Gå til innhold

Hvilken tast på tastaturet er mest brukt??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de knappene jeg bruker minst er nok Home, End og Scroll Lock

kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har brukt de

 

home og end er faktisk veldig nyttige taster, dersom du lærer deg og bruke dem, slipper og flytte musen eller holde en knapp nede i timesvis.

prøv de.

Lenke til kommentar

Rent generelt for å skrive er det vel space , s og e som er de mest brukte tastene/bokstavene i det norske språk. På tastaturet mitt er det alt tasten som er mest brukt. Inntil nylig brukte jeg nemlig alt + et tall for å skifte vinduer på irc'en min (konstant!) men så fikk jeg irc opp i halsen og slettet alt av klienter (personlige årsaker, ikke spør... :cry: ). I tillegg bruker jeg alt + f4 for å lukke de fleste vinduer, og alt+tab for å skifte vinduer (mus er for pyser og kattepuser;)). Eneste tasten som allerede er slitt (kjøpte nytt tastatur i februar en gang) er faktisk alt tasten.

 

Minst brukt må vel være den virkelige enter-tasten (ikke return), eller kanskje scroll lock og pause/break. På en god andreplass kommer høyre-control og caps-lock som jeg heller aldri bruker.

Lenke til kommentar

minst brukt er den tasten mellom win og ctrl tasten på høyre side.

aldri brukt, tror jeg.  :yes:

 

Hmmm. der oppdaget jeg en ny tast ja.....

 

Windows-tasten er også lite brukt.

 

Må nok si at tastene på musa er mest brukt, så kommer av/på-knappen på datamaskinen, så kommer av/på-knappen på fjernsynet, så kommer av/på-knappen på lampa og SÅ kommer jammen §|-tegnet(Just kiddin).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...