Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Min norskklasse ble gruppevoldtatt av sensor


Anbefalte innlegg

Drittunger som ikke har det nødvendige kunnskapsnivået inne.

 

var det en spøk

 

Nei, jeg mente det dønn alvorlig. For mange bortskjemte drittunger klager på resultatene de får på skolen i stedet for å innse at det er deres egen innsats det skorter på.

 

Greit nok, men tør påstå at du generaliserer for mye. Eksempelvis snakket jeg akkurat med en ganske NØYTRAL faglærer, som synes at toeren min i hovedmål var dypt urimelig og heller en femmer. Det finnes faktisk sensorer som straffer uforholdsmessig på grunn av stygg skrift osv. Man er ikke en "borskjemt drittunge" fordi man klager på karakter da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dagshumør har også en kritisk innvirkning på hvilken karakter sensor gidder å gi.

Har hørt dette av mange, men hvordan vet folk dette?

Om det er stil så er det vanskeligere å finne dem fengende om man er trøtt og sur enn blid og opplagt. Matte derimot har en fasit og vil gi samme resultat uansett

Lenke til kommentar
Eksempelvis snakket jeg akkurat med en ganske NØYTRAL faglærer, som synes at toeren min i hovedmål var dypt urimelig og heller en femmer.

 

Javel, hvordan kan din lærer mene noe sånt, når du har hatt en skriftlig eksamen og din lærer ikke har sett ditt innleverte materiale?

Det er jo nemlig ikke vanlig å få tilbake eksamen.

 

Det lukter bullshit lang vei her.

Lenke til kommentar
Eksempelvis snakket jeg akkurat med en ganske NØYTRAL faglærer, som synes at toeren min i hovedmål var dypt urimelig og heller en femmer.

 

Javel, hvordan kan din lærer mene noe sånt, når du har hatt en skriftlig eksamen og din lærer ikke har sett ditt innleverte materiale?

Det er jo nemlig ikke vanlig å få tilbake eksamen.

 

Det lukter bullshit lang vei her.

de flesteskriftlige eksamener skjer ved bruk av flerlagspapir (eller hva de heter), det hvite arket er til sensor, gult til kontroll og blått til studenten (om jeg husker rett).

Lenke til kommentar

Vi snakker om skriftlig eksamen, right?

Ganske mange i klassen vår gikk veldig ned. Det var bare en som har 6-er i faget som kom opp i norsk, og hun var den eneste som fikk 5 på både nynorsk og norsk. En annen venninne av meg i Bergen fikk 3 på nynorsken, og come on, det er egentlig et faktum at Oslo-elever er relativt dårligere i nynorsk enn det folk utenfor Oslo er. I hvert fall venninna mi, jeg føler at hun skriver ganske bra nynorsk i forhold til hva andre klarer, veldig få med åpenbare feil o.s.v. Uansett, jeg føler at det er ganske MANGE som har fått en ufortjent dårlig karakter i norsk i år. Utrolig dumt.

Lenke til kommentar
Eksempelvis snakket jeg akkurat med en ganske NØYTRAL faglærer, som synes at toeren min i hovedmål var dypt urimelig og heller en femmer.

 

Javel, hvordan kan din lærer mene noe sånt, når du har hatt en skriftlig eksamen og din lærer ikke har sett ditt innleverte materiale?

Det er jo nemlig ikke vanlig å få tilbake eksamen.

 

Det lukter bullshit lang vei her.

 

Nei, det er ikke meningen at man skal få tilbake eksamen, men du kan ta å lagre den på minnepinne eller evnt. printe ut et ekstra eksemplar til deg selv. Og om jeg ikke husker feil, så får skolen tilsendt eksamenene tilbake...

Lenke til kommentar
Eksempelvis snakket jeg akkurat med en ganske NØYTRAL faglærer, som synes at toeren min i hovedmål var dypt urimelig og heller en femmer.

 

Javel, hvordan kan din lærer mene noe sånt, når du har hatt en skriftlig eksamen og din lærer ikke har sett ditt innleverte materiale?

Det er jo nemlig ikke vanlig å få tilbake eksamen.

 

Det lukter bullshit lang vei her.

 

Nei, det er ikke meningen at man skal få tilbake eksamen, men du kan ta å lagre den på minnepinne eller evnt. printe ut et ekstra eksemplar til deg selv. Og om jeg ikke husker feil, så får skolen tilsendt eksamenene tilbake...

 

Det Aferdita skriver er riktig, du får en kopi fra avdelingslederne. I alle fall på vår skole. Det er ikke mye lukt av "bullshit" det, selv om det kanskje lukter mistenkelig fra buksen din.

Endret av Cruzin
Lenke til kommentar
dagshumør har også en kritisk innvirkning på hvilken karakter sensor gidder å gi.

Har hørt dette av mange, men hvordan vet folk dette?

Om det er stil så er det vanskeligere å finne dem fengende om man er trøtt og sur enn blid og opplagt. Matte derimot har en fasit og vil gi samme resultat uansett

 

Hadde du sett eller hatt eksamen i R2 i år ville du ikke ha sagt det, i hvertfall ikke hvis du har lest sensroveiledningen. Det er veldig mye den eksamenen legger opp til at eleven skal gjøre opp for seg som ligger utenfor det å bare føre en oppgave riktig og få riktig svar. Jeg er enig i at det er større sansynligheten at en eksamenskarakter i norsk kan forbedres enn i matte, men det er mye som er opp til sensoren i matte også

Lenke til kommentar

Reagerer også på overskrift, overskriften har ingenting med innholdet å gjøre. Mulig jeg er fintfølende ellernoe, men syntes den var direkte ufin. Greit nok at man skal være tøff og bruke store ord, men kan ikke si jeg synes denne saken har noe med en gruppevoldtekt å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Første jeg tenkte når jeg leste overskriften var "Hmm, er ikke denne feilpostet?".

 

Ihvertfall, det har skjedd noe i samme bane hos oss. Etter en matteprøve endte klassen med 2,9 i snitt, til tross for at snittet til normalt lå på 4,5. Det hele skyldte visst en skrivefeil i hovedoppgaven (som ga 50 % av poengene).

Lenke til kommentar
Reagerer også på overskrift, overskriften har ingenting med innholdet å gjøre. Mulig jeg er fintfølende ellernoe, men syntes den var direkte ufin. Greit nok at man skal være tøff og bruke store ord, men kan ikke si jeg synes denne saken har noe med en gruppevoldtekt å gjøre.

 

Dakar deg da.

 

 

De karakterene var litt spesielle. Synes eksamen blir alt for mye lotto. Er man heldig får man en snill sensor, eller så får man en kødd og da er løpet kjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...