Gå til innhold

Catalyst 9.6 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor drivere for enkeltgpu-kort gir bedre ytelse kun for enkelte spill? Er det ikke spill basert på DX og OGL?

 

 

Solid driver.

Det er nesten en fryd å gå fra Nvidia til Ati I alle fall drivermessig :)

Hvordan? Jeg fryder meg med driverne til GTX 285 i Windows 7 64-bit. Og det siden første Win 7 64-bit beta ble sluppet :)

 

Kjørt dualscreen siden dag en og aldri hatt en BSOD under spilling eller video. Dualscreen oppsettet med Nvidia er ekstremt mye bedre enn i tidligere OS som XP osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor drivere for enkeltgpu-kort gir bedre ytelse kun for enkelte spill? Er det ikke spill basert på DX og OGL?
Både nVidia og ATI har analyseverktøy som de kan kjøre spill gjennom for å se om noe begrenser ytelsen. Dette er primært for å se om koden til spill bør optimaliseres, men jeg antar at de som lager drivere også drar nytte av dette. Det kan være noe så enkelt som en detalj i en shader eller andre ting under rendering som forårsaker ytelsetap. Det er også tenkelig at enkelte spill løser rendering på andre måter enn det ATI har testet ut sine drivere, og derfor medfører ytelsetap. Når ATI eventuelt løser dette problemet, så får spillet bedre ytelse.
Lenke til kommentar
Så de retter opp bugs i spillet? Vil da økt ytelse for et spill kunne føre til dårligere ytelse for et annet spill?
Du misforstod litt. Ja det kan være bugs i spillet som er problemet, men noen ganger bruker spill andre rendering-algoritmer enn det AMD/ATI har testet ut selv, og dermed ikke avdekket at driveren har en liten feil der. At slik fiksing medfører ytelsetap for andre spill forekommer, som regel er det minimalt.
Lenke til kommentar
Hvordan?

 

Tja småting som for eksempel (på mitt 8800gts) :

 

*Problematisk viftestyring, lar kortet komme opp i 80C + før den reagerer og kjører på med høyere viftehastighet (I mitt tilfelle kom artifacts med en gang kortet økte opp mot 78+C.

*Buggete når det gjelder visse spill (185.85 + Runes of Magic = Freeze).

*Ofte stuttering, opplevde sjeldent at et spill kjørte "smooth" noe jeg ikke har problemer med nå.

*Meny systemet til driveren.

*Buggete driver install på Vista (måtte fjerne physx delen av driveren for å kunne legge inn skjermkortdriveren).

 

Alt i alt så skal jeg ikke se bortifra at mye av disse problemene var forårsaket av skjermkortet mitt, men opplevelsen av å være frustret og alle "workarounds" som måtte til for å få lagt inn den siste versjonen av drivern gjorde rett og slett at jeg ga opp Nvidia fullstendig.

 

Opplevelsen med et nytt skjermkort og W7 er at alt har gått smooth fra første stund, derfor må jeg si meg fornøyd med produktet jeg kjøpte.

Lenke til kommentar

er det ingen som har problemer med denne driveren?

 

Jeg avinstallerte 9.5 restarta datamaskinen og installerte 9.6 etter installasjon og pcen hadde startet ble jeg spammed med at ccc 9,6 har sluttet å fungere grunnet en feil

 

Lastet ned 9,6 for xp 64 bit igjen, avinstallerte den 9.6 som allerede var installert og reboota etterpå. pcn starter kommer inn i windows og finner ut at driveren ikke klarer å kjøre nå heller pga en eller annen feil.

 

Er det bare jeg som har fått dette problemet?

Endret av zeijin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...