Gå til innhold

Larshls treningslogg -Gutt 14 -nytt bilde s 6


Anbefalte innlegg

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Om meg

 

Bilder

 

 

 

04.06.09

th_Picture005.jpg th_Back040609.jpg

 

26.07.09

DSC00059.jpg

Crappy tlf-bilde, kommer bedre i august en gang ;)

 

 

 

 

Fødselsdato

08.12.1994

 

Kroppstype

Mesomorph

 

Jeg er meget fornøyd med selve kroppsfasongen min. Ettersom jeg er en såkalt Mesomorph, og i tillegg liker å spise. Gir det seg selv at jeg har litt mer fett på kroppen en det jeg ønsker. Håper at med styrketreningen vil jeg miste litt av fettet. (Ja, jeg er fullt klar over at det ikke går ann å øke drastisk i styrke og minske drastisk i fettprosent på en gang, men uans.)

 

Høyde

179cm

 

Vekt

78kg

81kg

79kg =/ (etter ei uke i hellas med lite mat, og litt trening)

 

Mål

5.august-09

Arm = 32cm (flex)

Midje(ved navlen) = 83cm

Bryst (på nippelen) = 94cm

Lår(på det tykkeste punktet) = 89cm

Legg = 39cm

Fettprosent

07-26-2009:

Fettprosent = 11.2%

Fett = 9kg

Fettfri masse=71kg

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------

Historie

 

Jeg har helt fra barndommen av, vært ganske 'lubben'. Dette skyldte lite aktivitet, mye mat, og delvis disse 'legge mye på seg genene' Jeg kom tidlig i puberteten, og har utviklet en slank, relativt muskuløs (til å ikke har trent styrke) kroppsbyggning.

 

Jeg har vært med på mange idretter oppgjennom årene. Blandt annet: Fotball (1år), Bordtennis (1/2 år), Svømming (1/2 år, utrolig god trening, men kjedelig som F...), Tennis (2år) og min nåværende idrett Volleyball.

 

Har spillt volleyball i ca 3 år. Og vi begynte å trene seriøst (10 t/uke) for omtrent 1 år siden. Vi har fra i november til april trent 15 t/u (sesong).

 

Nå er sesongen slutt, og vi bytter da ut en del teknikktreninger til fordel for å bygge fysikk/øke spenst.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Trening

 

Trenigsplan/Treningsmål

 

Program

 

2-3x15 per øvelse (med mindre noe annet er nevnt)

30 sek. maks hvile mellom sett.

 

Det står listet opp flere øvelser under hver muskelgruppe. 1 av dem skal kjøres hver økt. Og det skal varieres mellom de forskjellige øvelsene.

 

Lår

-Utfall med frivekt + sideutfall

-Dype spensthopp

 

Bakside lår

-Leg curl på ball

-Leg curl på maskin

 

Legger

-tåhev stående /m frivekter. (1xRett, 1xkalvbeint, 1xhjulbeint benstilling)

-30x tåhopp

(begge øvelsene kjøres hver gang)

 

Rygg

-Nedtrekk

-Roing

-Cabel pull over

 

Bryst

-plyometriske push-ups

-Push-ups med rotaasjon

-Flyes

 

Skuldre

-Fronthev

-Sidehev

-Reverse flyes

(Alle tre trenes hver økt)

 

Triceps

-Overhead triceps extension

-Dips

 

Biceps

-Curl, Manualer

-Curl, kabel eller stang

 

Mage

-Rocky abs, decline bench x30

-Overhead m ball, decline bench x20

-Decline twist m ball x30

-Saks x30

-floorsweepers x20

Alle skal kjøre hver økt

 

Rygg

-Hyper extension

-Supermann

 

Core

-Planken x1 så lenge du klarer ( 7 forskjellige, alle skal kjøre hver økt.)

 

 

 

-Jeg begynner å trene styrke i forbindelse med volleyball. Målet med treningen er å bygge generell styrke i kroppen, for så å fokusere mer på spenst etterhvert.

 

-Jeg kommer til å ha 3-4 økter i uka.

 

-Hovedmotivasjonen er å yte bedre på volleyballbanen. Delmotivasjon er å forbedre utsende.

 

Andre loggere på forumet :) :

 

creaT

 

Bollar

 

xeigen

 

Jompa

 

Pasilac

 

Nash

 

Jonas2k

 

Marius

 

Ole-Think

 

Kenneth

 

Juriloo

 

 

En del av dem her. Si ifra hvis jeg mangler noen, så legger jeg dere til :)

 

Endret av Larshl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte såvidt på programmet i dag.

 

 

Bein:

 

3x12 Utfall 10kg

3x12 Leg Curl ?kg

3x12 Legpress ?kg

3x12

20kg

 

 

Får resten av programmet på mandag, ettersom det skal lages av ei som jobber med skadeforebygging.

 

Kommentar

Spennende å begynne med styrketrening! Alt i alt ei fin starterøkt, med mye info om mye!:)

 

------------------------------------------------------------

Kosthold (kommentarer ønskes)

 

Frokost: 07:15

2 skiver med kjøttpålegg.

2 glass melk(skummet)

2stk trankapsler

 

Lunch: 10:00-11:05

4 skiver. 2 med kjøttpålegg, 2 med leverpostei.

 

Etter skolen: 14:20

1 eple, 1 banan, 1 kroneis,

 

Mellommåltid: 15:00

2 tacolefser med kjøttpålegg, ost, rømme, salat.

 

Middag: 1 1/2 kyllingbryst, båtpoteter (ca 1.4 potet) salat.

 

Trening (styrke)

 

Kvelds 18:15

Rester fra kyllingmiddagen. (1 bryst, poteter, salat)

ca 3dl rabarbragrøt med litt h-melk.

 

Endret av Larshl
Lenke til kommentar

Kosthold (kommentarer ønskes)

 

 

Frokost: 07:15

2 skiver med kjøttpålegg.

1 glass melk(skummet)

2stk trankapsler

Whey protein: 25g + 300ml melk(skummet)

 

 

Lunch: 10:00-11:05

4 skiver med kjøttpålegg

 

Etter skolen: 14:20

1stk pizza: 80g karbo| 20g fett| 32g protein

 

16:00-18:00

Trening (volleyball)

 

18:20

Eple, rabarbragrøt ca 3 dl.

Litt h-melk

Whey Protein 25g + 300ml melk(skummet)

 

19:10

4stk Pizzastykker fra pizzabakeren pizzabakeren.

-------------------------------------------------------------------

 

Spm ang protein-shaken: Skal den tas hver morgen og hver gang etter trening? Bør jeg barer ta den etter styrketreningen, eller bør jeg ta etter volleyballen også?

 

 

Endret av Larshl
Lenke til kommentar

Du har ganske nice kropp for å være 14 år, du kjører volum ser jeg.. Men når jeg skal kjøre volum så pleier jeg å ta myo-reps tekniken eller synest jeg at det ikke er noe vits i å trene volum..

(Min mening)

 

misunner vekten din :no:

 

Keep on rockin :)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Det kom kansje ikke godt nok frem i førstepost, men jeg er IKKE ute etter å bygge volum, eller deffe.

Jeg er ute etter å bli så sterk så mulig, samtidig som jeg holder meg så 'liten' så mulig.

Dette er av praktiske årsaker;)

 

Kommer til å kjøre bein-prog i morgen, og får resten på mandag.

Kom gjerne med kommentarer på kosthold! Ting jeg bør kutte ut, legge til. Jeg planlegger å legge inn tunfisk.

Endret av Larshl
Lenke til kommentar

Så hvorfor kjører du 12 reps program da? Man blir sterkere av å kjøre 5 reps med høy vekt.

 

Tunfisk er bra , spiser selv 1-2 tunfisk pakker og 3 bananer etter trening.. Tunfisk spiser jeg for å få i meg protein (25g per boks) og banan spiser jeg for å fylle opp gylionlageret i kroppen (husker ikke hva det heter)

 

Egentlig spiser jeg 1 banan før trening (engergi) , så 1 banan etter Stronglift (engergi påfyll) og 1 banan etter treningen (fylle opp gylonlageret)

 

Så hvis du egentlig har lyst å bli sterk som faen så burde du kjøre 5reps program med høy vekt.. Anbefaler Stronglift på det sterkeste.

 

Ellers kan du ta 1Rep program med max vekt.

 

Du har ingen grunn til og deffe.

Vel , hvis du ser på bildet en gang til så kan du se at han har underhudsfett.. Det kan være at TS har lyst til å deffe for å få vekk underhudsfettet og få synelige magemuskler..

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Stronglift nybegynnerprogram eller RYP grunnprogram er gode opplegg for å bygge den "generelle" styrka du er ute etter.

 

Eg vil sei meg enig med veiledern din som vil at du skal begynne forsiktig med mange reps, mtp at du er såpass ung og uerfaren.

 

Beste for å øke spenst er vel dedikerte spenst-øvelser, det blir litt utanfor mitt område.

 

 

Bare som eit sidenotat bør du vere forsiktig med å høyre på Opijo, han er like gammal som deg og har bare nyleg begynt å trene sjølv, så han veit ikkje nødvendigvis kva han snakkar om.

Lenke til kommentar
Bare som eit sidenotat bør du vere forsiktig med å høyre på Opijo, han er like gammal som deg og har bare nyleg begynt å trene sjølv, så han veit ikkje nødvendigvis kva han snakkar om.

 

Sant det.. Men jeg har gitt deg riktig informasjon så langt :)

Lenke til kommentar

Det kan diskuteres.

 

Banan-opplegget ditt er bare rot.

 

Korleis kan du "anbefale stronglift på det sterkeste", når du bare såvidt har begynt med det sjølv?

 

Maxløft er stort sett for å bli ekstremt god i få øvelser og har ingenting i eit treningsopplegg til ein 14årig nybegynnar å gjere.

 

Ingen grunn til at TS skal deffe, såpass lite fett blir erstatta av synlige muskler når du har trent ei stund, med mindre han bulker.

 

 

Hadde du holdt deg til å sei at 5 reps program er bedre for å bygge styrke enn 12 reps kunne eg ha sagt meg enig.

Lenke til kommentar
Hadde du holdt deg til å sei at 5 reps program er bedre for å bygge styrke enn 12 reps kunne eg ha sagt meg enig.

Vel , jeg sa jo at 5 reps var best for å bygge styrke.. Men jeg sa også at 1REP/1RM er også ganske bra for å få maksimal kraft (Ta deg en tur her)

 

Banan-opplegget ditt er bare rot.

Nei. Det er ikke rot.. Det blir kanskje litt for mye tenking for deg men det ordner seg til slutt.

 

Korleis kan du "anbefale stronglift på det sterkeste", når du bare såvidt har begynt med det sjølv?

Jeg har kjørt mange programmer , jeg har hatt hjemmetrening i 6 mnd før jeg begyte på treningstudio. Jeg har faktisk kjørt stronglift i 5 uker og tatt pause , men så begynte jeg på nytt. Det jeg fort merket at jeg ble mye sterkere , jeg kunne for eks ta Dips med 10-30KG under beina noe ingen i klassen min klarer

 

Maxløft er stort sett for å bli ekstremt god i få øvelser og har ingenting i eit treningsopplegg til ein 14årig nybegynnar å gjere.

Det får TS finne ut av selv. Jeg sa bare hva som var bra for å trene styrke.

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Hadde du holdt deg til å sei at 5 reps program er bedre for å bygge styrke enn 12 reps kunne eg ha sagt meg enig.

Vel , jeg sa jo at 5 reps var best for å bygge styrke.. Men jeg sa også at 1REP/1RM er også ganske bra for å få maksimal kraft (Ta deg en tur her)

 

Banan-opplegget ditt er bare rot.

Nei. Det er ikke rot.. Det blir kanskje litt for mye tenking for deg men det ordner seg til slutt.

 

Banan tingen din er rot.

 

Det er ingen grunn til og svare nedverdigende. Ikke for og svare for HValder på ingen måte, men når du er nybegynner og såpass ung som Larshl og deg forsåvidt så er det lurt og starte lett med mange reps. Både for og bygge grunnlag men og for og ha ordentlig teknikk. Og begynne og skal trene maks styrke ved 1rep maks styrke uten at kroppen er forbered eller teknikk er galskap i mine øyne.

 

 

Til opijo: Blitt provosert av de mange trådene dine hvor du spør om spørsmål du gjerne mener og tror du har svaret på. Og du skal være bedrevitende en alle andre. Du har svart en del andre brukere her med helt merkelige teorier. Og nå svarer du HValder på en umoden og nedlatende måte.

 

Lenke til kommentar

Okei, så da koker det ned til at; JA, 12reps er egentlig for volum, og 5 reps(SL) vil være bedre mtp styrke/størrelse.

 

Men, at med tanke på min treningserfaring (null), så kan det være greit å begynne rolig med 12reps, lavvekt, for så å kansje fortsette med et 5x5prog etter 'innkjøringsperioden'?

 

Spm ang protein-shaken: Skal den tas hver morgen og hver gang etter trening? Bør jeg barer ta den etter styrketreningen, eller bør jeg ta etter volleyballen også?

 

Når det kommer til bananer, er vell det karbo. Pleier å dytte i meg ei banan/annen frukt midt i volleyball-treninga, for å fylle opp energi. Da vil det også være bra å spise et par bananer etter trening, for å 'fylle opp'?

 

Og ang fettet: Jeg har ikke planer om å deffe, men regner med at en del av fettet vil mistes/musklene vil bli synligere gjennom etterhvert som jeg kommer ordentlig igang :)

Endret av Larshl
Lenke til kommentar

12 reps er egentlig i grenseland mellom volum og utholdenheit.

 

Proteinpulver brukar du til å få i deg meir protein i måltid med lite protein (eks. ei skål havregryn), samt ein shake etter trening.

Ta den etter stryketrening, kan ikkje tenke meg at du bryter ned noko særlig muskelfibre mens du spelar volleyball.

 

Som sagt vil fettet bli erstatta med musklar dersom du trener og spiser skikkelig, men du har ikkje nokon mage-øvesler så ikkje forvent 6-pack

 

Du bør ha med nokon core-øvelsar btw, planken f.eks. er bra for magemusklane samtidig som den er snill mot ryggen.

Endret av HValder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...