Gå til innhold

HDMI Recording oppsett, vil dette virke?


Torey

Anbefalte innlegg

Okei! akkurat fått TVen i hus og sitter nå å lurer på en Hauppauge HD PVR record. Så det jeg lurer på er om dette oppsettet vil virke, dette har jeg gått irundt med i hodet i hele dag siden jeg fant ut att Easycapen min ble for oldschool til min nye HDTV.

 

Prøver å dele dette i 3 deler da:

 

Xbox -> HDMI splitter -> TV

 

HDMI Splitter -> HDMItilDVI konverter -> DVItilRGB-Kable-konverter -> the Hauppauge

 

Hauppauge -> my-soon-to-be-when-i-get-money-upgraded-computer for å bli redigert før opplasting:)

 

Åsså var det lyd. Den antar jeg att jeg kan ta via optisk lyd fra "Xbox audio adpateren" og inn i Hauppaugen. Men det jeg lurer på er om jeg mister lyden min på TVen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du med DVI-VGA mener den enkle overgangen som ofte følger med skjermkort så vil den ikke virke. Du trenger en signalomformer/DAC.

 

HDMI-signalet er vel gjerne HDCP-beskyttet også.

 

Så for å få dette til å fungere så må jeg koste på hvor mye? :hrm:

 

HDCP :thumbdown:

Lenke til kommentar
HDFury går fra digitalt (HDMI eller DVI) til analogt (VGA/RGB).

 

Jeg må da ha en VGA_til_DVI kabel åsså ha en DVI_til_RGB kabel for å få det til å via RGB signal inn i Hauppauge HD PVRen siden den bare tar inn component kabler..

 

vist jeg tar utganspunk av denne filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=jBXF7K1jl6s...feature=related

 

Kursiv = Kabel

Fet = Vet ikke hva jeg skal kalle det men plugger hvertfall kablene inni der x)

 

HDMIsplitteren -->-- HDMI kabel til DVI kabel -->-- HDfury -->-- VGA til RGB Kabel --->-- Hauppauge

Endret av Torey
Lenke til kommentar
HDMIsplitteren -->-- HDMI kabel til DVI kabel -->-- HDfury -->-- VGA til RGB Kabel --->-- Hauppauge

Der har du teorien ja. Så er spørsmålet om Hauppaugen din takler VGA-RGB.

 

Edit: Mulig du må ha HDFury2. Den kan sende ut Component(YPbPr/YCbCr) direkte. (Samt RGB-VGA).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
HDMIsplitteren -->-- HDMI kabel til DVI kabel -->-- HDfury -->-- VGA til RGB Kabel --->-- Hauppauge

Der har du teorien ja. Så er spørsmålet om Hauppaugen din takler VGA-RGB.

 

Edit: Mulig du må ha HDFury2. Den kan sende ut Component(YPbPr/YCbCr) direkte. (Samt RGB-VGA).

 

Ja satt å leste på det i går natt... HDFury 2 er jo dobbelt så dyr! men det bryr jeg med lite om:p lønning idag/morgen :)

 

Edit: vist jeg ikke huskerfeil så leste att HDFury2 bare var en sammensetting av alle kablene? liksom HDfury uten alle kablene, bare alt i en liten boks.

Endret av Torey
Lenke til kommentar
Jeg forstod det som at HDFury kun sender ut VGA-signal mens 2-ern også kan sende ut component.

 

snakket med ModNet idag, å de anbefalte att jeg valgte HDFury foran HDFury2, men får se om det virker med HDFury og vist ikke sender jeg den i retur og handler HDFury2 :)

Lenke til kommentar
Kan du ikke bare bruke komponent-kabelen rett fra xboxen, i stedet for å måtte omforme signalet?

 

Jo i første omgang, men får HDMI splitter fra HongKong snart nå og den har 3 inganger og 2 utanger.

 

Så i nermere fremtid så har jeg planer om fler konsoller og kanskje til og med en bluray spiller. Med mindre jeg kjøper meg ps3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...