Gå til innhold

Er menneskerasen avskum?


Anbefalte innlegg

Vi medisinerer oss mot sykdom, i stedet for å la naturen ("Gud" i tidligere tider) kontrollere bestanden vår. Derfor blir vi som HIV, vi bryter ned alt rundt oss til vår egen fordel, uten at naturen er i stand til å sette oss i sjakk.

 

Nei vi er ikke som hiv. Hiv er ett virus som bruker andre organismer til å formere seg. Mennesker bruker andre organismer og planter som mat. Er dette galt? Vi utvikler motstand mot sykdomer. Dette gjør også alle andre dyr. Til og med bakterier blir motstandsdyktig mot gift og andre ting.

 

Kan noen ver så snill å forklare meg hvorfor det er så gale at en inteligent art gjør det samme som alle andre arter? Er det plutselig feil fordi de inteligente?

 

Dette minner litt om janteloven. Du får ikke vere noe bedre enn oss.

 

Faen folkens, menneskene har kjempet for å komme hit vi er i dag i flere tusen år. Og det synes jeg menneskene fortjener litt respekt for. Hadde jeg kunne reddet en art på jorden hadde det vert menneskene. Ingen andre arter har gjort mer for å komme seg opp og frem en de.

 

Mennesket lever ikke lenger "naturlig", vi manipulerer tingene rundt oss samtidig som vi ødelegger for andre arter som ikke har sjans til å stille opp mot oss (dvs alle).

 

Mennesket bruker indirekte andre organismer for å, om ikke formere, så ihvertfall senke sin egen dødelighet gjennom forskning på dyr.

 

Ingen arter har stelt i stand mer lidelse enn menneskene heller. Jamfør Afrika, Asia og Sør-Amerika... Fattigdom.. Sult.. Krig.. Kriminalitet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi medisinerer oss mot sykdom, i stedet for å la naturen ("Gud" i tidligere tider) kontrollere bestanden vår. Derfor blir vi som HIV, vi bryter ned alt rundt oss til vår egen fordel, uten at naturen er i stand til å sette oss i sjakk.

 

Nei vi er ikke som hiv. Hiv er ett virus som bruker andre organismer til å formere seg. Mennesker bruker andre organismer og planter som mat. Er dette galt? Vi utvikler motstand mot sykdomer. Dette gjør også alle andre dyr. Til og med bakterier blir motstandsdyktig mot gift og andre ting.

 

Kan noen ver så snill å forklare meg hvorfor det er så gale at en inteligent art gjør det samme som alle andre arter? Er det plutselig feil fordi de inteligente?

 

Dette minner litt om janteloven. Du får ikke vere noe bedre enn oss.

 

Faen folkens, menneskene har kjempet for å komme hit vi er i dag i flere tusen år. Og det synes jeg menneskene fortjener litt respekt for. Hadde jeg kunne reddet en art på jorden hadde det vert menneskene. Ingen andre arter har gjort mer for å komme seg opp og frem en de.

 

Mennesket lever ikke lenger "naturlig", vi manipulerer tingene rundt oss samtidig som vi ødelegger for andre arter som ikke har sjans til å stille opp mot oss (dvs alle).

 

Mennesket bruker indirekte andre organismer for å, om ikke formere, så ihvertfall senke sin egen dødelighet gjennom forskning på dyr.

 

Ingen arter har stelt i stand mer lidelse enn menneskene heller. Jamfør Afrika, Asia og Sør-Amerika... Fattigdom.. Sult.. Krig.. Kriminalitet..

 

For det første så er ikke vi den eneste arten som manipulerer omgivelsene. Mange arter bygger hus for eksempel. Det er til og med arter som driver med "jordbruk". Og når det kommer til lidelse er eneste forksjellen at vi skjønner lidelse.

 

Og igjen kommmer vi tilbake til at mennesket er mer inteligent enn andre og derfor er så mye verre. Ja vi bruker hjernen til å tilpasse omgivelsene best mulig. Andre arter gjør det på andre måter. Men vi har blitt utstyrt med en hjerne.

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det er ikke mennesker noe verre enn andre arter. Forskjellen ligger i inteligens. Andre arter opplever sult krig osv. Andre dyr voldtar så de opplever dermed kriminalitet. Ingen andre rovdyr er snillere enn menneskene når vi dreper det vi spiser. På mange måter er vi faktisk bedre enn andre dyr.

 

Men ja vi forsker på andre dyr for å få mer kunnskap om hvordan vi kan leve lenger. Men er det så ille? Andre rovdyr spiser gjerne ting levende. Og dreper sitt bytte på de mest grusome måter. Og dette bare for at de skal leve litt lenger.

 

Så hvorfor er det så gale når mennesker gjør det samme? Ingen har svart på dette spørsmålet enda. Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir feil å si at menneskeheten som en helhet, altså alle mennesker, er avskum. Det fins mange som er avskum ja, men også mange som vil godt for andre og som vil ta vare på naturen og moder jord. Jeg tror flesteparten av jordens 6769992000 mennesker (per da jeg skrev dette innlegget) har et godt hjerte, og innerst inne bryr seg mer om andre enn seg selv. Jeg liker i alle fall å tro det.

 

Vi vokser med ca. 70 millioner mennesker hvert år her på jorden. Allerede nå, som egentlig har begynt for lenge siden, har vi et matfordelingsproblem (ja, jeg støtter Karl Marx på denne, og ikke Tomas Malthus som mener vi må gjøre befolkningsveksten mindre) som gjør at noen folk har overflødig med mat mens andre har for lite. Men jeg er også litt enig med Malthus, det hadde jo ikke skadet å gjøre veksten mindre for å løse matproblemet.

 

Jeg tenker på menneskeheten som en bakterikultur, og vi vokser i en ekspontiell kurve. Ved et punkt vil det rett og slett ikke være mer mat igjen, folk som rett og slett ikke har intensjoner for å overleve vil invadere de landene med mat, pga alle må tenke på seg selv.

 

Ettersom befolkningen stiger geometrisk (1 - 2 - 4 - 8 - 16) mens matproduksjonen stiger aritmetisk (1 - 2 - 3 - 4 - 5) og vi stiger med 70 millioner mennesker hvert år vil det jo en eller annen gang ikke være nok folk og ressurser til å skaffe nok mat til alle, og folk vil sulte og dø. Og som nevnt vil nok mange også bli drept av andre, pga de er sulte og må ta vare på seg selv.

 

Så, pga f-kurven vil vi plutselig en dag se en ganske rask negativ vekst i folketall, folk vil falle som fluer pga de ikke får mat eller vann. Det som kanskje skjer er at veksten bare vil fortsette til folketallet igjen er på bærekraftig nivå, eller alle sammen kan dø. Det vil jo sikkert oppstå et sykdoms og hygieneproblem om det ligger lik over alt.

 

I tillegg har vi jo global oppvarming, som vi sørge for at det etter hvert blir fysisk for varmt å overleve rundt ekvator, og menneskene som bor her (veldig mange) vil bli nødt til å flytte enten sørover eller nordover. Det kan og vil bli et plass- og matproblem, større enn det som er nå.

 

Edit: En veldig fin link hvor man kan se litt verdensstatistikk over mye rart:

 

http://www.worldometers.info

 

Som vi ser har folketallet steget med 33 millioner i 2009 (fødte minus døde).

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M

Problemet er at vi har ingen å sammelingne oss med, vi er den eneste inteligente rasen vi kjenner til. For at du skal kunne kalle noe bra eller dårlig må du ha noe å sameligne det med.

 

Med mindre vi møter på en en annen inteligent rase og kan kan sammeligne oss med dem, vil alle generelle utsagn om menneskeheten som helhet være irrelevante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...