Gå til innhold

Samsung I7500/Galaxy-tråden (Android)


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører den nyeste (Phone I7500XXII5 - PDA I7500XXII8) på min galaxy og med litt wlan og 3g og gps og masse skjerm på varer den over ett føgn og gjerne 30+ timer før den begynner å klage.

 

På den annen side: Jeg bruker denne telefonen med One Call og har store problemer med telefonsamtaler! Satt på t-banen her om dagen og hver gang telefonen byttet fra edge->gprs->gsm->gprs->edge så falt samtalen ut. Ofte når telefonen bare ligger hjemme faller også samtalen ut med en gang den ringer. Jeg er ikke sikker på om dette er OneCall eller telefonen sin feil derimot, men jeg har fått nytt simkort fra onecall uten at dette hjalp så mye.

 

Jeg bare lurer siden jeg har hatt liknende problemer med onecall for ett års tid siden på andre telefoner.

Kan noen fortelle noe om hvor bra/dårlig deres galaxy fungerer på samtaler?

Endret av CNR
Lenke til kommentar
Jeg kjører den nyeste (Phone I7500XXII5 - PDA I7500XXII8) på min galaxy og med litt wlan og 3g og gps og masse skjerm på varer den over ett føgn og gjerne 30+ timer før den begynner å klage.

 

Did you get yours with that firmware, or did you have to upgrade yourself? Where did you buy it?

Lenke til kommentar
Jeg kjører den nyeste (Phone I7500XXII5 - PDA I7500XXII8) på min galaxy og med litt wlan og 3g og gps og masse skjerm på varer den over ett føgn og gjerne 30+ timer før den begynner å klage.

 

Did you get yours with that firmware, or did you have to upgrade yourself? Where did you buy it?

 

No, I updated it via NPS to XXII5(this being a german csc phone) and updated the system.img manually to XXII8 but I might have to rma the phone...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
På den annen side: Jeg bruker denne telefonen med One Call og har store problemer med telefonsamtaler! Satt på t-banen her om dagen og hver gang telefonen byttet fra edge->gprs->gsm->gprs->edge så falt samtalen ut. Ofte når telefonen bare ligger hjemme faller også samtalen ut med en gang den ringer. Jeg er ikke sikker på om dette er OneCall eller telefonen sin feil derimot, men jeg har fått nytt simkort fra onecall uten at dette hjalp så mye.

 

Jeg bare lurer siden jeg har hatt liknende problemer med onecall for ett års tid siden på andre telefoner.

Kan noen fortelle noe om hvor bra/dårlig deres galaxy fungerer på samtaler?

 

Jeg har nettopp bestilt Galaxy selv så gleder meg virkelig til å få prøve den til uken.

 

Det du opplever med OneCall er ikke noe nytt.. Jeg bor på vestlandet og fra meg til jobben tar det ca 40 min. Det er en tur som er et stykke utenfor by'en og dette gjør at jeg også bytter mellom edge og gsm bådet får jeg problemer, enten detter samtalen helt ut eller så klipper den veldig. Problemet var mye større for 6 mnd siden, men det er fortsatt litt tilstedet enda så jeg regner vel egentlig med at OneCall holder på å ordne opp i saken :) PS den forrige mobilen min var en SonyE. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått mobilen og fått testet den i noen dager. Første inntrykket er meget bra :) Det er en god mobil og Android forsterker følelsen av en frihet man ikke tidligere hadde. Tok litt tid å sette seg inn i ting i starten, men når man først er i gang går det lekende lett. Min mobil ble levert med firmware I7500XXJ1. Jeg har selv prøvd å se etter oppdatering, men får bare opp "Denne enheten støttes ikke" i NPS, har ikke prøvd med Odin enda, men avventer litt enda pga det virker som veldig få har denne firmwaren og at det er usikkert om NPS er kompitabel med denne versjonen enda. Kan nevne at jeg kom over et svensk forum hvor flere som hadde sendt sin mobil til service hadde fått de tilbake med denne versjonen.

 

Etter 1 dags bruk nå har jeg fortsatt 80% igjen av batteriet og dette selv om jeg har mobilen koblet til og fra flere WiFi nett og lastet ned og opp litt filer.

 

Noen som har noen ideer til hvordan jeg kanskje kan få NPS til å kommunisere med mobilen?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Da har jeg fått mobilen og fått testet den i noen dager. Første inntrykket er meget bra :) Det er en god mobil og Android forsterker følelsen av en frihet man ikke tidligere hadde. Tok litt tid å sette seg inn i ting i starten, men når man først er i gang går det lekende lett. Min mobil ble levert med firmware I7500XXJ1. Jeg har selv prøvd å se etter oppdatering, men får bare opp "Denne enheten støttes ikke" i NPS, har ikke prøvd med Odin enda, men avventer litt enda pga det virker som veldig få har denne firmwaren og at det er usikkert om NPS er kompitabel med denne versjonen enda. Kan nevne at jeg kom over et svensk forum hvor flere som hadde sendt sin mobil til service hadde fått de tilbake med denne versjonen.

 

Etter 1 dags bruk nå har jeg fortsatt 80% igjen av batteriet og dette selv om jeg har mobilen koblet til og fra flere WiFi nett og lastet ned og opp litt filer.

 

Noen som har noen ideer til hvordan jeg kanskje kan få NPS til å kommunisere med mobilen?

 

 

Jeg driver og tester denne, får ikke til pc suiten til å fungere med denne, får først melding om at i7500 støtter bare oppgrader enhet og så når jeg skal oppgradere så sier den bare at enheten ikke støttes.

 

Det er da utrolig at Samsung leverer programvare som ikke fungerer med telefonen?

 

noen som vet løsningen på dette?

Lenke til kommentar

Vel.. Har lest litt rundt de siste ukene og alle er vel enig om at du kan ikke gjøre annet enn å bruke I7500 til masselagring i Samsung New PC studio. Jeg sendte mail til Samsung om problemet og fikk svar på noe helt annet enn det jeg spurte om så jeg purret på svaret, men har ikke fått svar på dette enda. Får sikkert ikke vite noe mer før ut i neste uke. Skal poste svaret her så får vi se :)

 

Det vil nok komme noe info til slutt :) Android is king!

 

Btw hvordan går det med batterilevetiden din?

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar
Vel.. Har lest litt rundt de siste ukene og alle er vel enig om at du kan ikke gjøre annet enn å bruke I7500 til masselagring i Samsung New PC studio. Jeg sendte mail til Samsung om problemet og fikk svar på noe helt annet enn det jeg spurte om så jeg purret på svaret, men har ikke fått svar på dette enda. Får sikkert ikke vite noe mer før ut i neste uke. Skal poste svaret her så får vi se :)

 

Det vil nok komme noe info til slutt :) Android is king!

 

Btw hvordan går det med batterilevetiden din?

 

 

Hvordan oppdaterer man uten pc'studio da?

ellers så synes jeg denne telefonen har noe av det beste ved siden iphone på responsen.

Den henger seg ikke opp, men responderer av og til litt sent...men som oftest synes jeg den er knall bra hittils. lyden på telefonen er bedre enn min e71 :)

finnes noen standard "mobil" tastatur på denne,

Lenke til kommentar
Hvis du går inn på Android "Markets" så får søker du på norsk ordbok så dukker det opp norsk tastatur osv. Se litt i android tråden for mer info :)

 

Noen tar i bruk noe som heter Odin, men har ikke skjønt helt greien med det. Hvilken firmware versjon har du på din atm?

 

 

det står fastvare versjon 1.5 og grunnbåndsversjon XXII8 mer enn det finner jeg ikke

 

er det mulig forresten på en enkel måte å bytte gmail konto, jeg slet med det når jeg fikk den(låner den) og da måtte jeg resette hele telefonen for å kunne logge meg på markets

Lenke til kommentar

Min fastversjon er 1.5 og grunnbåndsversjonen er XXIJ1 som etter hva jeg har lest den versjonen Samsung oppdaterer Galaxy'ene sine når de er på service der.

 

Det med Gmail aner jeg ikke :\

 

 

Jeg fant ut det med Gmail, var å gå på programmer og på google og tømme data der, så ble gammel konto slettet :)

er jo flere google apps da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...