Gå til innhold

[Løst]Ny gamer laptop, rundt 10k. Zepto, noen meninger om merket?


Anbefalte innlegg

EDIT: Prøver meg på å redigere denne i forhold til å lage en ny thread. :)

 

Jeg er STERKT nyskjerrig på hva folket har og si om merket Zepto?

 

Jo, jeg trenger hovedsaklig:

Pc til WoW der man faktisk har muligheten til å bli med på WG.

 

Altså, dvs. jeg er IKKE så kresen på graffikken, kjører low på wow for øyeblikket og klager ikke. Men, middels hadde kanskje vært fint :p

 

Kort sagt for å ikke lage dette lengre en hva det faktisk må være:

Ok grafikk kort (spiller World of warcraft, og sims3)

Webcam

Helst innebygd mikrofon

Bluetooth

Ikke større en 15-16"

Maks 4kg, helst lettere

 

Altså, kort sagt, en laptop som passer seg for en svak liten hobby gamer jente.:p

 

Tidligere i denne tråden så har Multicom vært nevnt, så den er sterkt på min vurderingsliste. MEN jeg hadde helst tenkt å kjøpe fra Sverige, så multicom har et - der etter som jeg ikke får tak i dette der.

Endret av Majsna
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

Jo jeg har sett på de.. Men saken er at jeg skal få pc av min far som er bosatt i Sverige.. Og så langt som jeg har sett så har ikke de multicom der, da måtte jeg evnt kjöpe her i Norge. Og da blir det mye dyrere igjen for han :p Så helst noe som finnes i begge landene..

Lenke til kommentar
Jeg ville ha kjøpt ACERn siden den har bedre prossesor og bedre skjermkort

en hp'n og for at du sparer deg noen små hundringser men så har gjo acern bedre specifikasjoner en hp'n så gå for acer'n

 

Jo det er sant det, det er bare det at jeg kunne godt tenkt meg en litt mindre bærbar. Og HP som jeg tok som et eksempel, er jo lettere og mindre en acern. Men ja, Acern har bedre skjermkort. Men jeg vet som sagt ikke hvor STOR forskjell 1gb og 512mb gjør? :hmm:

Selve prisforskjellen er jo ikke så nøye for min del :p;)

Lenke til kommentar

512MB vs 1GB på skjermkort på bærbar gjør somregel nada. I ytterst få tilfeller vil det være minnemengden på skjermkortet som begrenser.

 

Men et spørsmål er om du er sikkert på at du vil ha så stort som 17". Slike maskiner er ikke akkurat bærbare, de er mer slepbare. Lite aktuelt å ta med seg på skole o.l

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar
512MB vs 1GB på skjermkort på bærbar gjør somregel nada. I ytterst få tilfeller vil det være minnemengden på skjermkortet som begrenser.

 

Men et spørsmål er om du er sikkert på at du vil ha så stort som 17". Slike maskiner er ikke akkurat bærbare, de er mer slepbare. Lite aktuelt å ta med seg på skole o.l

 

Ah, ok :) Takk for den opplysingen :D Da er det plutselig enda mer å velge i :dontgetit:

 

Vel, helst så kunne jeg vel tenkt meg en liten rosa pc. :p Men, som sagt så vil jeg jo også kunne spille wow og sims3. Hadde kanskje vært greit med en pc som faktisk klarer å kjøre wow greit.. Så, en tung bærbar er jo ikke akkurat det jeg ønsker nei..

Men ja, har ikke funnet noen liten fin sak enda som klarer å kjøre wow greit.. :(

Men i alt og alt, så er det vel det indre som teller på pcn og ikke det ytre :p

 

Men et lite spørsmål ang. skjerm størrelse, jeg ser folk snakker om oppløsning og at det har noe og si osv. Må jeg da ha en 17" for å få bra nok oppløsning til å spille? Eller går det greit med en litt mindre en.. Jo mindre jo bedre egentlig

Lenke til kommentar

Blir jo imponert, en laptop som faktisk kommer med x64 bit vista, det ser eg ikje ofte på reklamer!..

 

i følge Notebookcheck så burde skjermkortet klare seg fint på medium wow, som passer fint fordi eg har en mistanke om at den prosessoren ville vært litt treg for high uansett. :)

Lenke til kommentar
Blir jo imponert, en laptop som faktisk kommer med x64 bit vista, det ser eg ikje ofte på reklamer!..

 

i følge Notebookcheck så burde skjermkortet klare seg fint på medium wow, som passer fint fordi eg har en mistanke om at den prosessoren ville vært litt treg for high uansett. :)

 

Hmm.. Et lite spørsmål bare, vet ikke om det er noe jeg vil hive meg ut i. Men, hvor vanskelig er det teknisk sett å installere den nye windows7 beta versjonen istedet for å ha vista? Kun et lite spørsmål :p

 

Vel, som nevnt tidligere, er jeg ikke så nøye i det hele tatt på at settingen er på topp. Bare jeg kan være i dalaran i 6-8 tida om kvelden uten å ha 0-1 fps. Ligger på 15 fps bare midt på natta -.-

 

Men ja, jeg er helt forelska i denne laptopen. SÅ fin å se på :love:

Endret av Majsna
Lenke til kommentar

Er helt likt som å innstallere Vista (så har du gjort det før, er det ikke noe problem).

 

Husk på at det er Windows 7 RC som ligger ute da, ikke den endelige versjonen, så kan alltids være noen bugs som ødelegger for deg. Men i det store og det hele er folk godt fornøyd med den. Viktig det du sier der, fordi den endelige (betal)versjonen av Windows 7 kommer senere i år, og da kan det hende du angrer på at du kjøpte Vista nå, så hvis Windows 7 er viktig for deg, kan det hende du vil vente med å kjøpe operativsystem (hvis det går).

 

Uansett, Vista eller Windows 7, de er like. Er du ikke veldig teknisk av deg, spiller det sikkert ingen rolle hvem av dem du velger.

Lenke til kommentar
Er helt likt som å innstallere Vista (så har du gjort det før, er det ikke noe problem).

 

Husk på at det er Windows 7 RC som ligger ute da, ikke den endelige versjonen, så kan alltids være noen bugs som ødelegger for deg. Men i det store og det hele er folk godt fornøyd med den. Viktig det du sier der, fordi den endelige (betal)versjonen av Windows 7 kommer senere i år, og da kan det hende du angrer på at du kjøpte Vista nå, så hvis Windows 7 er viktig for deg, kan det hende du vil vente med å kjøpe operativsystem (hvis det går).

 

Uansett, Vista eller Windows 7, de er like. Er du ikke veldig teknisk av deg, spiller det sikkert ingen rolle hvem av dem du velger.

Har installert vista med at det har allerede vært på pcn når jeg fikk det.. Altså har ikke vært nødvendig å sette inn selve cdn, men har måtte installert det på pcn.. Altså velge språk, pakke ut osv.. Vet ikke om det er likt eller?

 

Hvordan kan man da få tak i denne beta versjonen? Er det enkelt å kjøpe fullverjonen når den kommer ut? Slipper man å feks avinstallere og installere på nytt? Den laptopen jeg vurdere kan selges uten OS.. Så det er jo ikke et problem.. Men, hvis dette er meget komplisert prossess, så tror jeg at jeg dropper den ideen, men har bare hørt mye skryt om Windows7, og jeg har ikke vært så alt for stor fan av vista..

 

EDIT: Fant ut hvor jeg kan skaffe det selv :p

Endret av Majsna
Lenke til kommentar

Hvor mye vil prisen ligge på Windows 7 uansett når det kommer ut? Er veldig i tvil, om jeg skal kjøpe med OS eller uten :hmm:

 

Men, jeg er SÅ forelska i Zepto pcn, og jeg fikk vite at de leverer i løpet av noen dager, så fremst de har alt på lager. :love:

 

EDIT: SÅ klart, så har de fjernet min nydelige HVITE zepto. Men de sorte er ikke ille de heller :p

Endret av Majsna
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...