Gå til innhold

Kattepusen livredd hunder


Anbefalte innlegg

Vi har fått oss et lite tilskudd i familien, nemlig en liten kattepus. Hun er bare 3 måneder, MEN, det som er tingen, er at hun ikke har vært vant med hunder tidligere. Hvis hun noen gang har sett en hund før i hele sitt lille liv. Vi har 5 hunder, driver kennel her. Men de er som regel ute, men er det noen måte man kan venne en katt til hunder? Hundene aksepterer katten, ettersom vi har hatt katt før. De vil jo bare leke, mens hun freser til de. Greit nå når det er sommer, men til vinters tid så må harehunden komme inn, pga kulden. :( Hun må da bli vant til de etter en stund? Vet ikke hvordan man skal gå frem jeg.. Man kan jo ikke tvinge katten til å blir venn heller, tørr ikke å tvinge henne nær, er da redd for den stakkars hunden også. Hun kan jo finne på å angripe den.. Kanskje bare gi henne tid.. Har ikke vært noe problem med tidligere katter vi har hatt, men de har jo vært vant med hunder siden de ble født.

Noen som har erfaring innenfor dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har fått oss et lite tilskudd i familien, nemlig en liten kattepus. Hun er bare 3 måneder, MEN, det som er tingen, er at hun ikke har vært vant med hunder tidligere. Hvis hun noen gang har sett en hund før i hele sitt lille liv. Vi har 5 hunder, driver kennel her. Men de er som regel ute, men er det noen måte man kan venne en katt til hunder? Hundene aksepterer katten, ettersom vi har hatt katt før. De vil jo bare leke, mens hun freser til de. Greit nå når det er sommer, men til vinters tid så må harehunden komme inn, pga kulden. :( Hun må da bli vant til de etter en stund? Vet ikke hvordan man skal gå frem jeg.. Man kan jo ikke tvinge katten til å blir venn heller, tørr ikke å tvinge henne nær, er da redd for den stakkars hunden også. Hun kan jo finne på å angripe den.. Kanskje bare gi henne tid.. Har ikke vært noe problem med tidligere katter vi har hatt, men de har jo vært vant med hunder siden de ble født.

Noen som har erfaring innenfor dette?

Hei

 

vi hade samma problem tidigare hemma, men vi lät katten og hunden bara bo i samma hus och efter ett tag så blev de goda vänner.

har väl inte direkt något facit här men skulle gissa att man må bara låta det ta sin tid, och att de får gå i kattens tempo. är de i samma hus under en längre periode så kommer de vänja sig

Lenke til kommentar
Vi har fått oss et lite tilskudd i familien, nemlig en liten kattepus. Hun er bare 3 måneder, MEN, det som er tingen, er at hun ikke har vært vant med hunder tidligere. Hvis hun noen gang har sett en hund før i hele sitt lille liv. Vi har 5 hunder, driver kennel her. Men de er som regel ute, men er det noen måte man kan venne en katt til hunder? Hundene aksepterer katten, ettersom vi har hatt katt før. De vil jo bare leke, mens hun freser til de. Greit nå når det er sommer, men til vinters tid så må harehunden komme inn, pga kulden. :( Hun må da bli vant til de etter en stund? Vet ikke hvordan man skal gå frem jeg.. Man kan jo ikke tvinge katten til å blir venn heller, tørr ikke å tvinge henne nær, er da redd for den stakkars hunden også. Hun kan jo finne på å angripe den.. Kanskje bare gi henne tid.. Har ikke vært noe problem med tidligere katter vi har hatt, men de har jo vært vant med hunder siden de ble født.

Noen som har erfaring innenfor dette?

Hei

 

vi hade samma problem tidigare hemma, men vi lät katten og hunden bara bo i samma hus och efter ett tag så blev de goda vänner.

har väl inte direkt något facit här men skulle gissa att man må bara låta det ta sin tid, och att de får gå i kattens tempo. är de i samma hus under en längre periode så kommer de vänja sig

 

Ja, jeg får virkelig håpe det går så enkelt. Eller så vil pusekatten ha en tung vinter i vente. Ligge å være livredd for hunden som er inne. Det går jo bare ikke :no: JEG får satse på at de to blir riktig gode venner til slutt, uten at hunden ender opp med store kloremerker i fjeset etter å ha vært alt for ivrig med å bli kjent med nykomlingen.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg vil foreslå å følge guiden her. Scroll litt ned på siden, se under NY KATT NR. 2.

 

Ja, jeg vet det er for katter, men jeg tror det er en metode som kan fungere.

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar
Jeg vil foreslå å følge guiden her. Scroll litt ned på siden, se under NY KATT NR. 2.

 

Ja, jeg vet det er for katter, men jeg tror det er en metode som kan fungere.

 

Ah, så flott! Tror jeg må prøve noe slikt..

Men jeg skal la det vente litt til, ettersom hun kom hit for kun litt over en uke siden.. Kanskje greit å bli enda mer kjent med de nye områdene før hun må tilpasse seg en hund.. Men jeg ser, det er håp for henne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...