte selv en HiAce for noen år siden, og har ingen planer om å bytte den ut de nærmeste årene.

Hovedgrunnen til valget av denne, var meget god driftsikkerhet og motor/drivverk overlever resten av bilen (med riktig vedlikehold og vettig kjøring).

Rimelig i forbruk er den også, ca. 0,85 på småkjøring i by. (kjørestil vil virke kraftig inn på dette)

Bunndraget er også meget godt, trenger ikke gi gass for å ta løs med en 2 tonn tung henger på flat veg.

Skrevet

Regner med du har kjørt de?

For folk som bare har kjørt nyere personbiler så kan de være veldig usofistikerte og primitive.

Hvile årsmodeller har du i tankene?

Er de eldre sjekk nøye for rust, nylig understellsbehandlede bør sjekkes veldig grundig, rammerust er ett problem på eldre biler og er en showstopper av dimensjoner, ellers er vel bilene omtrent udødelige.

Sjekk også hjuloppheng og gir, de kan ha fått juling hvis folk har drevet med offroad-kjøring.

Endel av disse Toyota-dieslene er følsomme for manglende oljeskift og bruk av uoriginale filtre så sjekk vedlikeholdet.

Skrevet
hiLUX ikke hiACE... heh..

Samme produsent og stort sett samme deler som er benyttet på begge bilene (nesten bare karosseri og innredning som er forskjellig vil jeg tro (uten å vite dette).

Du skjønner sikkert hvor jeg vil.

Poenget mitt var at begge har god kvalitet og er et godt kjøp, og at jeg er meget fornøyd med mitt valg av bil.

Som det er nevnt tidligere er disse litt enkle i forhold til en personbil, men det tror jeg allerede du vet ettersom du har vurdert å kjøpe en.

Skrevet

Hiace og Hilux, delte samme motoren (2L) før i tiden, men der stopper stort sett likheten. Jeg går ut ifra at det er modellen som ble produsert fra 91-97 som trådstarter er ute etter? en meget solid bil med mye aftermarketdeler tilgjengelig, så om du ønsker å forandre på noe så har du mange muligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...