Gå til innhold

En tråd om vin og vindrikkere


Anbefalte innlegg

Tråden er splittet ut fra Hva slags øl liker du?

 

(...)

 

Selv liker jeg ikke vin noe særlig. Det finnes et fåtall viner som jeg kan si er gode. Skal jeg prøve å være sivilisert, og drikke vin (i stedet for øl) for rusens skyld, går jeg på polet og ser etter vinen med mest fruktighet og minst garvestoffer. Siden jeg ikke har hatt noen større interesse for å "lære meg å like vin", pleier jeg å takke nei når noen byr meg på vin. Jeg mener at det er bedre at de som liker vinen kan drikke den, enn at jeg skal presse ned glass på glass med vin.

 

Var egentlig ment som en spøkete kritikk til at folk skal "lære" seg å drikke kjedelig øl ;) For jeg også lærte meg å drikke øl ved å drikke Heineken og Budweiser. Vin derimot, har jeg aldri hatt noe problem med å drikke, dvs rødvin. Jeg har alltid hatt sansen for rødvin siden første glass jeg tok, mens hvitvin synes jeg er fryktelig kjedelig.

Endret av Skagen
Splittet ut innleggene til en egen vin-tråd.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var egentlig ment som en spøkete kritikk til at folk skal "lære" seg å drikke kjedelig øl ;) For jeg også lærte meg å drikke øl ved å drikke Heineken og Budweiser. Vin derimot, har jeg aldri hatt noe problem med å drikke, dvs rødvin. Jeg har alltid hatt sansen for rødvin siden første glass jeg tok, mens hvitvin synes jeg er fryktelig kjedelig.

 

Ah. Da er jeg med. Er ikke så god på spøker og slikt alltid. Det med vinen synes jeg høres rart ut. Jeg kan drikke enkelte hvitviner, men rødvinene? Ikke akkurat. Men da er vi vel tilbake på "å lære" seg å drikke vin...

Lenke til kommentar
Ah. Da er jeg med. Er ikke så god på spøker og slikt alltid. Det med vinen synes jeg høres rart ut. Jeg kan drikke enkelte hvitviner, men rødvinene? Ikke akkurat. Men da er vi vel tilbake på "å lære" seg å drikke vin...

 

Det blir vel værre med tanke på at "kjedelig" vin (f. eks Amigo) smaker dynge;P

Endret av Mcclane
Lenke til kommentar
Det blir vel værre med tanke på at "kjedelig" vin (f. eks Amigo) smaker dynge;P

 

Vet du. Jeg husker ikke navnene på de jeg har smakt, så det er godt mulig at jeg har smakt "kjedelige" viner. Dette er fordi at jeg har etterhvert blitt såpass gammel at jeg drikker alkohol for å nyte det (i tillegg til den berusende følelsen), og da orker jeg ikke venne meg til vin.

 

Men vin som jeg med hånden på hjertet kan si er god, er hvitviner av typen Eiswein (isvin). De har både sødme og syre, slik at selv om de er søte så smaker de friskt. Jeg er ikke like begeistret for andre søte viner, da søtsmaken kan bli for fremtredende, slik som billige viner laget ved hjelp av edelråte.

 

Det siste produktet jeg har "vent meg til å like" er forøvrig blåmuggoster. Dette skjedde med et uhell for ett år siden...

Lenke til kommentar
Enig at de hvitvinene som er søte, smaker veldig billig. Hvis jeg skal drikke hvitvin må det være tørr, som de sier. Det jeg enda ikke har lært meg å like, er whisky. Kommer vel en dag det også.

 

De fleste søte vinene smaker billig. Men Eisweinen er faktisk fin, kanskje til og med for en garvet vindranker som deg. Den er dyr da: 200 kr for 37.5 cl

Lenke til kommentar

En bruker har foreslått at det burde være et mer informativt og gjennomført førsteinnlegg i tråden, men jeg har dessverre ikke noe greier på vin. Så dersom noen har lyst til å lage et godt førsteinnlegg til tråden er det bare å ta kontakt på PM/melding, så skal vi få ordnet det. :)

 

PS. Dette innlegget, og alle tilsvar, kan bli slettet etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...