Gå til innhold

Første Opera 10-beta klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk 100/100 på Acid3 testen.

 

Selv om det ble "less than perfect" og under 30fps.

Fikk 100/100 selv nå ved å "Enable inline frames" for siden.

<acid3.acidtests.org>

 

Failed 0 tests.

Test 26 passed, but took 228ms (less than 30fps)

Test 69 passed, but took 3 attempts (less than perfect).

Total elapsed time: 3.11s

Lenke til kommentar

Dette såg virkelig bra ut ja, ser ut til å virke bra også :)

 

Du kan også dra en fane ut til et eget vindu, om du ønsker det, mye på samme måte som Chrome.

Er ingen nyhet, fungere fint i forrige versjon også. Ikke at jeg har tenkt så mye på det, men har ikke det vært mulig svært lenge?

Lenke til kommentar
Du kan også dra en fane ut til et eget vindu, om du ønsker det, mye på samme måte som Chrome.

Er ingen nyhet, fungere fint i forrige versjon også. Ikke at jeg har tenkt så mye på det, men har ikke det vært mulig svært lenge?

Jeg skulle til å påpeke det samme. Jeg er rimelig sikker på at dette har vært mulig i Opera lenger enn Chrome har eksistert.

Lenke til kommentar

 

Du kan også dra en fane ut til et eget vindu, om du ønsker det, mye på samme måte som Chrome.

Er ingen nyhet, fungere fint i forrige versjon også. Ikke at jeg har tenkt så mye på det, men har ikke det vært mulig svært lenge?

Jeg skulle til å påpeke det samme. Jeg er rimelig sikker på at dette har vært mulig i Opera lenger enn Chrome har eksistert.

 

 

Kan skrive under på den. har flere ganger dratt en fane ut til et nytt vindu.

Lenke til kommentar

Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

 

Du kan jo bare hente det opp igjen i lista over lukkede faner.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

Jeg også savner ordentlig fokus på faner.

 

Er selv en enorm (mis)bruker av faner. Alt kjekt å ha havner på en fane, så min opera har vel 20 faner som jeg bruker ofte. Samtidig kjører jeg FF, med 10-15 faner som er kjekt å ha men ikke er noen krise om de lukker.

 

På jobb kan jeg fort søke opp ting jeg lurer på, og på slutten av dagen kan det fint være 10-20 faner. Noen av dem tas som ofte vare på.

 

Opera kan lagre stripa med fanene, men er stress å huske på.

 

Favoritter er fint og flott, men det er oftere at jeg glemmer å bookmarke, eller glemmer at jeg har, eller når jeg leter i favorittene ikke finner noe jeg mente å skulle ha.

 

Søk er jo fint og flott, men som altid. Hvis du ikke vet hva du leter etter, så er det vanskelig å finne.

 

Historikk - den inneholder 2mill websider og er pain å lete i.

 

Hvorfor kan ikke en browser ta på seg ansvaret med å komme opp med løsninger på disse problemene. De er jo så klinisk like. Opera er ikke så forskjellig fra IE. Det har ikke noe killerfunksjonalitet. FF har plugins, noen veldig bra, mens de som forsøker å løse nevnte problem over ikke gjør det så godt (mistenker begrensninger i FF). Chrome... den gjør ikke noe nytt sett fra en bruker(jada fancy tech under the hood, men altså, same shit - different wrapping).

Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

 

Du kan jo bare hente det opp igjen i lista over lukkede faner.

 

AtW

Den lista er JÆVLI lang.

Og den sier ikke noe om hvilke var de som ble kverket i nevnte operasjon. Samtid så vises listen sortert på når du besøkte dem, som kan være flere uker siden(langt ned på lista)

Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

 

Du kan jo bare hente det opp igjen i lista over lukkede faner.

 

AtW

Nei, for så vidt jeg vet så forsvinner vel den lista når en lukker Opera?

 

Den lista er JÆVLI lang.

Og den sier ikke noe om hvilke var de som ble kverket i nevnte operasjon. Samtid så vises listen sortert på når du besøkte dem, som kan være flere uker siden(langt ned på lista)

 

Kanskje en annen liste over lukkede faner... jeg tenkte på søplebøtta. Historikken er jo noe annet ja, men den går jo, som nevnt her, på når man _åpnet_ siden. Så å finne de 10 fanene jeg lukka sist er ganske så umulig :p

Endret av Svish
Lenke til kommentar
Går det ann å fjerne søkefeltet i speed dial? Litt smør på flesk, føler jeg, da det også er et søkefelt oppe ved adresselinja, som jeg heller vil beholde da denne alltid er tilgjengelig...

Endre opera:config#UserPrefs|SpeedDialSearchType fra whatever it is (hos meg var den 1) til 0 :)

 

(Prøvde å lage link av den, men forumet ødla den bare...)

Endret av Svish
Lenke til kommentar
Det jeg skulle ønske var at de fanene man dro ut ikke ble et nytt stort vindu, men bare en løs fane liksom... utrolig plagsomt når man lukker det første vinduet, og så lukker den man dro ut og så plutselig mister alle fanene man hadde i det først... skjedd et par ganger. meget frustrerende...

 

Du kan jo bare hente det opp igjen i lista over lukkede faner.

 

AtW

Nei, for så vidt jeg vet så forsvinner vel den lista når en lukker Opera?

 

Ja, når du lukker det helt ja, jeg forsto det som du hadde to vinduer oppe, med flere tabber i hver, og ved en feiltakelse lukket feil vindu av disse? Da kan du hente de opp i det andre vinduet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Går det ann å fjerne søkefeltet i speed dial? Litt smør på flesk, føler jeg, da det også er et søkefelt oppe ved adresselinja, som jeg heller vil beholde da denne alltid er tilgjengelig...

Endre opera:config#UserPrefs|SpeedDialSearchType fra whatever it is (hos meg var den 1) til 0 :)

 

(Prøvde å lage link av den, men forumet ødla den bare...)

Funket bra det ;)

 

Takk for den.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Kanskje en annen liste over lukkede faner... jeg tenkte på søplebøtta. Historikken er jo noe annet ja, men den går jo, som nevnt her, på når man _åpnet_ siden. Så å finne de 10 fanene jeg lukka sist er ganske så umulig :p

Ah seff - jeg var i FF et lite øyeblikk, der er det jo hårreisende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9

Hadde brukt Opera hadde det ikke vært for noen irriterende småting. En ting som plagde meg, var at det ikke var mulig å endre rekkefølgene på søkelevrandørene i søkeboksen.

 

Noen som vet om det går nå, ev. gidder å prøve?

Lenke til kommentar
Hadde brukt Opera hadde det ikke vært for noen irriterende småting. En ting som plagde meg, var at det ikke var mulig å endre rekkefølgene på søkelevrandørene i søkeboksen.

 

Noen som vet om det går nå, ev. gidder å prøve?

Jeg fikk det ikke til. Jeg skjønner riktignok heller ikke behovet, siden det uansett er mer praktisk å bare trykke F8 og skrive nøkkelordet og søkestrengen i adresselinja. Å skrive yt istedenfor g når jeg vil søke på YouTube istedenfor Google syns i alle fall jeg er enklere enn å måtte fikle med nedtrekksmenyer og den slags.

Endret av Daniel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...