Gå til innhold

Junifest 2009 - KSolfjeld - Landskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 Juni

Nabolaget

Får håpe det ikke er kranglefinker som bor der... Det kan bli heftig hvis det fremsettes klager på naboeiedommens svære trær, som stjeler sol og utsikt :mad: Flotte bilder fortsatt :thumbup:

Skrevet (endret)

19 Juni

Slab of rock

post-43539-1245446511_thumb.jpg

Sigma 10-20mm f/4-5.6@10mm

ISO 100

f/16

Ble ikke helt happy med dette. Ble i grunnen en smule uskarpt foran. Dessuten har jeg gått litt lei av de lokale severdighetene. Må finne på noe mere eksotisk til den videre festen!

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet

20 Juni

Badet i lys

post-43539-1245551631_thumb.jpg

Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8G IF-ED@110mm

ISO 200

1/1000sek.

f/10

-0,7EV

Beklager at jeg er så sen med gårdagens. Jeg er på jobb i helga, så får bare gjort litt nå og da. Håper jeg er tigitt!

Skrevet

19. Juni:

Vakkert! Det lignet totalt på et ganske professionelt landskapsfotografi! Ja, det kunne vært skarpere i forgrunnen, men det er noe av det eneste som mangler! Fargene, stemningen, spenningen, detaljene i skyene, alt!

Gratulerer!

Skrevet (endret)

Takker! Strålene var like tydelige i virkeligheten, men litt kontrast spaking, og saturation tweeting gjorde likevel effekten litt mere markant. Da jeg åpnet bildene, fikk jeg et skikkelig sjokk. Stygge artifacts preget fjellsiden i front. Jeg fikk selvfølgelig angst, men det viste seg at det var enorme mengder støy som var relativt greit å få bort, men ble likevel betenkt.

Endret av Vultur Gryphus
Skrevet

Trodde egentlig jeg hadde kommentert 19., før, men det hadde jeg visst ikke. De tre siste er helt på topp. Veldig imponerende! Tror kanskje favoritten min er «Badet i lys», der er det lett å drømme seg bort.

Skrevet (endret)

25 Juni

Nattstup

post-43539-1245887106_thumb.jpg

Fikk tak i et sett med Lee filtere/holder/adapterringer på Stavanger Foto. Men jeg sitter på en crappy data, med elendig skjerm som blir svart når jeg flytter litt på hodet! Denne maskinen er ikke lagd for bilderedigering.. Jeg har ikke den minste anelse om hvordan bildet tar seg ut nå, men det er jo i grunn litt spennende.

Her har jeg brukt et Lee 0.9 GND.

Endret av Vultur Gryphus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...