Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe demobrukt bil?


FCW

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter ny bil, men ser jeg kan få demo biler til en ganske redusert pris. De som jeg har sett på er som regel gått rundt 4-6000km i en 2 måneders tid, men antar at de er rimelig skamkjørt og herjet med.

 

Det er jo ofte noe påkostete modeller, så jeg kan vel kanskje gjøre et kupp, eller??

 

Ville noen dere kjøpt en demobrukt bil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at en fyr sier at demobrukt er lurt å kjøpe p.g.a. at man får en (relativt sett) ny bil med ferdig verdi avskrivning. En annen sier han aldri i livet ville kjøpt en hardkjørt demobil.

 

Så der står jeg....hvem skal jeg høre på?

Endret av FCW
Lenke til kommentar

Hardt kjørt, men få km på telleren, om motoren skulle streike fort har du garanti.

 

Jeg vil tippe det er motoren som i dette tilfellet streiker først pgs. mangel på riktig

innkjøring, mens understell o.l er "relativt" lite slitt pga. de få km den er kjørt..

 

Så, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om at en bil var demobrukt, men jeg vil si det kommer litt ann på hva slags bil det er snakk om, da det er mindre sannsynlighet for at en familiebil er rævkjørt enn en sportsbil

 

Selv kjører jeg en Golf som startet livet sitt som leiebil hos forhandler, som nå er kjørt 109 000 km uten problemer

Lenke til kommentar

Min anbefaling er generelt å holde seg vekk fra leie-, leasing- og demobiler.

 

Kjøp istedenfor ny eller nyere brukt med kun en eier. Gjerne fra en gammel gubbe som kjører 2000-3000 km i året og som vasker den etter hver tur.

 

Det finnes nok av biler å velge mellom på bruktmarkedet uansett.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...