Gå til innhold

Kommentar: Nintendos E3-presentasjon (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er ment som humor, men synes det er merkelig at både Microsoft og Sony fikk pes for å lage oppfølgere mens Nintendo ble rost opp i skyene.

 

"Å gud nei! Et God of War 3!!!"

 

"Å ja!!! 4 nye mario spill i tilegg til de 10 andre vi har! Drit fett, go nintendo!"

 

Synes nå det lukter litt fanboy her men.

Lenke til kommentar

Hvis man forsøker å sette seg ned å overbevise hvorfor GoW er dårligere enn Mario så er man så langt på vidda at GPS og Reinpulk er eneste løsningen for å mulig komme seg i land. Hvordan i innerste Håsvette kan man sammenligne 2 så vidt forskjellige spill for deretter å si man kan komme meg et objektivt syn?

 

Trygve, ta en kake, forsøk å bak en kanskje, men gjør meg en tjeneste, legg skribentjobben på hylla...

Lenke til kommentar

Både Super Mario Galaxy - for å ta et relevant Mario-spill - og God of War-serien er videospill, dermed går det an å sammenligne dem. God of War går ut på å navigere seg gjennom forskjellige spillområder mens man unngår hindringer og bekjemper fiender, og det gjør Super Mario Galaxy også; selve grunnkonseptet er veldig likt. Det jeg synes er den største forskjellen er at God of War ikke i noen særlig grad anstrenger seg for å variere opplevelsen; du slåss en stubb, så er det en låst dør som må åpnes (eller tilsvarende), og så slåss du osv. Super Mario Galaxy har for det første mange forskjellige typer utfordringer; noen spesielle stjerner kan du ikke få tak i med mindre du vinner et kappløp, eller klarer en oppgave innen en tidsfrist, eller samler så og så mange mynter, osv. Selv om grunnkonseptet holder seg ganske likt hele spillet gjennom, har Nintendos spill langt mer oppfinnsomhet når det gjelder å få deg til å bruke ferdighetene du har opparbeidet deg i løpet av spillet på nye måter, enn det GoW-spillene har. Og derfor er Super Mario Galaxy bedre enn God of War.

 

Dessuten er selv historien i Super Mario Galaxy enormt mye bedre enn historiene i alle GoW-spillene til sammen.

Lenke til kommentar

Sammenligne platform mot action? Right, la oss sammenligne Tetris mot Halo, hm? Om du ikke ser hvor tåpelig det blir så har man et dårlig utgangspunkt.

 

Super Mario Galaxy er et kjempemorsomt spill, storkoser meg med det, men det er God of War og. Det er 2 vidt forskjellige spill og underholder like mye på begge plan. Noen ganger er det morsomt å rive vinger av mytologiske beist (eller hoder/øyne, hva enn man får tak i). Å sette 2 så vidt forskjellige spill mot hverandre er bare tåpelig, eller skal man kanskje grave i dypden? God of War har en historie, en god historie og faktisk, Galaxy har samme gamle smørja man fikk servert på 80 tallet i gamle Super Mario, ingen endringer med andre ord. Du gjør det samme som i Super Mario 64 bare i en annen verden. Så Galaxy er ikke noe nytt akkurat, men det er et bra spill på sine premisser.

 

Hvordan du ble skribent for Spillverket.no vet jeg ikke men noen har sniffet gymsokker for lenge.

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men hvor nøye har du egentlig tenkt over det du skriver her? Jo mer du spiller forskjellige spill, jo flere likheter finner du. Tetris og Halo? Begge spill legger vekt på reaksjonsevne, planlegging og presisjon. Du må holde oversikt over flere forskjellige elementer samtidig, planlegge hvilke trekk du må foreta for å sikre deg mot flere forskjellige mulige framtidige hendelsesforløp, og ikke minst være treffsikker sånn at ikke klossene dine lander feil eller du bommer på folka du helst skal treffe.

 

Det er ikke så veldig mange forskjellige evner videospill kan kreve at du benytter under spilling, så hvis du ser litt stort på det er veldig mange spill mye mer like enn man skulle tro.

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk, men hvor nøye har du egentlig tenkt over det du skriver her? Jo mer du spiller forskjellige spill, jo flere likheter finner du. Tetris og Halo? Begge spill legger vekt på reaksjonsevne, planlegging og presisjon. Du må holde oversikt over flere forskjellige elementer samtidig, planlegge hvilke trekk du må foreta for å sikre deg mot flere forskjellige mulige framtidige hendelsesforløp, og ikke minst være treffsikker sånn at ikke klossene dine lander feil eller du bommer på folka du helst skal treffe.

 

Det er ikke så veldig mange forskjellige evner videospill kan kreve at du benytter under spilling, så hvis du ser litt stort på det er veldig mange spill mye mer like enn man skulle tro.

 

Hadde tenkt å spørre deg om akkurat det samme men forventer ikke noe vetugga svar uansett da det kun er flåseri som kommer fra din side. Om du ikke er interesert i kritikk på "kommentarene" dine bør du heller ikke få dem publisert.

Lenke til kommentar
Forskjellen på Mario og God of War er, som jeg skrev, at GoW er kav kjedelig mens Mario er artig. Er ikke verre, egentlig. :)

 

Dette er det vel ikke opp til deg og bestemme. Du snakket jo sånn om dine objektive kommentarer, men du baserer vel mye på subjektive meninger.

 

Mulig noen synes disse komentarene dine var artig, men etter å ha lest både Microsoft, Sony og Nintendo kan jeg ikke si jeg liker det stort. Spesielt etter hvor mye pes både Microsoft og Sony fikk i forhold til Nintendo. Mulig oppfatningen min hadde vært annerledes om du hadde brukt samme stil på alle 3 kommentarene, men sånn som det er nå fremstår du i min mening kun som en Nintendo fanboy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...