Gå til innhold

Godt nok for billige oppgraderinger? Maks 3000


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=88935

 

Nå har jeg:

Hovedkort: ALiveSATA2GLAN

Prossesor: AMD Athlon 64 X2 6400+

Minne: 2GiB DDR2 (533, 677)

Skjermkort: Gainward NVIDIA GeForce 7600 GT 256 MiB

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro

OS: Windows XP Home 32bit (/Ubuntu).

 

Nåværende PSU er:

https://prisguiden.no/product.php?productId=90845

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen? Jeg er ikke sikker om jeg skal bestille dette, jeg håper ihvertfall at jeg kan få kjørt ArmA 2 på minst medium.

EDIT: Jeg la merke til nå, at PSU'n bare har en PCI Express kontakt, kan man få en overgang fra HDD kontakt til PCI Express kontakt? Eller så må jeg finne et annet skjermkort.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg la merke til nå, at PSU'n bare har en PCI Express kontakt, kan man få en overgang fra HDD kontakt til PCI Express kontakt? Eller så må jeg finne et annet skjermkort.

Ja, dette er normalt noe som følger med skjermkortet.

Fint, da går jeg for skjermkortet ihvertfall. Jeg har aldri hatt et skjermkort som krever ekstra strøm, så jeg har ikke den erfaringa. Men jeg kikka i håndboka til skjermkortet, og jaggu sto det der at det fulgte med. Takk :)

Lenke til kommentar

Er hovedkortet ditt ødelagt? Ser ellers ikke noe behov for å bytte det ut i et "like dårlig". Du trenger heller ikke å kjøpe Vista 64. Sett inn Windows 7 64 bit foreløpig, så har du det gratis i 10 måneder. Kjøp evt en lisens til neste år. Når det er sagt så har du Vista 32, skjønner ikke helt behovet for å oppgradere det for deg? Du klarer deg med de 2 GB ram du har til det oppsettet.

 

 

HD4870 koster ikke mye mer enn GTS250, jeg ville valgt det. Egentlig trenger du bare å kjøpe skjermkort til ca 1200,- og så er du i mål.

 

Dersom hovedkortet ditt ødelagt, kjøper du et ok hovedkort isteden, slik at du senere kan oppgradere prosessoren. Feks dette hovedkortet.

 

Sweex PSU er vel også noe som bør vurderes skiftet ut, men den varer så lenge den varer seff...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...