Gå til innhold

Er menneskerasen avskum?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis vi ser tilbake i tid tror jeg de hadde litt mindre teknologi og potensiale til å ødelegge naturen.

Hvis vi ser litt tilbake i tid, en skal faktisk ikke lenger tilbake en da jeg var ung gutt (Allerede som barn var jeg en liten gutt nemlig, noe som faktisk var vanlig allerede på den tiden.. :) ) , så VISSTE de ikke at de griset til naturen med å trykke frysere, kjøleskap og bilvrak ut i skogen.... :no: Har i min barndom sett at voksne mennesker som sto og helte spill olje ned i slukene i gata, som igjen rant urenset rett i nærmeste vassdrag... Den ble jo borte, ikke sant? :no: Alle andre gjorde det jo OG trodde dette ble borte... Havet var stort og det var ikke så mye søppel de kastet dit... :no:

 

Takke faan for at vi er blitt klokere enn den generasjonen, men det er lett å dømme. De VISSTE faktisk ikke bedre, det gjør vi nå!!!!

 

 

Som en meget klok indianer sa: "Vi har ikke arvet jorden av våre foreldre, vi låner den av våre barn..." Måtte flere tenke slik! :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Tilnærmet perfekt da ;) Det er jo liten tvil om at kloden hadde hatte en ganske mye lengre levealder om vi mennsker ikke bebodde den.

 

Veit du det, eller trur du det?

En kan jo gjette akkurat som deg :)

 

Ja, prøv på det du. Nesten all informasjon om fremtiden er rein gjetting.

Lenke til kommentar
Tilnærmet perfekt da ;) Det er jo liten tvil om at kloden hadde hatte en ganske mye lengre levealder om vi mennsker ikke bebodde den.

 

Veit du det, eller trur du det?

 

 

WTF? Hvordan skulle kloden liksom ha ødelagt seg på samme måte UTEN mennsker? Det er jo UMULIG. Med mindre griser hadde begynt å trekke olje opp i fra bakken og satt fyr på den, så skal det litt til at noen andre skapninger enn mennesker kan gjøre like mye skade på like kort tid som vi har gjort.

Lenke til kommentar
Tilnærmet perfekt da ;) Det er jo liten tvil om at kloden hadde hatte en ganske mye lengre levealder om vi mennsker ikke bebodde den.

 

Veit du det, eller trur du det?

 

 

WTF? Hvordan skulle kloden liksom ha ødelagt seg på samme måte UTEN mennsker? Det er jo UMULIG. Med mindre griser hadde begynt å trekke olje opp i fra bakken og satt fyr på den, så skal det litt til at noen andre skapninger enn mennesker kan gjøre like mye skade på like kort tid som vi har gjort.

Hva mener du med "levealder"? Vi mennesker påvirker økobalansen på kloden, men kloden som helhet er mye eldre enn livet den rommer. Kloden vil mest sannsynlig eksistere like lenge uavhengig av tilstanden på overflaten..

 

Jeg ser ikke helt problemet med at vi mennesker forbruker klodens "resurser" ut over ulempene det medfører oss selv og økosystemet rundt. Om ikke vi var her, hvilket formål ville det tjene til at det økologiske kretsløpet fortsatte slik det har gjort til all tid før oss, helt til en istid, naturkatastrofe eller komet ved jevne mellomrom tok knekken på det hele?

Lenke til kommentar
Lurer på hva folk synes om rasen vår. Synes dere at vi bare er avskum for alt det fæle vi gjør?

 

Vi har ingen respekt for naturen og bruker opp alt av resurser uten en tanke på alt vi ødelegger, vi myrder og kriger, vi forurenser og får global oppvarming til å komme tidligere og vi skaper en rekke teknologier som kan utrydde alt liv på jorden.

 

Fortjener vi å være her?

 

Vil høre hva folk sier før jeg dumper ut mine egne meninger. ;)

Ja, vi er avskum. Men ikke på grunn av ting du nevner. Vi er avskum på grunn av måten vi forholder oss til vår egen art.

 

Forøvrig så fortjener vi i aller høyeste grad å være her. Vår misjon er å få total kontroll på den kjemien som omtales som liv.

Lenke til kommentar
Tilnærmet perfekt da ;) Det er jo liten tvil om at kloden hadde hatte en ganske mye lengre levealder om vi mennsker ikke bebodde den.

 

Veit du det, eller trur du det?

 

 

WTF? Hvordan skulle kloden liksom ha ødelagt seg på samme måte UTEN mennsker? Det er jo UMULIG. Med mindre griser hadde begynt å trekke olje opp i fra bakken og satt fyr på den, så skal det litt til at noen andre skapninger enn mennesker kan gjøre like mye skade på like kort tid som vi har gjort.

 

Skade? Definer skade er du snill? Og selv om du gjør det, hvis du ikke hadde eksistert hadde det ikke vert noe skade. Hadde det ikke eksistert noen mennesker hadde det ikke eksistert noe som er vakkert eller pent heller.

 

Mennesker er kanskje den arten som har påvirket naturen mest. Men det betyr ikke at naturen er verre enn den var før. Den er verre enn den var før i følge noen, noen menesker. I bunn og grunn er det menneskene som definerer; vakkert, skade, milijøødelegelser osv. Naturen vil altid klare seg. På den ene formen eller den andre. Når noen arter dør ut blir det plass til nye. Utrydder en art mange andre vil andre komme til å ta plassen til disse. Og ødelegger en art så mye for seg selv at den dør ut så tar andre plassen til denne.

 

Uanset poenger blir, hvem er vi å si at en art er så ille. For andre arter er menneskene guds gave til naturen. Sett fra sauers synspunkt har verden aldri vert bedre. Så mennesker forandre mye, men at det er verre eller ikke er å blir subjektiv mening og ikke ett objektivt fakta.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at vi er avskum, men jeg synes at det er idiotisk at det for eks. er lovlig å drive med jakt. Etter min mening så er det dreping for moro skyld. Og jeg ser ikke logikken i at noen dyrearter kan drepes, mens andre er fredet.

 

En annen ting som irriterer meg er at dyr må leve etter lover og regler som mennesker har lagd. For eks. at bønder skyter ulver fordi de er i nærheten av sauene deres. Det er som å bli skutt fordi du lever...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Tilnærmet perfekt da ;) Det er jo liten tvil om at kloden hadde hatte en ganske mye lengre levealder om vi mennsker ikke bebodde den.

 

Veit du det, eller trur du det?

 

 

WTF? Hvordan skulle kloden liksom ha ødelagt seg på samme måte UTEN mennsker? Det er jo UMULIG. Med mindre griser hadde begynt å trekke olje opp i fra bakken og satt fyr på den, så skal det litt til at noen andre skapninger enn mennesker kan gjøre like mye skade på like kort tid som vi har gjort.

 

Meinar du økosystemet på jorda, eller jorda i seg sjølv?

Ja, økosystemet på jorda kan bli ødelakt enkelt og greit ved at ein metiorit koliderar med jorda og sprer giftige gassar.

Lenke til kommentar

Menneskerasen i seg selv er ikke avskum, men måten vi har valgt å leve på gjør oss til det. Vi bryter med naturens likevekt, og utnytter alle ressurser vi kommer over. På den måten ødelegger vi livsgrunnlaget for utallige andre arter, jf. regnskogen.

 

Vi medisinerer oss mot sykdom, i stedet for å la naturen ("Gud" i tidligere tider) kontrollere bestanden vår. Derfor blir vi som HIV, vi bryter ned alt rundt oss til vår egen fordel, uten at naturen er i stand til å sette oss i sjakk.

 

Innlegget til George Carlin er forsåvidt riktig; Vi klarer aldri å utslette alt livet på planeten, vi risikerer mest sannsynlig bare å utslette oss selv. Jorda tusler videre frem til sola slukker, den.

Lenke til kommentar
Vi medisinerer oss mot sykdom, i stedet for å la naturen ("Gud" i tidligere tider) kontrollere bestanden vår. Derfor blir vi som HIV, vi bryter ned alt rundt oss til vår egen fordel, uten at naturen er i stand til å sette oss i sjakk.

 

Nei vi er ikke som hiv. Hiv er ett virus som bruker andre organismer til å formere seg. Mennesker bruker andre organismer og planter som mat. Er dette galt? Vi utvikler motstand mot sykdomer. Dette gjør også alle andre dyr. Til og med bakterier blir motstandsdyktig mot gift og andre ting.

 

Kan noen ver så snill å forklare meg hvorfor det er så gale at en inteligent art gjør det samme som alle andre arter? Er det plutselig feil fordi de inteligente?

 

Dette minner litt om janteloven. Du får ikke vere noe bedre enn oss.

 

Faen folkens, menneskene har kjempet for å komme hit vi er i dag i flere tusen år. Og det synes jeg menneskene fortjener litt respekt for. Hadde jeg kunne reddet en art på jorden hadde det vert menneskene. Ingen andre arter har gjort mer for å komme seg opp og frem en de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...