Gå til innhold

politicalcompass - venstre eller høyre?


Anbefalte innlegg

Man jobber slik man klarer. Penger er ikke alt, det finnes andre former for belønning, om ikke nødvendigvis materielle. Dette ville da heller ikke vært nødvendig i et slikt samfunn  :wink:

 

Uansett hva man får som belønning eller som lønn for arbeid så skal ikke en som ikke vil jobbe få noe fra meg utover at han/hun klarer å overleve.

Egentlig skulle personen ikke hatt noe i det hele tatt sett logisk på det.

 

Tross alt, personen selv kan løfte armene.

 

Så er det å se det sosiale opp mot det individuelle. Jeg går med på at staten tar noe av min inntekt for å holde liv i de som ikke gidder eller ikke har evner (av mange ulike grunner ikke kan arbeide) slik at disse har et minimalt inntektsgrunnlag som de kan leve av.

 

Kan du gi meg en god grunn jeg egentlig burde gi noe fra meg slik at andre skal nyte godt av det, uten at jeg får noe igjen?

 

Og en ting. Penger er faktisk alt i dagens samfunn. Prøv å overleve uten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Og en ting. Penger er faktisk alt i dagens samfunn. Prøv å overleve uten." - Har aldri sagt noe imot det. Sånn er det i et markedsstyrt samfunn.

 

"Kan du gi meg en god grunn jeg egentlig burde gi noe fra meg slik at andre skal nyte godt av det, uten at jeg får noe igjen? " - Får noe igjen for hva? Du har da nok til å kjøpe deg pc, overklokke og gjøre hva du vil, så hva skal du med enda mer din grådige krakk 8)

Lenke til kommentar
"Og en ting. Penger er faktisk alt i dagens samfunn. Prøv å overleve uten." - Har aldri sagt noe imot det. Sånn er det i et markedsstyrt samfunn.

 

Er ikke slik kun i markedssystem. Slik var det også f.eks i ethvert kommunistisk styre i forrige århundre.

 

"Kan du gi meg en god grunn jeg egentlig burde gi noe fra meg slik at andre skal nyte godt av det, uten at jeg får noe igjen? " - Får noe igjen for hva? Du har da nok til å kjøpe deg pc, overklokke og gjøre hva du vil, så hva skal du med enda mer din grådige krakk 8)

 

Er fremdeles ingen grunn. At du er misunnelig på at jeg har pc, overklokke (hva nå det er) er ingen grunn for at jeg skal gi det penger

(Penger som du nettopp skrev ikke betyr noe ;) )

 

edit:

Economic Left/Right: -5.75

Libertarian/Authoritarian: -7.28

 

Dog en del "dumme" spørsmål...men men...

Lenke til kommentar
Blir ikke dette 5.59 i Authortarian da?

Se plottingen et stykke nede på siden jeg gav url til.

 

Ja ok :p

 

Er noe rart med det der authoritarian/libertarian, mulig det er meg, men synes de skifter side noen ganger (se på alle innleggene her f.eks) og er litt rare..

 

For, om jeg har en linje:

Auth|----------|----------|Lib

Og du er i minus, ville jeg sett på det som naturlig at du havnet på Auth. linja? vel vel :shrug:

Lenke til kommentar
Blir ikke dette 5.59 i Authortarian da?

Se plottingen et stykke nede på siden jeg gav url til.

 

Ja ok :p

 

Er noe rart med det der authoritarian/libertarian, mulig det er meg, men synes de skifter side noen ganger (se på alle innleggene her f.eks) og er litt rare..

 

For, om jeg har en linje:

Auth|----------|----------|Lib

Og du er i minus, ville jeg sett på det som naturlig at du havnet på Auth. linja? vel vel :shrug:

 

Enig, men ting er ikke alltid logisk... :wink:

Lenke til kommentar
Er noe rart med det der authoritarian/libertarian, mulig det er meg, men synes de skifter side noen ganger (se på alle innleggene her f.eks) og er litt rare..

 

For, om jeg har en linje:

Auth|----------|----------|Lib

Og du er i minus, ville jeg sett på det som naturlig at du havnet på Auth. linja? vel vel :shrug:

Ja, men nå var det vel slik at Lib var på venstre siden, var det ikke? Eller nede, men det går jo for det samme.

Lenke til kommentar
Er noe rart med det der authoritarian/libertarian, mulig det er meg, men synes de skifter side noen ganger (se på alle innleggene her f.eks) og er litt rare..  

 

For, om jeg har en linje:

Auth|----------|----------|Lib

Og du er i minus, ville jeg sett på det som naturlig at du havnet på Auth. linja? vel vel  :shrug:

Ja, men nå var det vel slik at Lib var på venstre siden, var det ikke? Eller nede, men det går jo for det samme.

 

Nei, for det sto: Authoritarian/Libertarian: -5.59

men men, vi har jo det skjemaet som viser det litt bedre..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kommentar fra en sosialist til at en person fikk så så mange minus poeng:
Hehe tar jeg feil eller er du litt stalinist?

Hehe? Det er til å gråte av. Hadde du skrevet "hehe" hvis det var en nazist eller anarkist eller noe annet? Har Decline ikke forstått at kommunisme er en katastofe, og stalinismen er det verste på jord. Jeg fatter ikke at Decline synes det er så veldig artig at noen ønsker å styre Norge slik Nord-Korea styres. Jeg skammer meg over å være nordmann.

 

for det første, så ville ikke Stalin fått så mange "Libertarian/Authoritarian" minus poeng. Kommunisme er ingen katastrofe. Jeg ser ingen grunn til at det klasseløse samfunn ikke skal fungere. Ett samfunn kan ikke kalles kommunistisk så lenge det finnes en statsmakt, da statsmenneskene vil være en slags overklasse. kommunisme er det ikke før statsapparatet dør ut, noe som kan ta tid. . .

 

At du ikke aksepterer nazister er greit, for nazisme er grunnleggende udemokratisk og har masse hat i seg, men anarkister ønsker jo bare frihet. personlig så synes jeg anarkosyndikalisme kan fungere helt fint.

 

Det finnes ingen i Norge som ønsker å styre Norge som N-K. N-K er ett facsistisk styre, ikke kommunistisk. selv om lederen ved navn jeg ikke husker kaller det for kommunistisk, og så vidt jeg vet så framstiller vel NKP N-K som himmelen, men det er jeg ikke sikker på, så ikke ta mitt ord på det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...