Gå til innhold

Hvor mange kr. bruker dere per år på data og utstyr?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvor mange kr. bruker dere per år på data og utstyr? Tenker da på alt dere handler inn, f.eks:

  • Data
  • Mobil
  • GPS
  • TV / Hifi
  • Foto
  • Osv.

Fint om vi kan få opp en poll her etterhvert. Men først tenkte jeg spørre slik at vi kan få noen ca tall så jeg vet ca hvilke alternativer vi bør ha i pollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Forslag til poll:

 

Hvor mye bruker du?

0-1000

1000-3000

3000-6000

6000-10.000

10.000-15.000

15.000-25.000

over 25.000

 

Hva bruker du pengene på?

* Data

* Mobil

* GPS

* TV / Hifi

* Foto

* Annet

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Takk for svar alle! Avventer flere svar og meninger før jeg får satt opp en poll :)

 

Det gjelder såklart kun utstyr man betaler for ;)

 

Jeg vet at det varierer veldig fra år til år, og fra person til person. Selv vil jeg tippe at jeg bruker ca 12000 i året i snitt. Noen år mer og andre år mindre.

Lenke til kommentar

Tror aldri du vil få ett realistisk bilde over hva folk bruker på elektronikk. Grunnen til dette er mye videre salg (Det fører jo ikke til noe mer penger brukt selv om man får annet/nytt utstyr). Ting man får gratis eller til latterlige priser. Forbruket er veldig skeivt.

 

Klart man kan få ca tall og da vil jeg tippe 10.000 i året i snitt for meg selv, mobil er jo en fast utgift på ca 4.000 i året.

Lenke til kommentar

300-500 i året på mobil. Kjøper somregel uten binding og sliter den ut - og med mitt moderate mobilforbruk varer de i mange år.

 

PC: prøver å holde meg til 5k i året - men i det siste har jeg vært godt over 10k. En 30" til 16k utgjør litt :p

 

HiFi: 200-ish på kabler og diverse overganger - slitasje. Ellers er hifien konstant, og jeg er fornøyd med anlegget som ble bygd for noen år siden, og rørlageret bør holde i 10-20år.

 

Foto: snitt på 7000 i året nå 2 år siden speilreflekskjøpet, men siden jeg ikke er utstyrsfantast av dimensjoner skal jeg ikke bruke mer her på noen år.

 

Bil er dyrt, jeg har innsett at pc, hifi og foto er utrolig rimelige sysler i forhold til mye annet.

Lenke til kommentar

Det siste året har jeg vist brukt en del, men mye av dette er slikt som blir byttet veldig sjeldent.

 

TV/HiFi: 40,000kr (TV, høytalere, reciver, Blu-ray, Squeezebox Classic).

Data: 10,000kr (2 kabinetter, 2 hovedkort, 1 prosessor, 1 skjermkort).

Mobil: 3,000kr (inkl div abo, Nokia 6210 Navigator & iPhone).

Diverse: 9,000kr (diverse møbler, parfyme, filmer osv).

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...