Gå til innhold

Nybegynner innen paintball, kjøpe nytt utstyr rundt 2K


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe nytt paintball utstyr, har aldri drivd med det før, så trenger ikke noe super pro shit.

 

Jeg kan godt bestille på nettet fra usa eller noe.

 

Jeg vil helst ha lufttank, som jeg kan fylle i samme kompressor som man fyller dykkertank med da jeg har tilgang til det. Jeg har sett litt på softgun på norske og amerikanske nettsteder, og har fått dette resultatet:

 

Har sett på en Tipman A-5 HER til rundt 1200 kr men de har den også HER til 2300kr.

 

Jeg har også sett på en Tippmann 98 Custom ACT Platinum Marker - Semiauto HER til rundt 1000 kr.

 

Har også sett på en Tippmann Alpha Black Tactical Edition - Semi HER til rundt 900kr.

 

Dette er siden jeg brukte Paintball Online

 

Noen ideer om hvordan markør jeg burde kjøpe, og hvor jeg burde kjøpe? er N2 air det samme som luft tank? vile DENNE funket?

 

Takk, Nikolai

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Du burde si hvor du skal spille, i skogen eller på bane. Hvis du skal spille i skogen, anbefaler jeg en Tippmann-markør. Kjøp fra Norge hvis du vil ha gratis reparasjon etc. eller kjøp fra USA hvis du vil ha billigst mulig. Jeg anbefaler ansgear.com.

Du burde velge 98 Custom eller A5. Her er noen gode pakker du burde se på (disse inkluderer tank, magasin + maske mm.):

http://www.ansgear.com/A5_4_1_48_3000_Mask...tippa5kit21.htm

http://www.ansgear.com/Tippmann_98_mask_47...pp98actkit5.htm

Lenke til kommentar

Hva om jeg skal spille i bane og i skogen:P?

 

EDIT: Det er sånne kabler som kalles "remote", betyr det at jeg slipper å ha luft tanken festa til selve markøren, altså det en en kabel mellom tank og markør? likte den første du linka til veldig godt.

 

EDIT 2: Grix, hvorfår anbealer du en side der billigste frakten er $83 som da er rundt 550 kr? blir voldsomt dyrt da..

 

EDIT 3: Ok, da satte sammen ca, samme pakken på sandefjordpaintball.no, der fikk jeg prisen på 4300kr:P så ca, halv pris når jeg handler fra usa:P og hvis jeg får en kompis av meg som skal til usa, til å kjøpe til meg, så blir det ca. tre ganger billigere enn på sandefjordpaintball..

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Hva om jeg skal spille i bane og i skogen:P?

 

EDIT: Det er sånne kabler som kalles "remote", betyr det at jeg slipper å ha luft tanken festa til selve markøren, altså det en en kabel mellom tank og markør? likte den første du linka til veldig godt.

 

EDIT 2: Grix, hvorfår anbealer du en side der billigste frakten er $83 som da er rundt 550 kr? blir voldsomt dyrt da..

 

EDIT 3: Ok, da satte sammen ca, samme pakken på sandefjordpaintball.no, der fikk jeg prisen på 4300kr:P så ca, halv pris når jeg handler fra usa:P og hvis jeg får en kompis av meg som skal til usa, til å kjøpe til meg, så blir det ca. tre ganger billigere enn på sandefjordpaintball..

 

Hvis du skal spille både i skogen og på bane anbefaler jeg en elektrisk markør, ala SLG. Jeg har selv en PMR 07 SE. Elsker den, men den er kanskje litt for dyr for deg.

 

Remote synes ikke jeg er så bra. Det gir ubalanse pga manglende vekt fra tank, og du blir mindre fleksibel og "fri".

 

Betalte 30$ for frakten sist gang.. Kanskje det er pga. pakken er så svær.. du vil sikkert ikke finne så mye billigere andre steder i USA da. Ansgear er bra fordi du som oftest f.eks spiller moms og toll.

 

At en kompis kjøper for deg i USA høres ut som en bra idè.

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Hei. Du burde si hvor du skal spille, i skogen eller på bane. Hvis du skal spille i skogen, anbefaler jeg en Tippmann-markør. Kjøp fra Norge hvis du vil ha gratis reparasjon etc. eller kjøp fra USA hvis du vil ha billigst mulig. Jeg anbefaler ansgear.com.

Du burde velge 98 Custom eller A5. Her er noen gode pakker du burde se på (disse inkluderer tank, magasin + maske mm.):

http://www.ansgear.com/A5_4_1_48_3000_Mask...tippa5kit21.htm

http://www.ansgear.com/Tippmann_98_mask_47...pp98actkit5.htm

 

Litt off topic her; vet du leveringstiden på varer fra ansgear til Norge? Har bestillt paintballutstyr derfra med EMS- frakt.

Følgende står på trackingen:

 

-Processed through Sort Facility, May 18, 2009, 6:02 pm, OXNARD, CA 93030

-Electronic Shipping Info Received, May 12, 2009

 

Er det sendt og får jeg fortløpende informasjon underveis om hvor pakken befinner seg?

 

On topic; Til trådstarter kan jeg bare si at ansgear anbefales på det sterkeste når det kommer til pris og utvalg. Nå gjenstår det bare å se om varene kommer frem... :whistle:

Lenke til kommentar
Litt off topic her; vet du leveringstiden på varer fra ansgear til Norge? Har bestillt paintballutstyr derfra med EMS- frakt.

Følgende står på trackingen:

 

-Processed through Sort Facility, May 18, 2009, 6:02 pm, OXNARD, CA 93030

-Electronic Shipping Info Received, May 12, 2009

 

Er det sendt og får jeg fortløpende informasjon underveis om hvor pakken befinner seg?

 

On topic; Til trådstarter kan jeg bare si at ansgear anbefales på det sterkeste når det kommer til pris og utvalg. Nå gjenstår det bare å se om varene kommer frem... :whistle:

 

Det tok en uke for meg.

 

Og nikolai, jeg synes eletrisk markør er mye diggere enn mekanisk, fordi:

-De veier så lite

-Skyter raskere

-Snillere mot ballen (mye mindre ballsprekk)

-Mange flere skudd per luftfylling.

Lenke til kommentar
men hvor mye paya du i frakt?

 

Om det er meg du spør, så betalte jeg 115 dollars for EMS- frakt av følgende varer:

 

- Diablo D13 Paintball Harness 2+1

- Extreme Rage 16oz Anti-Fog Lens Cleaner

- Hybrid 08 2008 Free Agent Series Tank Cover w/ Laces - Grey [Cover Size:48 CI Aluminum]

- Ninja Compressed Air Tank w/ Adjustable Regulator - 48/3000

- Tippmann 98 Custom Pro ACT Platinum Series Paintball Gun - Black

- ViewLoader Evolution III 3 Paintball Loader Egg - Black

 

Totalt ble prisen inkl. frakt 424 $ som tilsvarer ca. 2700 kr.

 

Ikke værst må jeg si, iallefall dersom man sammenligner prisnivået opp mot norske priser (edpaintball.no).

 

Forøvrig valgte jeg tippmann utelukket fordi jeg driver med woodsball. Mest sannsynlig kjøper jeg et flatlineløp etter hvert.

 

EDIT: Om det er noe av utstyret jeg angrer på at jeg bestillte, så vil jeg si det er lufttanken. Jeg burde vel kanskje valgt fibertank når jeg først kjøpte... :roll: Dog koster disse 3 x mer enn aluminiumstanken og veier kun 200-300 gram mindre.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Har noen spørsmål til:

 

Hvor mange skudd går det på en full lufttank som DENNE

 

Hvor er det best å kjøpe paintballs?

 

Spørs egentlig på markøren. Men dette er en lavtrykksflaske og du bør skaffe høytrykk. De fleste markører benytter høytrykk. Flasken holder vel til ca 600 skudd med en vanlig mekanisk markør.

 

Personlig vil jeg anbefale deg å gå for Ninja- flasken jeg har valgt. Mye lettere i vekt.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
Men det står ikke om det er høy- eller lavtrykks flaske i DENNE pakken,

 

og osten har du noen gang testa elektrisk markør, hvis ja, hva synnes du?

 

Nå skal jeg ikke utnevne meg som noen ekspert på området her, men jeg eier fra før av en tippmann x7 uten e-grep. Noen av kompisene mine eier dyrere elektriske markører som kan skyte opptil 20 ball per sekund.

 

Og nei, jeg liker ikke elektriske markører enkelt og greit fordi de krever mye tilgang til luft og ball dersom man skal kjøre full auto. Det blir dyrt og unødvendig i lengden, særlig for meg som spiller utelukket i skog. Avstandene blir så store i skog at elektroniske markører ikke får noen fordeler overfor mekaniske. Man tar ikke fienden med å skyte et hav av skudd, men eliminerer dem rett og slett med å være smart i sin spillestil. Dersom man trenger økt skuddtakt til denne spillestilen, rekker det i massevis med dobbettrigger.

 

Men nok om woodsball. Dersom du virkelig har tenkt å spille speedball (altså på avgrenset bane) så ville jeg vurdert en elektronisk markør da avstandene er mye mindre og fienden er nærmere. I så tilfelle, bør du vurdere noen lettere markører enn tippmann. På slike baner kan et skuddregn mot fienden være en stor fordel.

 

Mitt forslag er at du velger tippmann 98 med flatlineløpet dersom du i hovedsak har tenkt å spille i skogen. Hvis banespilling er tingen, så se deg om etter en lettere og mer stilren markør. Kingman/spyder er jo et godt alternativ til tippmann. Ellers er jo banemarkører forøvrig temmelig mye dyrere enn både tippmann og kingman.

 

Og nei, jeg sier ikke at tippmann er ubrukelig til banespill, men de er ikke å foretrekke ettersom de er tyngre enn andre markører (de tåler dog det meste).

 

Og til sist vil jeg si at du helst bør unngå å gå for komplette pakkeløsninger, uansett om du bestiller fra USA eller Norge. Ulempen med disse er i hovedsak at flasken og masken som følger med ikke holder mål. Du bør absolutt legge noen penger i en maske med raskt utskiftsbare dobbeltglass. Da unngår du dugg og letteregjør rengjøring. Fordel å skaffe rensevæske for maske også. Jeg har selv Empire Event maske, og anbefaler denne på det sterkeste.

 

Pakken du har sett på har sannsynligvis en høytrykksflaske ettersom den skal passe til tippmann.

Lenke til kommentar

jeg synnes da den pakken virker veldig bra for en nybegynner.. noen som vet hvor gammel man burde vere får å begynne med paintball?

 

Hvor mye veier en Tippmann 98 Custom ACT Platinum Series Paintball Gun med og uten luft flaske?

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
jeg synnes da den pakken virker veldig bra for en nybegynner.. noen som vet hvor gammel man burde vere får å begynne med paintball?

 

Hvor mye veier en Tippmann 98 Custom ACT Platinum Series Paintball Gun med og uten luft flaske?

 

Så lenge du har godkjennelse fra foreldre så kan du jo være yngre enn 18.

 

Forøvrig er pakken bra, for all del, men tror nok du vil angre på maskevalget etter hvert...

 

Du må også spørre deg selv om hvorvidt du virkelig vil ha remote og flaska hengende på ryggen. Jeg synes personlig dette gjør meg mindre mobil. :yes:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
jeg trenger jo ikke å ha den på ryggen da.. jeg kan ha den på geveret, men hvor mye vil geveret veie?

 

Tippmann 98 veier ca. 1,3 kg uten flaske etter mine beregninger. Med min PMI 48/3000 aluminiumstank påkoblet veier den sikker 3 ganger så mye. PMI- tanken koblet på X7'en min blir nesten som å sammenligne med AG3'en i forsvaret. Tung og slitsom dersom man spiller lenge.

 

Men ninjatanken jeg har bestillt veier vesentlig mindre, så den kombinert med tippmann 98 bør fikse biffen i skogsspill.

 

Du kan selvfølgelig velge å ha flaska kobla rett på markøren med pakken du har valgt. Men du får da med en remoteslange som du neppe trenger. Ville heller satt opp en pakke med en tippmann 98 markør, en bra flaske, en bra maske og så vurdert en backpack med podder.

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

Jeg liker elektrisk mye bedre enn mekanisk selv om jeg utelukkende spiller i skogen. Min første markør var 98 custom, og jeg har prøvd X7 også, og begge de markørene følte jeg ble for klumpete og tung. Mye lettere å løpe og bevege seg med Proto markør. Jeg bruker ikke auto heller, så jeg skyter ikke mer enn en pose ball om dagen. Trenger ikke å fylle luft engang.

 

btw, Spyder lager drittmarkører. Skal du ha elektrisk, så kjøp kvalitet.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...