Gå til innhold

Eldre Mac-maskiner på billigsalg


Anbefalte innlegg

Skjermstørrelse: 13,3"; vekt: under 1,5 kg.
Mener du det skal forsvare prisen? :nei:

Og ja, en mini-DP som selv hardbarka Mac entusiaster har klaget på bør jo være en bidragende faktor til høy pris som Njuton sier. *ironi*

 

 

 

Jo, det forsvarer prisen. Ultraportable med stor skjerm som MBA, Lenovo X301, Dell Adamo, osv... koster mye. Det som er poenget er at blant disse maskinene, så er Macbook Air den med best byggekvalitet, kraftigste komponenter og den mest prisgunstige med god margin.

 

Å sammenligne disse maskinene med netbooks blir som å sammenligne en Omega klokke med en Casio.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg merke til hva jeg skrev: "sjekke fakta". Prisguiden gjengir tydeligvis ikke fakta, fordi fakta er:
Det var bla. buitre over her som henviste til at jeg burde sjekke prisguiden. Og jeg er fullstendig klar over at den ikke er korrekt til enhver tid, derfor skrev jeg LED med et ? bak.

 

1.6 GHz 120GB har både LED baklys og mini DisplayPort. Det er en grunn til at de koster litt, skjønner du...
Det var dette jeg mente var "latterlig", dette er ingen grunn til høy pris!

 

Ja, en liten datamaskin til 15.000 er jo et vanvittig sløseri sett i forhold til firmabiler til en halv million...og det å kjøpe effektive arbeidsverktøy til sine ansatte er jo bare dumt!
Å forsvare sløseri med verre sløseri er vel ingen god taktikk. Alle Mac entusiaster som har forsvart prisene oppgjennom tidene sier at de gjerne betaler en del ekstra for design, dermed litt fånyttes å påstå nå at det ikke er det man betaler for. Dette mener jeg er sløsing når det er snakk om såpass dyre produkter.

 

Skal jeg se bort fra hva de selv har gjentatt til det kjedelige må jeg si at OSX ville vært noe av grunnen til at jeg betalte bittelitt ekstra. Designen på Air er flott, men jeg synes prisen er for stiv samt det at du ikke kan bytte RAM brikke selv er uholdbart.

 

Buitre:

Jeg kan ikke si at Lenovo IP S12 gir meg noe Casio feel. Nå har jeg kun tatt i S10.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Alle Mac entusiaster som har forsvart prisene oppgjennom tidene sier at de gjerne betaler en del ekstra for design, dermed litt fånyttes å påstå nå at det ikke er det man betaler for. Dette mener jeg er sløsing når det er snakk om såpass dyre produkter.

Du mener det er sløsing å betale for en praktisk og godt designet datamaskin som faktisk tåler mer enn ett fall i bakken og en dunk i baggen? Du liker vel å sende inn maskinen din til rep pga ett fall du da og å vite at den ikke tåler å ligge i baggen. Jeg ser heller ingen andre bærbare datamaskiner på markedet som viser til de samme enkle og effektive løsningene som MacBook linjen leverer.

Lenke til kommentar
Vel, Theo - om du er interessert i skifte ram selv og generelt vil ha en kraftigere maskin, kjøp en annen maskin. MBA er tydeligvis ikke maskinen for deg. Ikke for meg heller - jeg foretrekker større skjerm, på bekostning av vekt og størrelse.

 

Vis meg en "generelt kraftigere" pc til 13 000kr med 320GB harddisk, 2.53Ghz CPU, 13,3" skjerm, 4GB RAM i 1066mhz hastighet, 7 timer batteritid, i aluminium og glass..?

 

Ok nå en 15,4" - du vinner :D

 

For oss som vil ha en 13,3" er Apple er greit valg vil jeg si..!!

Endret av jossy
Lenke til kommentar
En bedre lenke: Finn din nye Macbook i prisguiden.

 

Før var de veldig overpriset. Nå er de bare overpriset. (i forhold til maskinvaren). Apple tjener fortsatt hauger av penger på hver eneste PC de selger. Håper de kan slippe OSX for vanlige PCer også snart.

 

Drøm søtt, tror du skal vente lenge på OSX skal komme offisielt på en vanlig PC, så hvorfor ikke bare investere i en EFI-X modul som jeg har gjort, funker som bare det og slipper å tenke på alt det "hacker-tullet". kjører sisteversjon av OSX som om at det skulle ha vært på en apple maskin, dual core og 8GB ram :)

 

Frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...