Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

10 dager fravær


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skulket en dag i mitt liv, men har det med å få influensa etc. ( I selv om jeg er sunn og trener). Begynner det 3 året på Videregående etter høsten. Har til nå 10 dager fravær, og 1 time fravær (gikk hjem fordi jeg var syk) Er 10 dager på to år mye? :ermm:... Alt fraværet mitt er gyldig.

 

Stor sjangse for at jeg drar på Muse konsert i Oslo 25 oktober. Da mister jeg 1 dag på skolen fordi jeg rekker ikke tilbake tidsnok. Jeg liker det ikke, men å se Muse live har vært en stor drøm i mange år. Å ikke dra på grunn av en skoledag virker ganske forferdelig synes jeg.

Endret av Luna91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mer enn det der på et semester, og det går fint med meg, hvis man ser bort i fra en del samtaler og lignende, men du kan nok dra å se på muse med veldig god samvittighet. 10 dager på 2 år er jo ingenting.

 

God fornøyelse sier jeg bare :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Det er ingenting!

 

Har vel en 13 dager og 100 timer fravær dette året, går samtidig ut med et snitt rundt 5 og karakter i alle fag (på hengende håret - men det er en annen historie). Senk skuldrene litt, fokuser på det som er viktig; prestasjoner på prøvene og muntlig i timene.

Endret av slux
Lenke til kommentar

Hadde vel nærmere 130 timer og 40 dager til sammen på 3 år. Rådgiveren sa rett ut til meg at fraværet ikke hadde noe å si, så lenge jeg skulle ta høyere utdannelse uansett. Jeg møtte ellers til alle vurderingssituasjoner, og fikk gode karakterer da.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
Det er ingenting!

 

Har vel en 13 dager og 100 timer fravær dette året, går samtidig ut med et snitt rundt 5 og karakter i alle fag (på hengende håret - men det er en annen historie). Senk skuldrene litt, fokuser på det som er viktig; prestasjoner på prøvene og muntlig i timene.

Samma her, eller, jeg har vel..45 dager og 400 minutter elns dette året, så mye at lærerene har sluttet å føre fravær på meg. Ligger likevel rundt 5 i snitt.

Lenke til kommentar

Jeg var vel borte to dager i løpet av de tre årene jeg gikk på videregående, samt noen timer. Den ene dagen skyldtes det at jeg satt strandet i England på grunn av et kansellert fly, den andre husker jeg ikke. Men hvordan klarer folk å være så mye borte? Mye skulking på gang? :p

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Enig i at 10 dager fravær på 2 år ikke er mye og spesielt ikke hvis alt er gyldig. Det du bør tenke på er om du har noe viktig den dagen som du rett og slett ikke kan miste, som en stor prøve eller fremlegg o.l. Har du ikke det er det ingen grunn til å ikke dra ;)

Lenke til kommentar

Fraværsprosenten på 15% er noe av det mest tragiske jeg har hørt om.

 

Det er vurderingsgrunnlaget det står på - du kan være vekke tre timer totalt i et fag, hvor alle tre timene er prøver, og få "IV" i faget. Du kan også holde deg borte, for så å komme i nøyaktig disse tre timene, få en fair vurdering og ingen sier noe. (Selv om, man i mange tilfeller suger til seg kunnskap ved å delta i timene.)

 

Jeg tror jeg ligger på 100 dager eller noe slikt over hele VGS, men fremdeles har jeg vurdering i de fagene jeg ønsker å ha det i.

Lenke til kommentar

Som fortalt over: 10 dagers fravær er ikke forferdelig mye, men det skader ikke å ha så lite som mulig. Mener forresten å huske at sammenhengede fravær (opptil 14 dager sammenhengende) med gyldig legeerklæring kan strykes fra vitnemålet hvert semester om en søker om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...