Gå til innhold

En krimgåte, still spørsmål for hint. Ny oppgave side 3


Anbefalte innlegg

Okei, jeg har en.

 

Du har gått lenge, også deler veien seg, den ene veien leder til himmelen, og den andre til helvete. Ved krysset er det et hus. I huset bor det to brødre. Den ene snakker alltid sannt, og den andre lyver alltid. Du har kun 1 spørsmål for å finne ut hvilken vei du skal. Hva skal du spørre om? Hvem du velger å spørre, er opp til deg.

 

Dette er mer en gåte man kan tenke seg til, og som jeg ikke kan svare på spørsmål til, så her vil jeg kun bekrefte/avkrefte om dere har rett. Lykke til!

 

Igjen, om du kan den - ikke post please.

 

Edit: Om den blir for hard, kan jeg gi hint etterhvert.

Edit2: Som sagt, så er alle opplysningene for å løse denne gåten i den uthevede teksten, så her er det bare å tenke seg om.

Edit3: Som sagt nedenfor her: MAN VET IKKE HVEM SOM LYVER, ELLER HVEM SOM SNAKKER SANNT.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Løsningen ble fjernet, og reglene gjelder fortsatt, prøv å løs den. Men ikke røp svaret om du vet det. Lykke til!

 

Du har gått lenge, også deler veien seg, den ene veien leder til himmelen, og den andre til helvete. Ved krysset er det et hus. I huset bor det to brødre. Den ene snakker alltid sannt, og den andre lyver alltid. Du har kun 1 spørsmål for å finne ut hvilken vei du skal. Hva skal du spørre om? Hvem du velger å spørre, er opp til deg.

 

Dette er mer en gåte man kan tenke seg til, og som jeg ikke kan svare på spørsmål til, så her vil jeg kun bekrefte/avkrefte om dere har rett. Lykke til!

 

Igjen, om du kan den - ikke post please.

 

Edit: Om den blir for hard, kan jeg gi hint etterhvert.

Edit2: Som sagt, så er alle opplysningene for å løse denne gåten i den uthevede teksten, så her er det bare å tenke seg om.

Edit3: Som sagt nedenfor her: MAN VET IKKE HVEM SOM LYVER, ELLER HVEM SOM SNAKKER SANNT.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Hmm, etter et par minutters tenking så:

 

 

Hvilken vei hadde broren din sagt?

Løgneren svarer: Han ville tatt veien til x (som da vil være motsatt av det broren hadde svart, altså en løgn, altså går du motsatt vei)

 

Om den som snakker sant svarer sier han det broren hadde sagt, altså den feilaktige veien, altså går du motsatt vei.

 

Begge brødrene vil svare feil vei på dette spørsmålet, am i right?

 

Lenke til kommentar

Veldig lett da men :p Ingen andre som kommer med noe:

 

B. Drag, den berømte tryllekunstneren, påstår at han kan si stillingen i enhver fotballkamp før den begynner. Mange tror at han er synsk og har overnaturlige evner. Hvordan kan han si riktig stilling i 100% av tilfellene?

Lenke til kommentar
Veldig lett da men :p Ingen andre som kommer med noe:

 

B. Drag, den berømte tryllekunstneren, påstår at han kan si stillingen i enhver fotballkamp før den begynner. Mange tror at han er synsk og har overnaturlige evner. Hvordan kan han si riktig stilling i 100% av tilfellene?

Ikkje så vanskeleg, nei. ;)

 

Dersom han seier 0-0, så vil han ha riktig. Dette er fordi stillinga er alltid 0-0 FØR kampen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Lite trolig, siden det er liten forbokstav i ukedager, men stor forbokstav i særnavn :)

 

Dette var rimelig sløvt ja.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Ok, peeps. Her kommer en ORDENTLIG gåte.

 

En mann våkner midt på natten i 1. etasje. Det er mørkt. Blekmørkt. Han går opp i 2. etasje og slår på lyset, før han deretter tar opp en pistol og skyter seg selv slik at han dør. Hva har skjedd og hvorfor gjorde han dette?

 

Hvis noen kan den, rett meg hvis jeg har glemt noe.

Endret av Torstein!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...