Gå til innhold

video kamera (profosjonelt)


Anbefalte innlegg

Hey, på leiting etter pro kamera til bruk for twintip, wakeboarding og turn, ja mye sport og laging av film som innebærer mye bevegelse. Et kamera med god bilde kvalitet, skjerm og bra håndtak

 

Ligger nå på prisen 20 000 +/-, er det noen forslag til et godt kamera?

 

tenker på å bestille fra USA med mindre man får et like godt tilbud i Norge.

 

- gooozy :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan jo sjekke ut Finn.no etter kameraer i din prisklasse og deretter søke på youtube. Det pleier alltid å være noen som legger ut noen "tester" der :)

 

Jeg kjenner en som hadde et canon videokamera til 20.000 og på det kamera var det noe som het Snowmotion, men vet ikke om de har det på de nye kameraene dems... Den funksjonen fungerte ypperlig til våre skifilmer :)

Lenke til kommentar

Hvilket lagringsmedia vil du ha? Tape, harddisk eller minnekort?Sony har en A-1, med tape. Dette er et kamera som brukes mye til actionfilming. Men det begynner å dra på årene, har tape, men ellers et topp kamera. Ser mange selger det brukt for LANGT OVER 20000. DET ER MYE NÅR DU FÅR NYTT FOR 23500,-.Du kan ta av handtaket på dette. Panasonic og Canon har også kamera i samme str. Se på http://www.bhphotovideo.com

Lenke til kommentar

Jeg ville tenkt meg om en gang til mht å bestille videokamera fra USA. De har NTSC-format for TV. Dersom du kun skal filme HD spiller det mindre rolle, men da får du et problem med oppdateringsfrekvens. Vi i Europa bruker 50 eller 25 Hz mens USA bruker 60 eller 30. Det er mulig å konvertere men resultatet blir ikke like bra. Men, det er jo også butikker i USA som selger PAL-versjoner, men da noe dyrere.

 

Jeg kjøpte forresten mitt Sony HVR-V1 hos www.golbalmediapro.com for litt over et år siden, og det funker som snus. Litt over ditt budsjett, men et bra og solid kamera, og var på det tidspunktet ca halv pris i forhold til Norge. Jeg tror forresten denne butikken er noe av det rimeligste dersom du skal ha et PAL-kamera. Men, det er jo nett og utland og sånt, med den risikoen det medfører.

 

Når det gjelder anbefaling av spesifikke kameraer så har jeg desverre lite å bidra med da jeg ikke er oppdatert på hva som er kommet i løpet av siste år.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...