Gå til innhold

Konkurranse: Spillverket trenger deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Typiskt, i går satt jeg meg ned og fant nyheter på spill utviklere osv, så finner jeg id software, tenkte jeg det kan jeg skrive om. Men så ble dagen hektiskt, så idag når jeg våknet begynte jeg og skrive så får jeg link på msn av en kammerat hvor dere har skrevet om den nyheten idag -.- 1 forbanna dag etter jeg hadde tenkt. Typiskt eller hva? :p

Lenke til kommentar
Typiskt, i går satt jeg meg ned og fant nyheter på spill utviklere osv, så finner jeg id software, tenkte jeg det kan jeg skrive om. Men så ble dagen hektiskt, så idag når jeg våknet begynte jeg og skrive så får jeg link på msn av en kammerat hvor dere har skrevet om den nyheten idag -.- 1 forbanna dag etter jeg hadde tenkt. Typiskt eller hva? :p

 

Det må ikke være en nyhet vi kan publisere for at du skal vinne. Det kan til og med være en oppdiktet nyhetssak - det viktigste er at den er godt skrevet.

Så hvis du føler veldig sterkt for å skrive om Id, kan du godt gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan jeg spørre hva dere mener med nyhetsak?

Her er en oversikt over tidligere nyhetetssaker.

 

Har dere satt en aldersgrense eller? :) Slik som må være 18 år og slikt?
Ingen aldersgrense, det er engasjementet og kvaliteten på artiklene som teller. :)

Det er en eller annen minste aldersgrense for å ha folk i jobb i følge arbeidsmiljøloven.

Redigert: 13 eller 15 år er det vist avhengig av type og mengde arbeid. Kilde: Ung.no

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hva dere mener med nyhetsak?

Her er en oversikt over tidligere nyhetetssaker.

 

Har dere satt en aldersgrense eller? :) Slik som må være 18 år og slikt?
Ingen aldersgrense, det er engasjementet og kvaliteten på artiklene som teller. :)

Det er vel en eller annen minste aldersgrense for å ha folk i jobb. Jeg husker ikke om det var 10, 12 eller 14 år i følge arbeidsmiljøloven. Er det noen unge sommerjobbere her som husker grensa?

 

I følge Ung.no så kan du være 13. Reglene sier:

 

Hvis du er mellom 13 og 15 – eller skolepliktig

 

* skal du ha fri mellom klokken 20 og kl. 06

* ha en sammenhengende hvileperiode på minst 14 timer

* arbeidstid (i tillegg til skole) skal ikke vare over 2 timer om dagen og 12 timer i uken.

* på skolefrie dager kan arbeidstiden være opp til 7 timer.

* hvis arbeidet er opplæring i regi av skolen – må arbeidstid og skoletid til sammen ikke overstige 8 timer i døgnet og 40 timer i uken.

 

Men når det er sagt så vil nok ikke en 13 åring antagelig ha språket godt nok innarbeidet for å jobbe som skribent ville jeg tro.

 

Edit: Simen1 kom meg i forkjøpet :p

 

Shagrat

Endret av Khezerghul
Lenke til kommentar

Et par spørsmål jeg skulle hatt svar på før jeg kaster meg med på dette:

 

Hvordan fungerer betalingen? Er det en fast sum for alle artikler man skriver, eller blir det mer/mindre i forhold til lengde og kvalitet på det som blir skrevet?

Blir all betaling overført til en konto som skribenten selv velger? (hvis ikke, hvordan ordner dere dette?)

 

 

Hvis man ender opp med og få stillingen, vil man få tildelt saker og nyheter som man skal skrive om? Eller blir det slik som denne konkuransen at man selv velger hvilke nyheter/spill osv man vil skrive om, for så og sende inn det man har skrevet og få betaling "hvis" det brukes?

 

Hvis det skulle komme til det punktet at man ikke lenger er vil være skribent, hvor "lett" er det og "si opp" stillingen?

 

 

Det høres jo ut som en attraktiv jobb og ha på siden av skole og alt annet, men det kommer an på hvor mye arbeid det er, og hvor mye man får betalt.

Samt om det kommer noen fordeler med stillingen slik som eventuelle beta keys eller demoer til spill som man skal skrive en "preview" anmeldelse om.

Er det noen slike "fordeler"? :)

 

Takk!

Lenke til kommentar

Tortuga: Det var mange spørsmål på en gang!

 

De som får tilbud om å bli frilansere for oss, får informasjon om alt dette samtidig sånn at de kan ta stilling til det før de takker ja.

 

Jeg kan jo si at om du finner ut at du allikevel ikke ønsker å skrive for oss, er det ikke noe stort nummer å "si opp". Du jobber også akkurat så mye du selv ønsker, så det kan tilpasses skole/annet arbeid.

Lenke til kommentar

HelloKjersti

 

Var en del spørsmål som du sa, men jeg mener det hadde vært greit å få svar på disse før man skrev artikkelen.

(Men ja, det er vel egentlig mer normalt å få vite om dette først når man faktisk får tilbudet om jobben, så skal ikke kverulere noe på det)

 

Jeg får sette meg ned og begynne å skrive, så får vi se hvordan det går. Går alt "som det skal" ender jeg vel opp med den informasjonen jeg trenger ^^

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...