Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger jeg brannmur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har installert Norton Personal Firewall 2003, og nettopp kjøpt denne routeren: http://www.3com.com/products/en_US/detail....se&sku=3C857-US

Jeg er mye på irc og andre kilder til dritt, så beskyttelse av noe slag trenger jeg så absolutt!!

Mitt spørsmål er: Trenger jeg å kjøre Norton FW, eller holder det med beskyttelsen som er byd inn i routeren? Føler at det er litt overkill med både hardware- of software-beskyttelse... Synspunkter?

• 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har installert Norton Personal Firewall 2003, og nettopp kjøpt denne routeren: http://www.3com.com/products/en_US/detail....se&sku=3C857-US

Jeg er mye på irc og andre kilder til dritt, så beskyttelse av noe slag trenger jeg så absolutt!!

Mitt spørsmål er: Trenger jeg å kjøre Norton FW, eller holder det med beskyttelsen som er byd inn i routeren? Føler at det er litt overkill med både hardware- of software-beskyttelse... Synspunkter?

882034[/snapback]

Jeg kan ikke så mye med det da, men brannmur er bra

Skrevet (endret)

Det gjør ikke noe om du har Norton i tillegg. Brannmurene på routerne er ofte svake, og den kontrollerer ikke trafikken ut av pcen.

Edit: 3 år gammel tråd ja.. Så det ikke før nå :D

Endret av MrGlenn
Skrevet

Anbefaler absolutt en Software-brannmur. Og her har du norton sin som er et greit valg. Jeg for min del kjører Sygate FW og syntes den er helt genial (men Symantic har jo kjøpt dem opp da)

Frankie

Skrevet

Endelig har Go'skiva fått svar på posten sin som forøvrig også er hans eneste :)

OnTopic:

Personlig synes jeg det holder med kun en brannmur! Det blir så tungvindt

å forwarede porter osv.

OT: Go'skiva må jo være det samme som Bremyk-Reklamens "min beste skive"

Skrevet

Personlig, får å bare gjøre det mer lettvint for deg selv?

Jeg har aldrig til dags dato vært borti en HW-FW som har rensket alt, derfor syntes jeg det er greit å kjøre software FW i tillegg, og som fort sjekker om det er noen som prøver seg på maskinen din.

*nå er jeg så trøtt at jeg ikke orker å skrive mer*

Frankie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...