Gå til innhold

TIPS til tøft FPS spill ?!?!?


Anbefalte innlegg

hallo, jeg er ute etter ett tips på ett bra FPS(first person shooter) eller mer FP :p (first person. som ikke i strategi spill eller 3. person) spill. helst fra middel alderen. eller rundt den tiden/sjangeren.

Oblivion? :ermm:

 

edit: jah.. så det nå..

 

FPS fra middelalderen finner du neppe. kan ikek si jeg kjenner til så mange spill innenfor de kriteriene du stiller..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kommer ann på hva man spillte først det ;) Var Oblivion det første TES-spillet man spillte er det nok mange som vil kalle det bedre.

 

Tja, Arena er bedre i forhold til Oblivion :p Det utgir seg i det minste ikke for å være dypt, men er en dungeoncrawler med good atmosfære :p

Daggerfall er spillet som er regnet som høyden for First Person Fantasy RPG da, og har også landmassen som er 2x større en storbritania.

Morrowind, digg atmosfære og så grått av det randt av det. Ubert :p

Lenke til kommentar
Kommer ann på hva man spillte først det ;) Var Oblivion det første TES-spillet man spillte er det nok mange som vil kalle det bedre.

 

Tja, Arena er bedre i forhold til Oblivion :p Det utgir seg i det minste ikke for å være dypt, men er en dungeoncrawler med good atmosfære :p

Daggerfall er spillet som er regnet som høyden for First Person Fantasy RPG da, og har også landmassen som er 2x større en storbritania.

Morrowind, digg atmosfære og så grått av det randt av det. Ubert :p

 

 

Jeg har ikke prøvd noen av disse spillene du nevner. men som ett slags forslag kan jeg jo si at oblivion har en avhengihets faktor på 100% :p men skal prøve noen av de du nevner.

 

Takk for all respons! :D Posten vil nok aldri bli lukket. er alltid åpen for nye spill ideer!:D

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar
Heretic er et middelalder fps spill :)Det er ganske gammelt da, skjøt med armbrøst osv om jeg ikke husker helt feil. De burde lage noe oppfølger til det, eller Outlaws, det var jo sykt bra!

 

 

uhm.. vet ikke om du skreiv det spillet du mente.. men Heretic er vel like sci-fi som unreal tournament.

Lenke til kommentar
Historien er ikke så dårlig. Combat er bra (bortsett fra overpowered kick). Ikke noe galt med protagonisten heller ><

 

Tja, historien i seg selv er ikke så gal. Men det er måten den blir utført på, legg på at du aldr hadde noen valg fra starten av.

 

Selv om du burde:

*Du får ikke lov til å ta siden til de som faktisk er "good guy", Arantir

*Slakteløs massakrering av orker(det er den underliggende loren som gjør dette så galt)

*Liten til ingen forskjell på valgene du tok, et godt eksempel er slutten

*Sareth er en idiot, noe som er tydelig mot slutten

 

Så alt renner egentlig ned til slutten av spillet, der hvor feilene faktisk er.

 

 

Kamp systemet er et kapitel for seg selv i mange aspekter, men det er ikke par mot noen andre virkelig gode som Jedi Knight 2: Jedi Outcast og etterfølgeren Jedi Academy som bruker det samme.

Sett of farten på Oblivion sitt system, og litt mer flytt. Men ikke noe spesielt å skryte over.

Edit: Poenge mitt er at kamp systemet for mer skryt en det fortjener, men det er dugelig på sitt vis :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

når vi er inne på kampsystem..

 

jeg vil anbefale "Mount and Blade", utrolig morro og muligens det beste kampsystemet jeg noen gange her støtt borti. du kan imidler tidig glemme alt som heter story line. her er det bare fantastiske slag, erobring og makt som står for underholdningen.

 

uansett kost meg en del med det ;)

 

edit: kom på at det ikke passer overhodet til dine kriterier :p

 

men det er uansett et bra spill.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Spill som jeg umiddelbart tenker på:

 

Wheel of Time

Dark Messiah of Might & Magic

 

Nosferatu: The Wrath of Malachi

Clive Barkers Undying kan nevnes (sent 1800/tidlig 1900-tall setting)

 

Andre riktig gamle spill:

Die by the sword

Ultima Underworld 1 & 2

Mezzoberranzan

 

Man bør nok være blodfan for å få noe særlig ut av disse gamle titlene i disse moderne spill tider.

 

Ellers er jo Daggerfall og Morrowind nevnt, forgjengerne til Oblivion. Disse kan jo spilles i FPS modus.

 

Thief serien er viktig å få frem her. Alle 3 spillene er meget bra, selv om de handler mer om sniking enn "dash & slash".

 

Heretic 1 & 2

Hexen 1 & 2 + expansions

Disse har mer doom følelse, men er ikke noe futuristisk sci-fi tripp på noen måte. Det handler om den mørke middelalder.

Endret av Ripsta
Lenke til kommentar
har kjøpt dark messiah of might and magic. det er rimelig rått ;) men må nok si det blir kjedelig etter den første mnd med litt over normal intensitet på spillingen :p

står dette for måned? :ph34r:

 

 

jepp:P jeg er av dem som blir hekta XD feks age of empire 2 spilte jeg i 13mnd nesten daglig uten å gå lei XD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...