Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg elsker deg - FAILED. Hva skal man gjøre?


Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Ok. Jeg har også sett en del film og det er fullt mulig å avdramatisere ord som "jeg elsker deg". Reagerer personen negativt kan du si noe som "hvorfor er det så vanskelig å være elsket av en person? hva er du redd for? jeg er sikker på at jeg liker deg veldig godt, og hva er så farlig med det? Jeg forventer ikke at du føler det samme som meg. Hva er problemet? *smil*".

 

Det funket i hvert fall på film. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det funket i hvert fall på film. ;)

Og på meg, selv om jeg aldri ble "redd" for noe da hun sa hun elsket meg første gangen og jeg ikke var sikker nok på hvor sterkt jeg følte for henne ennå den gangen. Var utrolig koslig og trigga masse gode følelser! :)

Lenke til kommentar

Problemet er at noen kan bli litt redde når de hører de ordene. Jeg takler at mennesker sier de elsker meg fint, men det er langt fra alle som gjør det. Hvorfor har ikke jeg svaret på.

 

Jeg er mer fan av å fortelle en person hva jeg liker med dem. Det føles mindre skremmende og får personen til å sette pris på sine gode egenskaper. I hvert fall frem til jeg selv er sikker på at jeg faktisk elsker noen. Det har jeg ennå ikke gjort bortsett fra familien så klart. Men det blir noe annet igjen.

Lenke til kommentar

Ser i profilen din at du er 14. Og fjortenåringer er ofte "vi har vært sammen i fire timer og jeg ellsker han sikkelig!!!!11!!" ;;D;D;D"

 

Men fem måneder er kanskje mye, men gjør det så mye? Til TS: selv om hun syns "jeg elsker deg" er veldig sterke ord hun ikke vil bruke er hun sikkert veldig glad i deg :)

Lenke til kommentar
Alle har ikke samme forhold til de ordene. Noen sier kanskje at de elsker hverandre selv om de bare er forelsket, mens andre sier det hvis det er mer enn det.

 

Eller kanskje er man litt løse på avtrekkeren ved å si at man er i et "forhold" dagen etter at man møttes?

 

Men jada, "jeg elsker deg" er vel så relativt og subjektivt som et uttrykk kan bli så... ;)

Lenke til kommentar

det trenger ikke å bety noe mer enn at dere har to forskjellige definisjoner på å elske noen.

Som oftest så har gutter å jenter det.

For noen så kan orde å elske vært naturlig å si, er på en måte hakket etter være gla i, mens for en annen så er det liksom ordet forbundet med giftemål og barn og den slags ting.

Greit nok du dreit deg litt ut der, men trokke du skal være bekymret for det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

så fremt det ikke går inflasjon i ordbruken eller forsøkene så anser jeg som "Jeg elsker deg" / "I love you" som viktige, dype 3-liners. Etter at jeg startet å si det har dama replikkert hver dag med samme 3-liners. Dog på forskjellig språk hvergang... Det jeg er redd for er at det kan bli vane. Men så lenge jeg mener det, og jeg vet hun gjør det, så kan det aldri sies for sjeldent :) Si det man mener!

Lenke til kommentar

Om hun ikke var "klar" for å si det enda, ville jeg nok bare ha oversett det og ikke nevnt det før hun bringer det på bane. Jeg hadde selvsagt gjort det samme om det gjaldt en mann. :p Jeg tror nok det varierer veldig når man elsker noen og/eller vil si man elsker noen. Alle er forskjellige, og alt er like normalt, ev. unormalt.

 

Jeg sa jeg elsker deg til typen min i litt beruset tilstand etter nesten 3 uker sammen - han reagerte med å sette drinken i vranghalsen og spørre "hva sa du!?". Jeg kikket litt på han og gjentok linjene og da kastet han seg rundt halsen min og ropte jeg elsker deg tilbake. Jeg har aldri sagt jeg elsker deg til noen andre enn typen min, selv om jeg har vært i forhold som har vart i både 1 og 2 år. Det har alltid føltes feil for meg, men denne gangen visste jeg det bare - og det kun etter et par uker. :)

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt "I Love You" er langt ifra like sterke ord som "Jeg elsker deg". Det engelske språket har ikke noe bedre alternativ til det(så vidt jeg vet), det er derfor man som oftest oversetter "I love you" til "Jeg elsker deg.

 

Forelskelse går egentlig ikke over før sånn 1-2år (som oftest) inn i forholdet, men man kan være forelsket og en elske en person samtidig såvidt jeg vet.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar
Gjest Guest_T.S_*

Hei igjen.

 

Må bare få fram at jeg mente det når jeg sa det, det var ikke bare for å si det eller gjøre henne glad. Dog jeg håpet hun skulle bli det.

Hun er den først jenta jeg har sagt det til, for jeg har følelser for henne som jeg har aldri har kjent før. Og jeg vet jo hvordan den vanlige forelskelsen er, men her er det liksom mer :)

 

Anyways, jeg har ikke fått det returnert enda. Men det får så være, hun er i hvertfall glad i meg og jeg er alt for henne osv. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...