Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gul i halsen, vondt å svelge, hodepine og litt feber. Diagnose?

pwned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det meste står i emnetittelen... vært syk noen uker (forkjøla/influensa) og ble frisk til helga. Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni halsen og vanskelig å svelge fordi det kjennes ut som det ligger en klump baki der. periodevis feber og vondt i hodet + at det gjør vondt å bøye hodet framover.

noen tips til diagnose?

har matematikk eksamen på vgs i morgen, hva burde jeg gjøre i forhold til den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det meste står i emnetittelen... vært syk noen uker (forkjøla/influensa) og ble frisk til helga. Ble syk igjen i går, denne gang med litt andre symptomer; gul stripe bak i halsen som går nedover, vondt diverse steder utenpå halsen, sår inni halsen og vanskelig å svelge fordi det kjennes ut som det ligger en klump baki der. periodevis feber og vondt i hodet + at det gjør vondt å bøye hodet framover.

noen tips til diagnose?

Streptokokker? :p Eneste jeg vet, var at det føltes ut som at jeg hadde en stor klump i halsen, som gjorde det vondt og svelge, or bøye hodet osv. Og at det kjentes ut som at det var noe som blokkerte halsen min direkte. Tungen min ble hvit/gul. Ble bare verre og verre, til slutt ble halsen min så trang at jeg hadde problemer med å svelge. Hadde også følelsen av at jeg hadde små "byller" i halsen. Begynte veldig forsiktig da.. men bare litt vondt i halsen, etter et par dager ble jeg fort verre. Hadde også vært syk tidligere, før jeg fikk de.

DET var VONDT.

Men, dra til doktoren kanskje?

Skrevet

ja, hadde egentlig time i dag, men tenkte det ikke var så alvorlig, så gadd ikke bruke penger på det enda. tenkte jeg skulle dra om det ble verre.

takk for svar =)

Skrevet
ja, hadde egentlig time i dag, men tenkte det ikke var så alvorlig, så gadd ikke bruke penger på det enda. tenkte jeg skulle dra om det ble verre.

takk for svar =)

Og ang den mattematikk eksamen, så burde du nok bare pine deg igjennom det. For er ikke bare bare å utsette eksamner. Mye styr i rundt det.. Best å bli ferdig med det med en gang :p

Skrevet

noen tips til diagnose?

Leses u tsom en pharyngitt.

Du bør oppsøke legevakten. Fra der, får du nok antibiotika og paracet.

Lykketil!

Vaio :)

Skrevet

Har hatt den før, og da hovnet halsen opp på utsiden til dobbel størrelse. Pluss at det var vondere, så satser på at det ikke er det denne gangen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...