Gå til innhold

Nibble tanga fra MP til plexi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er da fult mulig å skjære pent med en stikksag på lav hastighet og smalt blad.

 

...Men da bør du legge ett lag teip eller lignende over de 'platene' til stikksaga som er på hver side av bladet, som ligger på flata. Hvis ikke er riper ganske lett og få på plexie't.. :yes:

Lenke til kommentar
blir det ikke hakkete hvis du klipper med nibble tang...???

hvis jeh feks skal skjære hull til 120mm vifte??

bare kurer,,,, svar ventes,,,

 

Mest sannsynlig sprekker plexiet.. Blir iallefall ikke noe pent. Det som funka extremt bra når jeg kutta var sånn sag.. som jeg ikke husker hva heter.... :shrug:

Altså, den er elektrisk, montert på ett stativ e.l.. "Bladet" er liksom helt tynt alle veier. ca 1-2 millimeter i omkrets. På tykkelse med en liten snor. Dette funka mye bedre enn f.eks dremel, for med dremel smelta glasset.. :o

da kan du rotere glasset veldig lett, og kuttet blir rent og fint. Du kan egentlig skjære ut en figur hvis du vil.. Men som sagt, husker ikke hva den type sag kalles :D

 

gl

Lenke til kommentar
blir det ikke hakkete hvis du klipper med nibble tang...???

hvis jeh feks skal skjære hull til 120mm vifte??

bare kurer,,,, svar ventes,,,

 

Mest sannsynlig sprekker plexiet.. Blir iallefall ikke noe pent. Det som funka extremt bra når jeg kutta var sånn sag.. som jeg ikke husker hva heter.... :shrug:

Altså, den er elektrisk, montert på ett stativ e.l.. "Bladet" er liksom helt tynt alle veier. ca 1-2 millimeter i omkrets. På tykkelse med en liten snor. Dette funka mye bedre enn f.eks dremel, for med dremel smelta glasset.. :o

da kan du rotere glasset veldig lett, og kuttet blir rent og fint. Du kan egentlig skjære ut en figur hvis du vil.. Men som sagt, husker ikke hva den type sag kalles :D

 

gl

 

Stikksag!!

Lenke til kommentar

Tror ikke det er stikksag han mener, hadde sånn på sløyden på undommskolen, svært kjekt. Den har et annet blad enn stikksag, festet oppe og nede, det er svært tynt alle veier, det er ikke stikksagens blad. Hvis du bruker den rett så er den genial, men blir du litt ivrig så ryker bladet

Lenke til kommentar

Det er den saga sjefen_ snakker om, ja! :D Den er genial, og det skal ganske mye til før det ryker. Men det tar 2 sek og montere, og ett blad koster ingenting, så til pelxi er vel det noe av det beste.. gjorde selv en feil her.. Plata jeg la den på, som saga går igjennom, var det ganske mange harde partikler på, som lagde masse men bittesmå riper i glasset mitt. Sees ikke til vanlig, men i spesielt lys er det forferdelig.. hehe..

Børst av plata først..

Lenke til kommentar
Jeg sier bare dremmel.... 8)

 

Tviler, jeg prøvde dremel, og da smelta plexiet, noe som er stygt.. Prøvde ikke allslags kutteskiver, men hvis du har en av de sagene jeg ikke husker navnet på(over), så er det det klart beste du kan bruke..

da hadde du på for høy hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...