Gå til innhold

Nybegynner innen paintball, kjøpe nytt utstyr rundt 2K


Anbefalte innlegg

Kan selge den en SLG i blått. Med maske og magasin i ymse merke, og standard lufttank. Har bytta den du fester i mag'et, og den du fester lufttanken med. God stand, har fikla lite med det. kjøpte pakka for 4500, du kan få det billig, siden det ikke brukes lengre. Nevn en pris ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker elektrisk mye bedre enn mekanisk selv om jeg utelukkende spiller i skogen. Min første markør var 98 custom, og jeg har prøvd X7 også, og begge de markørene følte jeg ble for klumpete og tung. Mye lettere å løpe og bevege seg med Proto markør. Jeg bruker ikke auto heller, så jeg skyter ikke mer enn en pose ball om dagen. Trenger ikke å fylle luft engang.

 

btw, Spyder lager drittmarkører. Skal du ha elektrisk, så kjøp kvalitet.

 

At spyder er dritt er vel en myte/hype som florerer på nettet uten særlig rot i virkeligheten.

 

Lite avanserte og "du får hva du betaler for"- markører, ja, men å betrakte det som dritt blir litt meningsløst.

 

Poenget er uansett at trådstarter skal ha en grei startpakke til en fornuftig pris, og om han da har tenkt å anskaffe seg en elektrisk markør så er det få alternativer til kingman/spyder.

Lenke til kommentar

ok, jeg gjør det lettere for dere, sett sammen en pake for meg med markør,tank,magasin og maske..

 

BTW, vil ikek ha elektrisk.. og jeg legger meg nå, så får ikke skrivd noe svar før i morgen.

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
BTW, vil ikek ha elektrisk.. og jeg legger meg nå, så får ikke skrivd noe svar før i morgen.

hvorfor ikke?

 

Korreksjon: Ser nå at trådstarter ikke har fastsatt et maksbudsjett. Men i og med at det ikke skal være noe "proshit"- utstyr så må man vel anta at det ikke er snakk om det helt store budsjettet. Og da er vel kanskje mekanisk å foretrekke fremfor elektronisk?

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
er tilbake på pspen min! skriv linker folkens. jeg vil ikke ha el markør fordi det er dyrt. budsjettet mitt er på 2000 kr

 

Skal lage et oppsett til deg i morgen. Til den prisen du fastsetter vil du nok komme greiest ut med en pakkeløsning ala det du viste til tidligere. Ikke det beste av det beste, men fullt funksjonabelt.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Om du tør, ville jeg klint til på denne bruktpakka:

http://www.splat.no/forum/showthread.php?t=27040

 

Den inneholder en solid børse, luft-tank, og en maske av kvalitet(veldig viktig).

Men om brukeren som selger børsa er pålitelig kan jeg ikke svare på, da han ikke har noen feedback fra tidligere salg. Han er ung, og det kan dukke opp overraskelser på den måten.

 

Da er det opp til deg om du vil handle brukt eller nytt. Det er veldig mye penger å spare på bruktutstyr.

 

Dersom handler nytt, vil jeg anbefale deg å kjøpe i Norge. Dette er fordi prisforskjellen ikke er så stor som den en gang var. Paintballutstyr er i veldig billig i Norge, og i mange tilfeller like billig/billigere. Dette da etter at moms er medberegnet.

Men du nevnte også at en venn kunne ta dette med deg. Det er lønnsomt. Så dersom du skal handle nytt, har jeg følgenede anbefaling:

 

Tippmann 98(ett fett hvilken modell)

 

Billigste 48ci/3000psi også kalt 0.8l 200bar stål-tanken du finner. Ikke kjøp CO2!

 

Vanlig gravityfeed magasin

 

En mid-range kvalitetsmaske. At du har en behagelig duggfri maske er like viktig som å ha en solid vedlikeholdsfri markør.

Da har du mange alternativer. V-force vantage eller profiler. JT spectra, Proto switch EL. Finnes også andre modeller. Viktigste er at den er "duggfri". Ingen masker er det, de med duggfri linse tåler den betydelig mer varme og fuktighet før det dugger.

 

Dette vil havne over 2000kr om du kjøper det i norge, eller bestiller og får det tilsendt fra usa. Tar kompisen din det med seg vil det komme under.

Lenke til kommentar

Noen som vil selge meg en litt grei maske? de maskene som ser pro ut er jo forferdelig dyre!

 

Ser på noen ninja tanker som ikke er så forferdelig dyre, en til 60 dollar og en til 50, begge finner du HER, til 60 dollar blir ikke den litt liten?

Endret av nikolai-n
Lenke til kommentar
Ser på noen ninja tanker som ikke er så forferdelig dyre, en til 60 dollar og en til 50, begge finner du HER, til 60 dollar blir ikke den litt liten?

 

Tanken på 13ci kan du bare glemme å kjøpe. Har aldri sett noen spille med noe slikt. Er ikke sikker på hvor mye ball en slik kan skyte, men tvilsomt mer enn 100 skudd.

Den andre tanken der er helt fin.

 

Men dersom du skal få en kompis til å kjøpe for deg, regner jeg med at han kommer til å ramle innom en vanlig butikk. Da er det ikke sikkert de har det tankmerket du er ute etter, og for å være ærlig, trenger du ikke være så bekymret for det når du skal bruke tanken med en mekanisk børse.

 

Ville gått for den handlelista jeg skrev i tråden ovenfor. Så og si alle pb-sjapper i usa har det inne på lager.

Lenke til kommentar
Ser på noen ninja tanker som ikke er så forferdelig dyre, en til 60 dollar og en til 50, begge finner du HER, til 60 dollar blir ikke den litt liten?

 

 

... ville gått for den handlelista jeg skrev i tråden ovenfor. Så og si alle pb-sjapper i usa har det inne på lager...

 

Trådstarter: Støtter meg til tronn sitt forslag til oppsett. :thumbup:

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar

 

Den maska har singel-glass, som jeg fraråder på det sterkeste. Du får kjøpt thermo-linse til den, men det koster fort 30$

 

Den eneste billigmaska som er verdt å kjøpe er en V-force Vantage:

http://www.ansgear.com/V_Force_Vantage_Pai...evantageblk.htm

 

Her er noen andre gode/bedre alternativer til litt høyere pris.

http://www.ansgear.com/Proto_Switch_FS_The...fsmaskblack.htm

http://www.ansgear.com/V_Force_Profiler_Pa...filer00grey.htm

http://www.ansgear.com/Jt_Flex_Spectra_The...pectrablack.htm

http://www.ansgear.com/Jt_Flex_7_Thermal_P...tflex7black.htm

Endret av tronn
Lenke til kommentar

nikolai-n; du må gi oss en oppdatering når du har kjøpt utstyret da! :yes:

 

Jeg fikk forresten pakken min fra USA på mandag. De hadde satt "gift" og 60 $ som verdi på pakka. Så jeg slapp unna med drøye 200 kr i mva.

 

Utstyret var pakket inn med omtanke. Tanken er absolutt å anbefale med sine totalt 1,5 kg.

 

I tillegg har jeg skaffet noen oppgraderinger på matesystemet på min x7 (som ikke var i orden), så nå er alt bare velstand! :D

Lenke til kommentar
Utstyret var pakket inn med omtanke. Tanken er absolutt å anbefale med sine totalt 1,5 kg.

 

Er ikke 1,5 kg ganske tungt da? Mener å huske at min ståltank er 1,2kg

 

Fylt med luft og påmontert et kraftig tanktrekk. Målte den på kjøkkenvekten.

 

Markøren med flaska påmontert veier vel i underkant av 3 kg. 2 1/2 kanskje...

 

Er ikke ille det.

 

Hvilken flaske har du forresten? Sikker på at det ikke er karbonfiber?

Lenke til kommentar
Hvilken flaske har du forresten? Sikker på at det ikke er karbonfiber?

 

Pure Energy stål. 48ci, 1,2 kg uten trekk eller luft

 

Jeg har også en Pure Energy carbon, 68ci, vet ikke hva den veier, men det er under 1 kg, siden vekten min ikke registrerer den.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...