Gå til innhold

Larshls treningslogg -Gutt 14 -nytt bilde s 6


Anbefalte innlegg

byt ut alle de øvelsene der med, knebøy. markløft, benkpress, skulderpress, roing, chins, osv...

 

du kommer til å få mye bedre framgang med det

Helt enig! mye bedre å kjøre base øvelser enn iso øvelser.

 

Lår

-Utfall med frivekt 2x7.5kg + sideutfall

 

 

Bakside lår

-Leg curl på maskin 15kg

 

Legger

-tåhev i maskin 20kg. (1xRett, 1xkalvbeint, 1xhjulbeint benstilling)

-30x tåhopp

 

Knebøy

Rygg

-Nedtrekk 30kg

 

Markløft

 

Bryst

-Flys 30kg

 

Benkpress

 

Skuldre

-Fronthev manualer 2.5kg

-Sidehev manualer 2.5kg

-Reverse flyes 20kg

 

Overhead press

 

Mage

-Rocky abs, decline bench x30

-Overhead m ball, decline bench x20

-Decline twist m ball x30

-Saks 2x15

-floorsweepers x20

 

Planken og Crunch.

 

Husk at magen er en vanlig muskel, og like lett å overtrenne som andre muskler. Så hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg skaffet meg ryggsekk og lagt på vekter på ryggen og tatt planken.

 

Og en ting til, jeg har bare kjørt planken med vekter på ryggen i en mnd nå, skal si deg at magemusklene har blitt større.

 

Alle de øvelsene er bare sløs med tid , gjør basis! - Husk også at du trener mange flerer muskler når du gjør basisøvelsene.

 

Hvis du har tenkt å begynne med basistrening og droppe iso , så burde du prøve Stronglift. Ekstremt bra program.

 

edit:

Som noen av dere vet hadde jeg skadet brystet, så derfor måtte jeg holde meg vekke fra alt brystrening i 2 uker. Så jeg kjørte bare Knebøy,Mark,Overheadpress,chin ups og chin/pullups i 2 uker.. Gjett hva? - Brystet har blitt mye større, merkelig hva? Så sats på basisøvelser.

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest sannsynlig for å ikke ende opp som opijo, skadet etter 2 uker med trening. Derfor trener han sikkert skadeforebyggende. Øvelsene han gjør er nesten perfekt lagt opp til en 14 åring som trener for å bli bedre i vollyball synes jeg, det eneste som kunne vært forandret i startfasen er antall øvelser per økt og kortet ned treningen til ca en time.

Lenke til kommentar
Mest sannsynlig for å ikke ende opp som opijo, skadet etter 2 uker med trening. Derfor trener han sikkert skadeforebyggende. Øvelsene han gjør er nesten perfekt lagt opp til en 14 åring som trener for å bli bedre i vollyball synes jeg, det eneste som kunne vært forandret i startfasen er antall øvelser per økt og kortet ned treningen til ca en time.

Det var fordi jeg tok dips, noe som ikke stod i Stronglift programmet. Helt enig med creaT, legg til baseøvelsene

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Sjølv hadde eg lagt inn knebøy, lite vekt og mange reps, mest for å få inn teknikken til seinare egntlig.

Ellers ser opplegget bra ut for ein 14-årig volleyball-spelar som nettopp har byrja å trene.

Folk som driv å anbefalar alle slags opplegg burde ta i betraktning personen og kva formålet med treninga er. Er ikkje slik at 5x5 eller RYP er best til alle formål.

Lenke til kommentar

Okei, som noenhar fått med seg, så skal dette opplegget være skadeforebyggende. Rimelig sikker på at det vil bli lagt inn basisøvelser om et par måneder.

 

Ang lengden på økta: 1t og 20min er ikke lenge. Og jeg har da masse tid. Så om det å følge et opplegg som er satt opp av personer som jobber med skadeforebygging hos ungdom daglig, betyr at jeg må bruker litt mer tid på gymmen, så er e ikke det noe problem.

 

Ang magen: Magen er jo en muskel den også, og trenes derfor på lik linje med resten av kroppen min.

 

Har ikke trent styrke siden mandag, ettersom jeg har vært på treningsleir, men kansje jeg rekker/orker ei økt i kveld.

Lenke til kommentar
Ang magen: Magen er jo en muskel den også, og trenes derfor på lik linje med resten av kroppen min.

Du overtrener magen. Kan du si meg hvofor du bare har en øvelse for rygg og bryst mens du har 5 øvelser for magen?, mange tror at man bygger mye muskler av å trene hardt og bruke mye tid på hver muskel, men det er feil. Du kan like greit kjøre bare markløft og en iso øvelse for mage og få samme effekten av å kjøre 5 iso øvelser for magen. Men på tanke på at magen er delt opp i 4 deler, så kan det være at du trenger 5 øvelser, ikke vet jeg. Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg funnet en øvelse som trener hele magen, øvre og nedre del av magen og begge sidene av magen.

 

Jeg ser at du har lyst på 6 pack, men kan si deg at det hjelper ikke å overkjøre magen på grunn av det. Ned i fettproses er tingen!

 

Ang lengden på økta: 1t og 20min er ikke så lenge

Det er lenge for en 14 åring. Jeg kan selv si at jeg bruker mer enn 2 timer på trenigstudioet, men det er fordi jeg har lange pauser. Som oftest bruker jeg mest tid på å være med jentene enn å trene :p

 

Og en ting til, tror nok at basisøvelser er like sikre som iso øvelser. Bare du har rett teknikk og vet hva du driver med så skal det være trygt.

 

btw , har du gått opp 6kg? fett eller muskler?

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Okei. Tror vi kan stoppe diskusjonen rundt programmet mitt der. Ser det er litt delte meninger rundt det, og jeg kommer uansett ikke til å endre programet.

 

Nei, jeg kan faktisk ikke svare på hvorfor jeg har 5 øvelser for mage. Bortsett fra at det er det jeg har fått beskjed om.

I tilegg er jeg Fullstendig klar over at six-pack kommer av lav fettprosent, og ikke hard magetrening (desverre -.-)

 

Nei, jeg har ikke gått opp 6kg. Har jeg skrevet det noen plass? :hmm:

 

Ang tid: Når du er vant til å trene 2t 5 ganger i uka (+ 1x3t). Så føles det ganske herlig å kunne trappe ned antall timer trening så drastisk.

Lenke til kommentar

Har du split program eller samme øvelser hver treningsøkt? - og gidder du å pm meg treningsprogrammet , er interesert :)

 

Nei, jeg har ikke gått opp 6kg. Har jeg skrevet det noen plass?

Veide du ikke noe med 72kg før? og nå står det at du veier noe med 78kg eller no'sånt

Endret av opijo
Lenke til kommentar

 

3x15 per øvelse (med mindre noe annet er nevnt)

30 sek. maks hvile mellom sett.

 

Rygg

-Nedtrekk 25kg

 

 

Bryst

-Flyes 30kg

 

Skuldre

-Fronthev manualer 2.5kg

-Sidehev manualer 2.5kg

-Reverse flyes 25kg

 

 

Triceps

-Overhead triceps extension 10kg

 

 

Biceps

-Curl, Manualer 2.5kg

 

 

Mage

-Rocky abs, decline bench x30

-Overhead m ball, decline bench x20

-Decline twist m ball x30

-Saks x30

-floorsweepers x20

 

 

Rygg

-Hyper extension

 

 

Core

-Plankene

 

 

Kommentar:

Ble bare overkropp i dag, ettersom jeg har hatt 12t volleyball (hopping/springing) siden torsdag, og er ganske kjørt i bena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...