Gå til innhold

Førerkort - Bil


Eplehode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Langkjøring/landeveiskjøring - same shit.. kommer an på hvor i landet du er hva det heter.

 

Jeg kjørte en såkalt landeveispakke, hvor jeg kjørte til lyndgal den ene dagen (fra krsand) og skulle kjøre økonomisk, så noe teorigreier også skulle vi lage rute til grimstad og til herefoss og tilbake via birkeland.

 

Var de tingene jeg ramsa opp jeg måtte ha for å få lappen -.-

 

Fra www.kritraf.no

Trinn 1 er Trafikalt Grunnkurs.

Et obligatorisk teoretisk kurs på 14t fordelt på 4 kvelder. (i perioden 1.nov - 15.mars må eleven også gjennomføre Mørkekjøring 3t) Etter at kurset er gjennomført og dette er rapportert til Trafikkstasjonen, vil førerkortkandidaten få tilsendt et bevis som han/hun må medbringe under all øvelseskjøring, både privat og med trafikkskolen.

 

Trinn2:

På dette trinnet skal eleven få så gode tekniske ferdigheter at oppmerksomheten kan flyttes fra eget kjøretøy til trafikkbildet og samhandling med andre trafikanter. Trinnet avsluttes med en obligatorisk veiledningstime.

 

Trinn 3:

Eleven skal i dette trinnet kunne kjøre tydelig, sikkert og selvstendig i variert trafikk. I dette trinnet gjennomføres "Sikkerhetskurs på bane". Trinnet avsluttes med obligatorisk veiledningstime.

 

Trinn 4:

"Sikkerhetskurs på vei", en obligatorisk og avsluttende del. Kurset inneholder 4t teori og 9t praksis og det meste av kjøringen skjer på landevei.

Endret av TMK9B
Lenke til kommentar

hmm jeg hadde

1 dobbeltime med vanlig kjøring hadde kjørt mye fra før så kjørt rett inn til byen

så hadde jeg glattkjøring, og langkjøring.

derreter en time før oppkjøring for å komme meg til trafikkstasjonen :p

 

Blir ikke alt for dyrt om du kjører mye hjemme

Lenke til kommentar
hmm jeg hadde

1 dobbeltime med vanlig kjøring hadde kjørt mye fra før så kjørt rett inn til byen

så hadde jeg glattkjøring, og langkjøring.

derreter en time før oppkjøring for å komme meg til trafikkstasjonen :p

 

Blir ikke alt for dyrt om du kjører mye hjemme

Ska si meg enig i det...:p

 

Har hatt et jorde hos onker'n min, så har kjørt bil aktivt siden jeg var 13 for å si det sånn... :innocent:

Lenke til kommentar
Har hatt et jorde hos onker'n min, så har kjørt bil aktivt siden jeg var 13 for å si det sånn... :innocent:

 

Så du har brukt fem år på å opparbeide deg uvaner som kjørelærer må bli kvitt? ;)

De aller fleste gikk bort på de to første timene da...:p Har øvelseskjørt aktivt etter veien i tillegg...

 

Men uvaner har vel alle når de har fått lappen...;)

Lenke til kommentar
Håhå. Jeg har opparbeidet meg flere uvaner etter at jeg fikk den enn jeg hadde før. Sjeleglad for at det ikke er fornyelse hvert tiende år, gitt!

Jeg øvelseskjørte jo som jeg kjører i dag, bare det at jeg kjørte etter boka meg lærer...;P men farta passa jeg på uansett...xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...