Gå til innhold

group policy nedsperring


Neddo

Anbefalte innlegg

Har per i dag pc-ar med windows xp pro som eg kjøyre ut på skulane (elev sida) bruker eit program som heiter moonscape per i dag som renske opp div på pc-ane, men skal gå vekk i frå det no og tenkte og kjøyre antivirus (har lisenser) og noke nedsperring via group policy (hindre installasjon av program, tilgang i kontrollpanel, ledetekst osv).

 

Har lite kunnskap til group policy so kunne tenkt og lære med litt meir og korleis en sette det opp osv. So viss nokon har tips eller råda (guid/link på nette) so seie eg takk til det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har du testet ut ett program fra microsoft som heter steadystate. Det er gratis og enkelt å bruke. I tillegg er det lett å sette policyer der.

 

Har testa det ut so vidt, har litt over 1000 pc-ar og hadde vore greit og styrt det på en enkel måte viss det er mulig i staden får og legge det inn på kvar enkelt pc

Lenke til kommentar

Lag grupper i AD og bruk GPMC for å gjøre de innstillingene du trenger. Her kan det selvsagt være lurt å skille ut de forskjellige innstillingene i forskjellige policyer, slik at du har høy grad av fleksibilitet. I alle fall så bør du gruppere innstillinger som omhandler det samme, f.eks innstillinger for IE, i en policy mens innstillinger for startmenyen i en annen. Det er mange grunner til det, men hovedsaklig fordi at det gjør det lettere å feilsøke, rette feil og ikke minst endre innstillinger om du skulle ha behov for å endre på oppsettet.

 

Gi policyene fornuftige navn, slik at du lett ser hva de omhandler. Group policy er et uvurderlig verktøy rett og slett. Jeg vil i tillegg anbefale deg å se på WSUS/SCCM for windowsoppdatering av maskinene samt utrulling av applikasjoner og operativsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...