Gå til innhold

Samsung I7500/Galaxy-tråden (Android)


Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en liten tråd om denne som høyst sannsynlig blir min neste mobil! I denne tråden kan vi diskutere rundt denne telefonen!

 

Samsung Galaxy (I7500)

 

gsmarena_003.jpg

gsmarena_003.jpggsmarena_023.jpg

 

Specs:

  • General: GSM 850/900/1800/1900 MHz, HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps
  • OS and CPU: 528MHz CPU with 128MB RAM running latest Android OS v1.5
  • Form factor: Touchscreen bar, no keypad
  • Dimensions: 115.0 x 56.0 x 11.9 mm, 119 g.
  • Display: 3.2" capacitive OLED touchscreen, HVGA resolution (320 x 480 pixels)
  • Storage: 8GB, hot-swappable microSD card slot (up to 16GB)
  • Camera: 5 megapixel autofocus camera with LED flash and geotagging
  • Connectivity: Wi-Fi, GPS, Bluetooth 2.1 with A2DP, microUSB v.2.0, 3.5mm audio jack
  • Misc: Accelerometer sensor, Gesture lock
  • Battery: 1440 mAh battery

Final words

 

The I7500 Galaxy or the Samsung's take on the Google phone is a solid device with all the gadgetry we've got used to in smartphones. We're very eager to get our hands on a final version and see how the camera performs - YouTube and Picasa integration that will be part of v1.5 would turn it into an even more connected device.

 

The ample 8GB of internal storage and microSD expansion, topped with a 3.5mm audio jack and A2DP make the I7500 a worthy competitor to dedicated music players and Samsung sure know good audio quality.

 

The Samsung I7500 however is more important than that as it marks an important point in the history of the Android OS - it's the first working non-HTC device running the OS. Yes, Androids have a long way before them but they don't give in to their more mature market adversaries.

 

Du kan lese hele previewen her.

 

EDIT: Det skulle egentlig vært bilder på toppen her, men av en eller annen grunn så vil ikke de vises.

Endret av BåGan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når kommer denne til norge? finnes det noe info om dette?

 

trenger ny telefon, men hverken iphone 3gs eller N97 frister..

 

Jeg er ganske sikker på jeg leste September for Norge. Den kommer i starten av Juli til Frankrike ihvertfall. Vet ikke om jeg finner kilden på det med Norge, men ska se ann!

Lenke til kommentar

Det er to ting med denne som gjør meg usikker.

 

#1 Skjermens oppløsning. Noen som har noen tanker om hvordan dette blir i praksis?

 

#2 Lite RAM.. Er ikke 128 altfor lite til å kjøre krevende oppgaver? ser jo på magic at 90mb er satt av til bare OS'et. Tenker feks en video spiller, vil den i det heletatt takle noen formater med så lite ram?

 

Var helt bombesikker på denne inntill jeg så de to punktene over. De fikk meg mere i retning av hero, men der blir jeg stoppet av design, ikke amoled og ikke blitz..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Heisann,

 

Jeg får denne til uka, importert fra tyskland, så har dere noen spørsmål får dere fyre løs, skal prøve å svare så godt jeg kan :)

 

Skriv litt om hvordan byggekvaliteten er på den. Er det glass over skjermen, eller plastikk som fort blir ripete etc etc ?

Lenke til kommentar

Skal jeg gjøre, regner med at den er i hende på onsdag (er på ferie frem til det) men skal sjekke innom her og se hva dere lurer på.

 

Til da vil jeg anbefale følgende forum:

http://translate.google.com/translate?js=n...history_state0=

 

Ferdig oversatt av google til engelsk... mye dårlig språk, men greit for oss som ikke husker så mye tysk fra skolen :)

 

 

Heisann,

 

Jeg får denne til uka, importert fra tyskland, så har dere noen spørsmål får dere fyre løs, skal prøve å svare så godt jeg kan :)

 

Skriv litt om hvordan byggekvaliteten er på den. Er det glass over skjermen, eller plastikk som fort blir ripete etc etc ?

Lenke til kommentar

Hei Cato,

 

Jeg måtte ut med 425 euro på ebay.de inklusiv frakt (ca 3900 nok), men er såpass heldig at jeg har noen jeg kjenner som jobber i tyskland, så de tar den med til norge for meg, slipper toll og tull.

 

Har sett at de går for en 370-380 euro på auksjon, men fant en selger med 4000+ solgte varer og 100% fornøyde kunder, så fant ut at det var verdt 40 euro ekstra for å være helt sikker på å ikke bli lurt :-)

 

Går sikkert ann å sende en melding og høre om de kan shippe til norge.. fant ingen umiddelbart som gjør det.

 

 

 

Hvor mye måtte du ut med, dwedel?
Lenke til kommentar
Etter div reviews av Hero hvor det har blitt påklaget lag, er jeg ekstremt skeptisk til RAMen denne er utstyrt med. Uansett har jeg ikke sett dette offisielt bekreftet, da det ikke står noe om dette på samsung sine sider.

Grunnen til at de fikk lag på Hero var vel at de la til for mange widgets og at Sense i seg selv krever en del minne. Siden Samsungen ikke har Sense skulle den sikkert klare seg bra nok.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Ja trur nok at Sense speler ein rolle mtp. lagg. Men sånne ting blir tweaket via fremtidige firmwareupdates.

Var egentlig bestemt på å kjøpe HTC Hero, men ser at Galaxy har ein del kule features som Hero mangler.

Pluss eg kom over denne videoen som sammenligner AMOLED mot TFT LCD:

 

 

For å sammenligne størrelse:

Sized Up: Nokia N97 vs iPhone vs Galaxy vs Hero

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Joda sense er nok helt sikkert årsaken, jeg mener uansett at det viser hvor marginalt det er. Når da minnet på denne er halvparten av hva som er på hero, blir jeg litt skeptisk.

 

Når det er sagt er det helt sikkert ikke noe problem mtp at samsung neppe selger noe som ikke funker!

Lenke til kommentar

Så veldig smooth ut da han på

snudde telefonen rundt og skjermbildet fulgte etter. :)

 

Er det multitouch på denne?

 

Forresten, her står det at Galaxy ikke har a2dp, stemmer det? Det står også at maks hastighet på opplastning er 5760 kbps på Galaxy og 2000 kbps mens nedlastingshastigheten er lik. Kan det stemme?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...