Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

HJELP! Hvordan lære engelsk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lærte aller mest av å SKRIVE engelsk, og ved å holde meg unna e-slang og det som verre er.

 

"E-slang"?

 

"E-slang" er et begrep brukt om den skriftlige engelsken ofte brukt på nettet innen chat o.l. det innebærer en del forenkling av språket og forkorting av ord.

f.eks.

sry=sorry,

dunno = don't know

CU L8R - see you later

 

etc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

so liek, learning english is hard if u type lik dis. a lot of ppl online (especially games) type out retarded sentences, just lik i m rite now. try to stay away from dis, as since it'll only fck u ovr moar.

 

To be honest, learning English is a pretty simple task, actually. All you have to do is watch movies, browse the internet (i.e news articles and such), make your main computer language English, etc.

 

It is highly recommended that you watch movies with English subtitles; it helps a lot. If the vocabulary is far beyond your comprehension, I suggest you look up the words (Dictionary.com, Tritrans.net) to get a better understanding of them. Going to online chat rooms (or games: stay away from those who type like I did in the very beginning of this post) also helps tremendously. You get to talk to other people, practice your own English, as well as seeing how they phrase their sentences. If they say a word you don't understand, simply look it up on Dictionary.com, and try using it in a sentence yourself later on.

 

Reading things will only get you 'so' far. If you practice talking to others (for grammar and word understanding, chat online), you'll get a lot better in a matter of months.

 

Also, here's a couple of words people tend to mess up A LOT (even Americans):

 

 

Your (His/hers) - I really like your hands.

 

You're (You are) - Thank you. I think you're very good at complimenting others.

 

There - By the way, did you see that awesome car over there?

 

Their - I sure did. Sam and John bought it together. Their mom finally let them.

 

 

 

Good luck. Do everything in English, and you should be fine. Often say the words out loud, and try to pronounce them right. If you have trouble pronouncing a word (or have no clue how), look it up on Dictionary.com, and it will show you something like this:

 

"Horse [hawrs]". Pronounce it as "hawrs".

 

 

Hvis du hadde vanskeligheter med å lese posten min, slå opp og kom deg igang. :]

Endret av Creowks
Lenke til kommentar
Begynn å spill wow. Seriøst, dette er grunnen til at jeg lærte meg engelsk.

 

Har også sett sykt mye serier på engelsk.

 

Last ned alle Seinfeld episodene.

 

Det er ikke til å unngå å lære engelsk.

 

Tja, å spille WoW er vel ikke spesielt ideelt; man vil uunngåelig komme til til å bli influert av uendelig mye dårlig engelsk. Og i de fleste sitcoms er ikke engelsken særlig annet enn slang ad nauseam. Vil han virkelig lære engelsk, nøyer det seg ikke med gjengse tv-serier og mmos.

Endret av Erik den Raude
Lenke til kommentar

Hvis du skal lese deg til å bli bedre i engelsk bør du ikke starte med de tykkeste bøkene! engelsklærern eg had på ungdomsskola ga oss nån lettlest-bøker som vi starta med... etter hvert som du da syns de blir lette er det jo bare og lese tykkere bøker :) du kan og prøv å oversett engelske sangteksta til favorittbande ditt. da lærer du en god del ord, samtidig som du får me deg uttalelsen. Lykke til ;)

 

for å snakk best mulig engelsk kan du jo prøve deg på "norwenglish" til venner og evt søsken :p

Endret av martita
Lenke til kommentar
Begynn å spill wow. Seriøst, dette er grunnen til at jeg lærte meg engelsk.[...]

Tja, å spille WoW er vel ikke spesielt ideelt; man vil uunngåelig komme til til å bli influert av uendelig mye dårlig engelsk.

Spiller man med briter eller amerikanere ved bruk av ventrilo, slik mange gjør, er det ikke tvil om at man blir svært mye bedre i muntlig engelsk etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Må bare låne tråden litt. Kan sies at mye av hverdagen brukes til å lese englekse artikler, se på filmer og tvserier (som ofte uten tekst). Har ingen problemer med å forstå det og har relativt godt ordforåd. Det jeg derimot sliter med er når jeg skal snakke eller skrive. Da tenker jeg mest på regler og sånt som at/on, any/some, there/it, "to do" med et annet verb o.s.v. og hvordan setningsoppbyggingen skal være. Er det noen sider som fort kan sette meg inn i reglene igjen?

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...