Gå til innhold

HTPC med blu-ray, så billig som mulig!


Anbefalte innlegg

På den annen side er mange codecs for hd-film fra harddisk ikke støttet av disse grafikkløsningene, så da trengs det litt prosessorkraft for å se på dem. Min P4 3.0GHz er ikke i nærheten av god nok...

 

Hvilke codecs tenker du på da? Er det noen liste over codecs som er støtet av hva Asus M3N78-EM (Nvidia 8300) støtter?

 

 

nVidia 8300 støtter vel H264 i hw, men du får hd i wmv, mpeg, vc1 og theora? Jeg har desverre ikke testet det utstrakt enda, da min htpc fortsatt kjører med P4 3.0/geforce 7 (akkurat kjøpt hus :( ). h264 er ofte pakket som .mkv. Jeg har testet PowerDVD 8 og CoreAVC (beste software-dekoder?) for å kjøre det.

 

Tror PowerDVD 8 er den første med bly-ray støtte, og versjon 9 ultra er den eneste som også sender hd-lyd. Men det er jo billigere å oppgradere versjonen som følger med drevet enn å kjøpe retail software uansett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg bestillt deler!

 

Amentio:

ASUS M3N78-EM uATX AM2 GeForce 8300 (M3N78-EM)

CORSAIR Powersupply 450W Modular 6xSATA, ATX/EPS, 1xPCI-E, 20/24pin (CMPSU-450HXEU)

GEIL 2GB PC2 6400 800MHz Value 5-5-5-15 Brush Aluminum (GX22GB6400LX)

WESTERN DIGITAL 500GB AV GP SATA II 3.5IN (WD5000AVVS)

SCYTHE Ninja Mini CPU-kylare (SCMNJ-1000)

 

Netonnet:

Antec Fusion Remote

AMD Athlon 64 X2 7750 BE

 

Netonnet var utsolgt for Blu Ray-spiller for øyeblikket, men de skulle sende meg den når de fikk inn på lager.

 

Spurte også Amentio om Blu Ray-spiller, men de hadde ingen Blu Ray spillere med software på lager..

 

Da er det bare å vente i spenning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...