Gå til innhold

En krimgåte, still spørsmål for hint. Ny oppgave side 3


Anbefalte innlegg

Oppgaven er blitt løst, og ny gåte finner du på post #50.

 

Det som følger nå er en krimgåte. Selve historien er ganske kort, men det som skal gi dere hintene til å løse oppgaven er spørsmålene dere stiller meg. Det er kun lov til å stille Ja eller Nei-spørsmål, men jeg vil svare at det er irrelevant dersom det ikke har noen betydning for selve historien. Jeg skal prøve å svare så fort som mulig, men av erfaring så tar det omtrent 20 minutter før noen løser den ansikt til ansikt, så det kan bli en ganske lang tråd. (De som har hørt gåten før, bes vennligst å ikke svare på den, det er bare usporty :p)

 

Her er oppgaven:

 

En mann møter, som avtalt, sin kamerat på en restaurant. Kameraten bestiller biff, mens han andre bestiller en matrett av alke (en type sjøfugl). Denne mannen tar en bit av alken, skvetter til, før han så stikker kameraten sin til døde med en kniv.

 

Hvorfor gjorde han dette?

 

Av hensiktsmessige årsaker vil disse to personene nå bli omtalt som Knivstikkeren og Offeret.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor dreper han denne fyren? ahh.,...

 

 

Fikk de mat på øyen? (sier øyen, regner med det ikke har noe å si)

De spiste på øyen ja. (sier øyen, ettersom det var det du formulerte spørsmålet med)

 

Er det en "skikkelig" restaurant?

Ja, like skikkelig som peppes, big horn og alle andre restauranter med lisens til å selge mat.

 

har en bekjent av Offeret tidligere dødd etter å ha spist slik mat?

Nei.

Lenke til kommentar

Her er mitt svar, Abnegation.

 

Advarsel

 

ikke åpne denne spoileren noen andre enn Abnegation. Du kan åpne om du kan gåten, men ikke om du ikke kan gåten. Tenk om det er rett, ødelegger hele gåten :p

 

 

Kan knivstikkeren være blind? Tenker hvis han var på øyen med mange andre, at hvis det ikke var mat der, at de serverte han menneskekjøtt og sa at det var "sjøfugl". Da spiste han og overlevde, og når han kom på resturanten for å smake sjøfugl, siden han likte det så godt, skjønner han at det ikke var det han spiste på øyen. Han dreper han som serverte han det på øyen.

 

Lenke til kommentar
Kan knivstikkeren være blind? NEI

 

Tenker hvis han var på øyen med mange andre NEI, at hvis det ikke var mat der JA, at de serverte han menneskekjøtt og sa at det var "sjøfugl"JA. Da spiste han og overlevde, og når han kom på resturanten for å smake sjøfugl, skjønner han at det ikke var det han spiste på øyen JA. Han dreper han som serverte han det på øyen.

 

Men du mangler fortsatt et motiv. Det at han spiste menneskekjøtt er ikke eneste grunn.

Endret av Abnegation
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...