Gå til innhold

Linksys WRT160NL Wireless-N Home Router, brukbar?


Anbefalte innlegg

Hvis stabilitet er pri1, så vil jeg anbefale ASUS RT-N16. Denne har jeg selv (etter å ha prøvd masse routere og vurdert specs) og den er flashet med DD-WRT via webinterface. Har ikke hatt et eneste hikk med denne så langt. Den eneste ulempen er at den makser ut ved ca 150Mbit fra internett. Den tåler 300.000 tilkoblinger, så her kan man kjøre bittorrent til man ser mannen med ljåen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har nå oppdatert firmwaren på min WRT160NL, og den ble mye mer stabil. Synes trådløsbiten også ble kjappere, får stort sett 300 Mbps stabilt nå, det får jeg ikke på DD-WRT sin siste firmware.

 

Firmware version: 1.0.02 build 5

Release date: May 27, 2010

 

- This build is now Windows 7 Certified.

- A DNS query will now trigger the L2TP session when the WAN type is set to L2TP Connect on Demand.

- Storage: The free space calculation is for external USB hard drives with multiple partitions is now correctly displayed.

- Storage: The Claim Disk functionality will now properly format a Western Digital 2TB external USB hard drive.

- Remote Access: The port can now be configured when using HTTPS Remote Access.

- Port Forwarding: Added support for forwarding to the same internal port on more than one client PC from different external ports.

- Fixed auto-negotiation failure with select Intel network adapter drivers.

 

http://www.linksysbycisco.com/EU/en/support/WRT160NL/download

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dere som har Linksys WRT160NL, hvordan er den med DD-WRT firmware?

 

Hvis jeg har skjønt riktig så kan man med DD-WRT firmware sette at feks. leieboeren kun skal få 50% av trafikken slik at han ikke struper alt på nedlasting?

 

Jeg ser litt på både Linksys WRT160NL og Linksys WRT320N, hvem er best med DD-WRT?

 

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Kan man styre QOS på IP adresser, slik at feks. en IP-adresse har lav hastighet på alt?

 

Eller er QOS kun hvilke tjenster som skal ha tilgang til hastigheten?

 

Har lest at noen routere har gjeste nettverk som man kan sette opp. Kan ikke det være en løsning også? I så fall hvilke routere har slik funskjon?

Lenke til kommentar

Alle routere med DD-WRT kan settes opp med gjestenettverk. Støttede routere

DD-WRT kan sette alt på et nettverkskort (macadresse til kortet) til bulk eller premium.

Du kan også velge hvilke tjenester som skal prioriteres i hele nettverket.

Det finnes en proffversjon av DD-WRT med bedre båndbreddekontroll, men jeg har ikke prøvd den.

 

Du finner demo av QoS-interface her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...