Gå til innhold

hva slags spill er half life?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

jeg har litt lyst til å kjøpe the orange box til xbox 360, men lurer på om det er et action spill eller tenke spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The orange box er en samling av tre spill. Half Life 2, Portal, og Team Fortress 2.

Half Life 2 er et førstepersons skytespill, med sci-fi elementer. Portal er et førstepersons puzzlespill hvor man ved hjelp av portaler må løse tredimensjonale problemer som innebærer å komme seg fra ett punkt til et annet (dette er faktisk mye mer gøy enn det høres ut som). Team Fortress 2 er et lagspill hvor en spiller forskjellige karaktertyper som hver har forskjellige styrker og svakheter.

Half Life 2 har en solid enspillerdel, og har i tillegg gode flerspillermuligheter. Portal er etter alt jeg vet kun enspiller, og Team Fortress 2 er i all hovedsak et lagbasert flerspillerspill.

Fine norske uttrykk :)

Endret av Pseudopod
Skrevet

Dette er sikkert et jævlig dumt spørsmål. Men jeg har kjøpt meg the orange box og lurer på hvilke av half-life spillene jeg skal begynne på for at det skal bli riktig rekkefølge. Er rekkefølgen slik at det først er half-life 2, så half-life 2: episode 1 også half-life 2: episode 2? :p

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet
Dette er sikkert et jævlig dumt spørsmål. Men jeg har kjøpt meg the orange box og lurer på hvilke av half-life spillene jeg skal begynne på for at det skal bli riktig rekkefølge. Er rekkefølgen slik at det først er half-life 2, så half-life 2: episode 1 også half-life 2: episode 2? :p

Det er riktig rekkefølge det der. Episode 1 og 2 er utvidelsepakker som fortsetter historien der hovedspillet sluttet.

Skrevet
Ok. Takker :)

Men vil eg ikke skjønne bæret av historien om eg ikke har spilt 1'eren?

Edit: Bare glem det :p

Du kan laste ned en video om 1ern som var i 45 min. vet ikke hvor den er men gjetter at den ligger på piratbukta. er ganske sikker på at den ikke er ulovlig heller. men det er garantert snillere sider som har den også.

trur ikke du merker så mye angående historien viss du ikke er helt hardcore på handlingen

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

jaja da skal jeg prøve the orange box, får se om jeg liker det.

Skrevet
begynn med half life 1 så er du på god vei :p

Det kan kanskje lønne seg å vente på Black mesa i stedet. Grafikken i HL1 er litt under par. Personlig takler jeg den ikke. Dog kan det å vente på black mesa muligens ta en stund.

Skrevet

Hmm... Då spiller eg gjennom half-life 2 og HL:episode 1 og 2, og hvis det e bra så kjøper eg black mesa og spiller gjennom alt om igjen så eg får med meg hele historien :)

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

gøy å denge løs på styggingene med brekkjern, men sykt irriterende å sette seg fast HELE tiden og lure på hvordan jeg skal komme meg ut av den situasjonen.

Skrevet
Hmm... Då spiller eg gjennom half-life 2 og HL:episode 1 og 2, og hvis det e bra så kjøper eg black mesa og spiller gjennom alt om igjen så eg får med meg hele historien :)

Black mesa er en mod til hl2. Når den en gang kommer blir den gratis.

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet (endret)

jeg trenger hjelp og håper dere kan vise meg en youtube film om hvordan. jeg har nettopp kommer til det stedet hvor man moser noen med biler. hva nå?

fant ut av det, men nå sitter jeg fast igjen. sykt irriterende.

Endret av Slettet-T9cKWhDpN0
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0
Skrevet

jeg finner ikke ut. jeg prøvde å se en walktrough på youtube, men det ble en liten pause akkurat der jeg sitter fast. tror jeg gir opp half life.

Skrevet

Sitter du fast i Ravenholm-brettet? Det er etter min mening det kjipeste første gang, men etter å ha spilt det noen ganger, og etter at man har lært en den triks er det en av mine favoritter.

For all del ikke gi opp, det som kommer etter Ravenholm er meget god underholdning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...