Gå til innhold

Ekstra Ram og Harddisk (Vedvarende piping)

kari

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som kan hjelpe med dette?

Jeg skulle bare sette i en 20GB harddisk og en ekstra 128 ram på maskinen til en kamerat, men da jeg startet maskinen så kom det ett pip fra maskinen (som det skal), men så sluttet den å laste og det kom et langt vedvarende pip. Er det strømforsyningen som er gåen?

Har fjernet ram og harddisk og restartet, men fortsatt så piper den.

Det står en 64Ram brikke i fra før.

Takk på forhånd

Kari

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel Clear CMOS du mener.

kari: Slå opp i instruksjonsboken til hovedkortet hvis du ikke vet hvordan dette gjøres.

Husk og still klokken i BIOS etterpå.

Skrevet

Problemet er at jeg ikke aner noe om denne maskinen. Har prøvd å ringe kameraten min for å høre om har liggende papirene på maskinen, men neiiiii, trodde ikke det. Han bare kjøpte den til ungene, for å spille på den (sukk).

Når jeg starter maskinen står det AMD K6 500MHZ

Det er alt jeg får opp. Den begynner å laste Windows (-98), men så låser det seg (mens den piper som en gal)

Blir veldig stressa av den lyden gitt.

Hvordan nullstiller jeg?

Kari

Skrevet

Åpne maskinen og ta ut batteriet (ser ut som et kalkulatorbatteri; rundt og blankt). Vent i noen sekunder og sett det inn igjen.

Da skal problemene løse seg.

Skrevet

Sitter den nye minnebrikken ordentlig i? Systemet skal egentlig ikke starte hvis noe ikke sitter skikkelig, men det er verdt å kontrollere at det du har satt i, sitter skikkelig.

Skrevet

Jeg har tatt ut den nye harddisken og den nye ramen. Sitter nå med maskinen slik den var da jeg fikk den.

Men fortsatt så piper den.

Kari

Skrevet

Jeg får opp på skjermen

SDRAM in DRAM Rows : 0

EPO in Dram Rows : none

FP in Dram Rows : 0

Hva skal det bety?

Kari (som begynner å bli desperat) :)

Skrevet

Jeg har byttet plass på rambrikkene, byttet ram, sjekket alle kabler,

men fortsatt så piper det.

Noen tips?

Kari

Skrevet

Har du prøvd å sette i kun den nye ram brikken?

Det er mulig du må inn i BIOS for å verifisere at maskinen har fått mere minne. Har vært borti f.eks compaq maskiner som måtte ha en liten omgang med juling i BIOS for å godta mere minne.

For å komme inn i bios er det vanligst å måtte trykke "del" tasten under oppstarten. Noen har derimot "insert", eller en av F-tastene (F1 kanskje)

DrErling

Skrevet

Ja, jeg har prøvd å sette i bare den nye, i forskjellige slot

Jeg har ofså prøvd en av mine brikker, i forskjellige slot

Kari

Skrevet

Ja det er ett laangt pip, men det slutter ikke. Maskinen starter med å laste Windows, og bryter (og fryser ) på oppstartsbildet. Og Piper

Kari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...