Gå til innhold

Digital satelittmottaker for gratis kanaler


Anbefalte innlegg

Trenger en satelitt mottaker som skal kunne motta gratis tv kanaler.

Noen som vet om noen rimelige og enkle produkter?

- Brukervennlighet er mye viktigere enn funksjoner..

 

Er ikke interessert i noe abonnement etc. (Les Viasat,Canal Digital o.l.)

 

Her er det ingen avanserte behov. Den skal kun ha som formål å vise TV via parabol.

Er det en kortplass er det også bare bonus - vil neppe bli brukt..

 

Årsken er at satelitt mottakeren er gått i stykker og reserve tv'en(CRT 29") i kjelleren er tenkt å kunne dra nytte av parabolen.

 

Til daglig bruker jeg Riks-TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger en satelitt mottaker som skal kunne motta gratis tv kanaler.

Noen som vet om noen rimelige og enkle produkter?

- Brukervennlighet er mye viktigere enn funksjoner..

 

Er ikke interessert i noe abonnement etc. (Les Viasat,Canal Digital o.l.)

 

Her er det ingen avanserte behov. Den skal kun ha som formål å vise TV via parabol.

Er det en kortplass er det også bare bonus - vil neppe bli brukt..

 

Årsken er at satelitt mottakeren er gått i stykker og reserve tv'en(CRT 29") i kjelleren er tenkt å kunne dra nytte av parabolen.

 

Til daglig bruker jeg Riks-TV.

 

http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=15269557

Denne mottageren skulle fungere helt fint med gratiskanaler (kan også brukes til Canal Digital). Fungerer med 4-LNBer for 4 satellitt posisjoner. Det er ingen Nordiske gratiskanaler på satellitt men det regner jeg med du er fullstendig klar over. Du kan nok finne noen interessante Tyske gratiskanaler på Astra.

 

Har selv satt opp CDC-7000 for folk som vil ha gratiskanalene på Astra og det funker fint. CDC-5050 er egentlig samme mottager.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Det finst vel eit par norske/svenske kristelege gratiskanalar, med bortsett frå det er det sant det bobben seier. Elles nemner eg at det (i tillegg til ein drøss med tyske og franske kanalar osv.) er nokre engelskspråklege nyheitskanalar på Astra 1. For oss som bur på Vestlandet er også Astra 2 ei mogelegheit, då får ein haugevis med gratiskanalar frå UK og Eire.

Lenke til kommentar

Mulig at jeg kjøper en brukt cdc-5050 e.l. da. Trodde kanskje det fantes enkle og billige satelittmottakere å få kjøpt uten binding. Men alt jeg finner er dreamboc etc. som er dyre og med masse funksjoner jeg ikke har bruk for.

Vet at det ikke finnes norskspråkelige, men er mest interessert i spanske/italienske kanaler + engelske.

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mulig at jeg kjøper en brukt cdc-5050 e.l. da. Trodde kanskje det fantes enkle og billige satelittmottakere å få kjøpt uten binding. Men alt jeg finner er dreamboc etc. som er dyre og med masse funksjoner jeg ikke har bruk for.

Vet at det ikke finnes norskspråkelige, men er mest interessert i spanske/italienske kanaler + engelske.

Takker for hjelpen!

 

Mottager til kr.400er jo veldig billig. Mottageren jeg linket til var jo uten binding og abbonement.

 

Men... ok her er en billigere en : http://www.finn.no/finn/misc/object?finnkode=18192619

(men da bør du nok være rask)

 

Det er stadig CDC-5050 og CDC-7000 til salgs på finn.no. Har spesielt gode erfaringer med CDC-7000ST på svake signaler fra Astra 2D. En av de beste jeg har testet på Astra 2D.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...