Gå til innhold

Studiepoeng for utenlandsstudier


Anbefalte innlegg

Lurte på å ta et semester eller to neste år fordi jeg ikke før nå innser at jeg nok ikke kommer inn på det jeg vil, og at alle andre valg på søkslista er uinterresante.. For å komme inn neste år trenger jeg nok studiepoeng for et år, pluss alderspoeng, derfor lurte jeg på om noen visste noe om hvordan reglene er for vekting av et år i feks usa..

(tror det er forskjellige regler for å ta det i midten av en master eller bachelor, enn å ta det separat..)

 

Håper noen vet mer en meg om dette..Gudene vet at rådgiverne på skolen min er ubrukelige..

Leo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dette ett-årige studiet gir deg 60 ECTS-poeng (systemet brukes vel så godt som overalt?), så er det bare å søke om godkjenning (usikker på hvem som godkjenner), så får du skolepoeng.

 

Hvilket studie skal du søke på? Du har ikke vurdert å forbedre karakterene dine heller? Det kan jo kombineres med en del reising. Jobbe litt, reise litt og lese mye et år så klarer du nok å få opp snittet ditt mer enn 0,2 karakterer (to poeng, det du får for 1 års høyere utdanning).

Lenke til kommentar

Vil inn på Juss, og regner med at jeg ender opp med sånn 4,8 eller noe..

Jeg var under oppfattning av at man fikk 2 poeng hvert semester, dvs da 4 + 2 alderspoeng for ett år..

men ok.. Greia er jo bare det at jeg har 4 eller 5, med unntak av noen 6ere.. Føler jeg må ta opp så mange for å merke noen forskjell..

 

Er sykt keen på å studere internasjonale relasjoner eller noe i USA ett år..

Lenke til kommentar

Bah. Det visste jeg selvfølgelig, jeg som er fjern. 52 poeng er nok uansett heeelt på grensen til hvorvidt du kommer inn eller ikke, så jeg ville definitivt satset på å forbedre noen karakterer. Hvis du erstatter tre firere med seksere, så får du 51 karakterpoeng, og det er definitivt ikke vanskelig.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...