Gå til innhold

sjøforsvaret --> fri/pause/perm + 5 spm


chrisse

Anbefalte innlegg

hei :)

 

jeg skal ha førstegangstjeneste nå i januar 2010 innenfor sjøforsvaret --> rekruttskolen i sjøforsvaret.

Og jeg har noen spørsmål angående det emnet der, og håper noen kunne gi meg svar på det :)

 

spm 1: jeg vet at den første uka, eller de to første ukene MÅ man være til stede. Men senere f.eks i helgene, kan man da dra hjem en tur og møte familien og venner da? Eller kan man kun dra hjem en tur når man har perm?

 

spm 2: angående lønn og dimmepenger. er det 26'850k i dimmepengerr og 140kr i dagslønn? eller er det kune i forsvaret og ikke i sjøforsvaret?

 

spm 3: Hva må man gjøre for å få økt dagslønn eller dimmepenger?

 

spm 4: angående utdanning. hva slags type utdanning kan man ta i sjøforsvaret. Har hørt at man kan ta utdanning i forsvaret med vet ikke hva slags type utdanninger man kan få. Vis noen kunne si meg det, eller gi meg en link over en liste så hadde det vært supert :)

 

spm 5: ta opp igjen eksamen og eventuelt andre fag i forsvaret. Åssen blir det da?

 

spm 6: transport til sjøforsvaret (KNM Harald Haarfagre i Stavanger) kan man kjøre dit selv? Eller må man kjøre til Gardemoen og så videre ta buss derifra?

 

 

Vil på forhånd takke alle som gir svar på spørsmålene mine. Det setter jeg stor pris på :)

~chrisse~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål 1: Er ikkje heilt sikker.

 

Spørsmål 2: Sjøforsvaret er ei grein innanfor Forsvaret, og så vidt eg veit er løna for menige lik i alle forsvarsgreinene.

 

Spørsmål 3: Blir du korporal får du eit tillegg på 17,70 kr. dagen.

 

Spørsmål 4: Utdanning i Forsvaret

Utdanning i Sjøforsvaret

 

Spørsmål 5: Voksenopplæringen

 

Spørsmål 6: Du kan køyre sjølv, om du vil det.

Endret av Faeton
Lenke til kommentar

Parkering kan være et problem. Du kan ikke gjøre noe for å få økt dimmegodtgjørelsen, men blir du ulm (utskrevet ledende menig, sjø-versjonen av korporal) får du ekstra 'lønn'.

Det er mange utdanninger du kan ta i sjøforsvaret, les linjene du har fått.

Under rekrutten er det greier å være igjen i leir, men du kan reise hjem i helgene fra og med tredje eller fjerde uka. Det er dog dyrt i lengden...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...