kari Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Hei, noen som kan hjelpe med dette? Jeg skulle bare sette i en 20GB harddisk og en ekstra 128 ram på maskinen til en kamerat, men da jeg startet maskinen så kom det ett pip fra maskinen (som det skal), men så sluttet den å laste og det kom et langt vedvarende pip. Er det strømforsyningen som er gåen? Har fjernet ram og harddisk og restartet, men fortsatt så piper den. Det står en 64Ram brikke i fra før. Takk på forhånd Kari
gastingen Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Prøv å nullstille bios og sjekk at ide kablar står skikkeleg i.
RS2000 Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Det er vel Clear CMOS du mener. kari: Slå opp i instruksjonsboken til hovedkortet hvis du ikke vet hvordan dette gjøres. Husk og still klokken i BIOS etterpå.
kari Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Problemet er at jeg ikke aner noe om denne maskinen. Har prøvd å ringe kameraten min for å høre om har liggende papirene på maskinen, men neiiiii, trodde ikke det. Han bare kjøpte den til ungene, for å spille på den (sukk). Når jeg starter maskinen står det AMD K6 500MHZ Det er alt jeg får opp. Den begynner å laste Windows (-98), men så låser det seg (mens den piper som en gal) Blir veldig stressa av den lyden gitt. Hvordan nullstiller jeg? Kari
RS2000 Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Åpne maskinen og ta ut batteriet (ser ut som et kalkulatorbatteri; rundt og blankt). Vent i noen sekunder og sett det inn igjen. Da skal problemene løse seg.
gastingen Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Clear CMOS = nullstille bios = reset bios/cmos Det siste står ofte på HK, rett ved ein av jumperane(godt lys er naudsynt).
RS2000 Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Sitter den nye minnebrikken ordentlig i? Systemet skal egentlig ikke starte hvis noe ikke sitter skikkelig, men det er verdt å kontrollere at det du har satt i, sitter skikkelig.
kari Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Jeg har tatt ut den nye harddisken og den nye ramen. Sitter nå med maskinen slik den var da jeg fikk den. Men fortsatt så piper den. Kari
kari Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Jeg får opp på skjermen SDRAM in DRAM Rows : 0 EPO in Dram Rows : none FP in Dram Rows : 0 Hva skal det bety? Kari (som begynner å bli desperat)
kari Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Jeg har byttet plass på rambrikkene, byttet ram, sjekket alle kabler, men fortsatt så piper det. Noen tips? Kari
sjarken Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 eller rettere sagt, hvilken bios har du?? det står øverst når du starter opp. award eller noe sånt
sjarken Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Hvis du har en Award bios betyr et vedvarende pip "memory error"
DrErling Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Har du prøvd å sette i kun den nye ram brikken? Det er mulig du må inn i BIOS for å verifisere at maskinen har fått mere minne. Har vært borti f.eks compaq maskiner som måtte ha en liten omgang med juling i BIOS for å godta mere minne. For å komme inn i bios er det vanligst å måtte trykke "del" tasten under oppstarten. Noen har derimot "insert", eller en av F-tastene (F1 kanskje) DrErling
kari Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Ja, jeg har prøvd å sette i bare den nye, i forskjellige slot Jeg har ofså prøvd en av mine brikker, i forskjellige slot Kari
sjarken Skrevet 7. mai 2003 Skrevet 7. mai 2003 Er det kun et langt pip du hører? For det betyr: 1 long pip = POST has passed all tests
kari Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Skrevet 7. mai 2003 Ja det er ett laangt pip, men det slutter ikke. Maskinen starter med å laste Windows, og bryter (og fryser ) på oppstartsbildet. Og Piper Kari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå