Gå til innhold

Bytte til SSD på en HP Compaq nc2400


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en SSD disk til denne maskinen. Maskinen brukes mest til surfing, mail og Office. Ingen spilling. Vil jeg merke stor forskjell ved å bytte til f.eks. OCZ Solid State Disk Vertex 30 GB ? Er det noen andre disker jeg heller bør vurdere?

 

Disken som sitter i maskinen idag er en 80GB 4200rpm disk.

 

Pris på SSD-disker er seff på vei ned, men er det noe på trappene akkurat nå som jeg bør vente på?

Endret av indahla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vertex er en suvuren SSD som kun blir slått av Intel, men da må du opp i 2800kr.

Jeg anbefaler du tar en titt på Supertalent Ultradrive 64GB til ca 1800kr som er en klone av vertex (nøyaktig samme innmat), men de er ikke på lager nå. Hvis du mailer nettbutikkene får du sikkert vite når de får nye inn.

 

Med en Vertex eller Ultradrive vil maskinen din føles som en sasjonær gaming-rigg ved vanlig bruk i windows der CPU ikke er begrensningen ;) IMO er det klart verdt pengene om du har råd og bruker maskinen noen timer om dagen.

Lenke til kommentar
Vertex er en suvuren SSD som kun blir slått av Intel, men da må du opp i 2800kr.

Jeg anbefaler du tar en titt på Supertalent Ultradrive 64GB til ca 1800kr som er en klone av vertex (nøyaktig samme innmat), men de er ikke på lager nå. Hvis du mailer nettbutikkene får du sikkert vite når de får nye inn.

 

Med en Vertex eller Ultradrive vil maskinen din føles som en sasjonær gaming-rigg ved vanlig bruk i windows der CPU ikke er begrensningen ;) IMO er det klart verdt pengene om du har råd og bruker maskinen noen timer om dagen.

 

Er dette lurt da, er du sikker på at nc2400 laptopen din ikke bruker en 1.8" hd og ATA grensesnitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...