Gå til innhold

FrP i regjering - Hva Norge trenger?


FrP i regjering - Hva Norge trenger?  

1 114 stemmer

  1. 1. FrP i regjering - Hva Norge trenger?

    • Ja
      501
    • Nei
      569
    • Vet ikke/ingen formening
      46


Anbefalte innlegg

Så hva er det nordmenn må gjøre, som "våre nye landsmenn" slipper? Hva er det "våre nye landsmenn" har rett til, som nordmenn ikke har?

F.eks. det å få statsborgerskap uten at det er påkrevd å kunne snakke og forstå norsk samt vite hvordan det norske samfunnet fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I motsetning til oss etniske nordmenn, som er født med statsborgerskap? Godt eksempel, du...

Etniske nordmenn får norsk inn med morsmelken. Så etniske nordmenn har ikke noe annet valg enn å lære seg norsk, kan man si. Noe som er rimelig ettersom man bor i Norge. Og skal man kunne fungere i det norske samfunnet, må man nødvendigvis kunne norsk og vite hvordan det norske samfunnet fungerer. Det bør være likt for alle.

Lenke til kommentar
I motsetning til oss etniske nordmenn, som er født med statsborgerskap? Godt eksempel, du...

Etniske nordmenn får norsk inn med morsmelken. Så etniske nordmenn har ikke noe annet valg enn å lære seg norsk, kan man si. Noe som er rimelig ettersom man bor i Norge. Og skal man kunne fungere i det norske samfunnet, må man nødvendigvis kunne norsk og vite hvordan det norske samfunnet fungerer. Det bør være likt for alle.

Høyr no her. Innvandrarar, på lik linja som nordmenn, har retten til å ikkje delta i samfunnet. Dei har rett til å ikkje leva etter dei sosiale reglane våre (samt plikt til å følgja lova) - akkurat som etniske nordmenn. Og dei få som tar dette valet av å ikkje inkludera seg i det norske samfunnet, tar konsekvensane av det. På lik linja som nordmenn.

 

Men eg trur vel det er for mykje å forventa at du skal forstå at det ikkje berre er innvandrarar som ikkje deltar i samfunnet. Heilt andre reglar skal jo gjelda dei, for at vi ikkje skal bli snik is lam is ert av snik is lam is er ingen.

Lenke til kommentar
Så hva er det nordmenn må gjøre, som "våre nye landsmenn" slipper? Hva er det "våre nye landsmenn" har rett til, som nordmenn ikke har?

Hvorfor er det feil å si "nye landsmenn"? Jeg antar at du ønsker at de skal kalles noe annet siden du legger på anførselstegn? Er det feil å si det?

 

Et eksempel: Plikt og rettigheter - you pick...

Alle innvandrere har rett til norsk-opplæring (som er finansiert av staten) 65% lar være å dukke opp.

 

Ellers er det vel generelt det at alle innvandrere får en veldig bra gjennomgang på hvilke rettigheter de har, og mange ender fort vekk opp som stønadsmottakere. Dette sender veldig dårlige signaler, hvis vi alle skal være en del av samfunnet, er det summen av alles innsats som teller.

 

Kan jo også driste meg til å nevne alle de som flyr rundt meg kilotunge gullkjeder og nye BMWer, det er ikke sjeldent man ser de, og det er heller ikke sjeldent folk spør seg hvor de har fått tak i pengene fra.

 

Jeg som innvandrer føler meg truet av Frp!

Det kan være greit å konkretisere hva det er som gjør at du føler deg truet.

 

Høyr no her. Innvandrarar, på lik linja som nordmenn, har retten til å ikkje delta i samfunnet.

Men alikevel så har de rett til å dra godene fra samfunnet de ikke bidrar i.

Endret av f00b
Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg er at det finnes enkelte holdninger som går på å angripe demokratiet. Under karikaturstriden sa lederen for Islamsk råd Norge til arabisk TV: "Dessverre er det slik at ytringsfriheten står over profeten" da lederen av islamsk råd skulle forklare trykkingen av karikaturene i Norge og Danmark. Det er ganske graverende at en fremtredende person sier noe sånt (ved at han brukte ordet dessverre på den måten). Det fremstiller han som at han helst vil innskrenke ytringsfriheten her.

 

En annen ting er at det kan ikke være slik at man skal tillate lovbrudd som har begrunnes i enkelte kulturer, eller ukulturer, som omskjæring.

Lenke til kommentar
Men alikevel så har de rett til å dra godene fra samfunnet de ikke bidrar i.

Igjen, gudane forby, på lik linja som nordmenn. Kva for eit urettferdig samfunn vi lever i!

De er ikke noe bedre - tror du jeg påstår at det er greit at nordmenn gjør det, men ikke utenlandske? Poenget er at det er feil, og det er uendelig mye mere utbredt hos innvandrere enn det er hos nordmenn.

 

Altså, hvis man klarer å få seg til å si at innvandrere ikke bidrar til samfunnet har man misforstått noe ganske bra.

Poenget med integrering er jo nettopp å få innvandrere til å kunne skape verdi i samfunnet, men når integreringen feiler så skjer det ikke.

 

 

En annen faktor som jeg tror gjør at mange er negative til hijab osv, er at Norge har med årene blitt mer og mer modent for å avskaffe religion - det er veldig mange som er mer nøytrale til kristendommen enn de var før. Når det da kommer en ny religion som blir mer og mer utbredt, med tilhengere som er mye mer ekstreme, så har vel folk lyst til å stoppe det. Religion bringer ingenting positivt, hvorfor skal vi da tilrettegjøre for det?

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Altså, hvis man klarer å få seg til å si at innvandrere ikke bidrar til samfunnet har man misforstått noe ganske bra.

Det er ikke snakk om at innvandrere generelt ikke bidrar til det norske samfunnet, heldigvis er det slik at de fleste gjør det. Men det er enkelte grupper som ikke gjør det, og blant disse er f.eks. somaliere overrepresentert.

Lenke til kommentar
Men alikevel så har de rett til å dra godene fra samfunnet de ikke bidrar i.

Igjen, gudane forby, på lik linja som nordmenn. Kva for eit urettferdig samfunn vi lever i!

De er ikke noe bedre - tror du jeg påstår at det er greit at nordmenn gjør det, men ikke utenlandske? Poenget er at det er feil, og det er uendelig mye mere utbredt hos innvandrere enn det er hos nordmenn.

Frå ditt standpunkt, ja!

 

Herre min hatt, kor trongsynt kan ein bli? Meiner du verkeleg det ikkje skal vera lov å ta eit sånn val, når konsekvensane av det går ut over deg sjølv og kun deg sjølv? Skal vi verkeleg ikkje respektera individuell fridom såpass?

Lenke til kommentar
Men alikevel så har de rett til å dra godene fra samfunnet de ikke bidrar i.

Igjen, gudane forby, på lik linja som nordmenn. Kva for eit urettferdig samfunn vi lever i!

De er ikke noe bedre - tror du jeg påstår at det er greit at nordmenn gjør det, men ikke utenlandske? Poenget er at det er feil, og det er uendelig mye mere utbredt hos innvandrere enn det er hos nordmenn.

Frå ditt standpunkt, ja!

 

Herre min hatt, kor trongsynt kan ein bli? Meiner du verkeleg det ikkje skal vera lov å ta eit sånn val, når konsekvensane av det går ut over deg sjølv og kun deg sjølv? Skal vi verkeleg ikkje respektera individuell fridom såpass?

Du dømmer og diskuterer utifra èn synsvinkel, din ene oppfatning av de få setningene jeg har skrevet - det sier mer om hvor (u)reflektert og trangsynt du selv er.

 

Jeg som bidragsyter (skattebetaler) har rett til å irritere meg over at pengene jeg betaler går til folk som kun snylter, folk som heller velger å være stønadsmottakere enn å jobbe og bidra selv.

 

Fra HRS som er kjent for å manipulere statestikk til sin egen anti-islamske agenda? Velvel.

Dokumenter!

Lenke til kommentar
Du dømmer og diskuterer utifra èn synsvinkel, din ene oppfatning av de få setningene jeg har skrevet - det sier mer om hvor (u)reflektert og trangsynt du selv er.

 

Jeg som bidragsyter (skattebetaler) har rett til å irritere meg over at pengene jeg betaler går til folk som kun snylter, folk som heller velger å være stønadsmottakere enn å jobbe og bidra selv.

... skal eg dømma og diskutera ifrå andres oppfatningar av kva du skriv? Vanskeleg, men eg skal forsøka.

 

Og no kan eg ikkje hugsa at eg har nekta deg rett til å irritera deg over kva skattepengane dine går til, men eg tar det gjerne tilbake om du finn at eg har gjort det. Eg har framleis retten til å meina at kva du skriv er imot mine politiske standpunkt, retten til å vera ueinig og retten til å meina at du er ein idiot. Og retten til å synast at dersom du verkeleg misliker Noreg sine skatteordningar osv så mykje, er det kanskje du som ikkje burde bu her.

 

Eg vil gjerne sjå kjeldor som beviser din påstand om at pengane dine går til folk som "kun snylter" og "heller velger å være stønadsmottakere enn å jobbe og bidra selv".

Lenke til kommentar
Fra HRS som er kjent for å manipulere statestikk til sin egen anti-islamske agenda? Velvel.

Dokumenter!

 

http://www.dagsavisen.no/meninger/article381791.ece

 

HRS har laget en egen prognose for Oslo, og for hele landet til 2100. Disse er basert på svært enkel prosentregning og har flere metodiske svakheter. F.eks. regnes det ikke med at også innvandrere blir eldre og dør og heller ikke at de flytter innenlands. Det bør gode prognoser gjøre.

 

Og anti-innvandringsagenda selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Dokumentert!

 

(hvertfall like dokumentert som det mitt spørsmål ble)

Hvis man snakker om organisasjoner som får pengestøtte kan man jo nevne Islamsk råd, som har hatt store problemer med å fordømme drap og henrettelser fra homofile (har de enda fordømt det, tro?). Et aktuelt eksempel er Pakistan Velferdsforening, hvor det har foregått signaturforfalskning og antakelig medlemsjuks i stor skala. Eller hva med den somaliske fritidsklubben som fikk flere millioner i statsstøtte for å gjennomføre integreringsfremmende tiltak, når lederen for fritidsklubben egentlig var imot integrering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...