Gå til innhold

Network Norway sabler prisene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

12 og 15 kan fort bli skummelt når en enkel nyhetside klokker inn rundt 2MB...

Forøvrig, folk har vel fått med seg adam savage sin $11000 nettregning pga mobilsurf i canada? ;)

Skrevet

"De mener at Network Norway har tjuvstartet."

Har ikke Netcom og Telenor skjønt at man må "utvikle" seg raskt og tilby noe "bedre" enn konkurrenten for å kapre/beholde kundene?

De som taper på å vente på sidelinjen :thumbdown:

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Å kalle dette for tjuvstart er bare sludder og pølsevev. Det er fri (og til dels bortimot hodeløs) prissetting av mobilsamtaler i Norge.

EU-reguleringen har for øvrig den pussige effekten at hvis man skal ringe utenlands med mobil, så lønner det seg å bruke sim-kort fra et annet land enn det man befinner seg i. Jeg har både belgisk kontantkort og NetCom. Etter diverse rabatter hos BASE, ser prisbildet slik ut:

Norge til Belgia

NetCom: 4,50

BASE: 3,71

Belgia til Norge

NetCom: 4,64

BASE: 5,35

Men innen landet lønner det seg alltid å bruke et lokalt sim-kort.

Skrevet
I tråd med nye EU-reguleringer, må mobiloperatørene senke prisene sine [...] Er du andre steder i verden [enn Norden], betaler du 15 kroner per MB.
Liten skrivefeil? :)

One Call annonserte igår sine priser etter reguleringen:

Fra 1. august 2009 senker One Call prisene på bruk av datatrafikk i Europa.

Bruk av data når du er på reise utenfor Norges grenser har tradisjonelt vært forbundet med høye kostnader. Den høye prisen du må betale pr MB data skyldes i hovedsak våre høye kostnader til de utenlandske operatørene. I løpet av 2009 vil prisene for bruk av data på mobilen bli regulert i hele EU og EØS-regionen. Norge vil også bli inkludert i den nye reguleringen, men først om noen måneder.

Allerede fra 1. august reduserer One Call, som første aktør i privatmarkedet, prisene på bruk av data på mobilen når du er i Europa. Denne gledelige prisendringen kommer deg som skal på ferie i sommer, til gode.

De nye prisene for bruk av data er som følger:

Bruk i Norden: 20,00 pr MB.

Bruk i resten av EU/EØS: 25,00 pr MB.

Altså 7,5 kr mer i Norden og 10 kr mer i Europa, en måned senere. Blir vel kanskje justert i lys av dette.

Skrevet (endret)
tele 2 har bedre tilbud trur jeg

Da tar du feil, fordi Tele2 er desidert dyrest av operatørene til utenlandsbruk!

Endret av Rusher
Skrevet

De er ikke billigst i Norge heller uten videre. Ingen er billigst i enhver situasjon, til tross for at Tele2 hevder det i sine reklamer ;)

Skrevet

Fint de setter ned prisene, men dårligere operatør har jeg aldri hatt, og det gjelder et par andre jeg kjenner óg.

• Opprett ny...